Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2025

Critic
Forum-lid
Berichten: 1026
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 17 mar 2025 19:41

Bij het opzoeken van de grenzen helpt een max versnelling misschien niet.. maar bijvoorbeeld de afdaling waar WvA valt vorig jaar.. dat is max bijtrappen om als eerste aan volgende klim te beginnen.
Tuurlijk is er voor elk voordeel een nadeel en zijn er altijd uitzonderingen te bedenken..
Maar mijn persoonlijke mening, is dat lagere snelheden, minder valpartijen met ernstig letsel geven

CALPE
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 nov 2024 15:57

CALPE 17 mar 2025 19:46

ColumsbusMJ schreef: 17 mar 2025 17:30 Vermoeiend.

Laat het weer over fietsen gaan.
Absoluut zo dat het veel leuker en minder saai is om het over de komende koersen
te hebben......dan dat 'ik heb gelijk hoor'.....'ik weet het beter hoor'....'neen hoor, ik
weet het beter dan jullie beide.' :mrgreen:

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 17 mar 2025 19:49

fiedoo schreef: 17 mar 2025 19:33 Natuurlijk moet het straatmeubilair zoveel mogelijk verwijderd
En wie gaat dat betalen? Heb er vanuit m'n werk in relatie tot de Vuelta in Brabant ervaring mee. 'Haal even die paaltjes weg'.... Dan moet je toch een afzetting regelen, want het parcours blijft zo lang mogelijk open. En na de passage van de koers moet de weg weer zo snel mogelijk open voor het verkeer, dus daarna weer een afzetting regelen. En niet al het wegmeubilair laat zich zo makkelijk verwijderen en weer terugplaatsen.

En voor de grotere wedstrijden willen wegbeheerders nog wel meewerken, maar voor de kleinere.... Denk dat er dan vaker een 'nee' komt.

senior
Forum-lid
Berichten: 2392
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 17 mar 2025 20:09

Ernie C. schreef: 17 mar 2025 16:26 Ideeën genoeg, super simpel en snel uitvoerbaar, maar ik dat de rest van het forum niet vermoeien met deze discussie.
Is dit een discussie dan? Ik dacht dat het een welles-nietes gebeuren was waar één partij gewoon aan herhaling van zetten doet ongeacht de inbreng van de andere kant. :mrgreen:

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4770
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 17 mar 2025 21:49

fiedoo schreef: 17 mar 2025 19:33 Daar dalen met 54/11 of 56/10 bvb, het zal geen verschil maken qua snelheid. Als je de maximale versnellingen beperkt is dit dan niet zeer nadelig voor machtsspurters zoals Merlier en Milan?
Nee. Als ze 120mm cranks gaan gebruiken heffen ze dat allemaal weer op.
Niet zijken maar reiden !

Dubbeldekker
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54

Dubbeldekker 17 mar 2025 22:15

Pfff! Gelukkig staat Milaan-San Remo voor de deur en kunnen wet gewoon weer over de koers gaan hebben hier.
Mathieu vd Poel is alvast in vorm zegt hij zelf. Ben benieuwd.

Tevens de eerste vrouwen editie. Ben erg benieuwd wie daar gaat winnen
Adversity is the Catalyst of Change

gede
Forum-lid
Berichten: 1230
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 17 mar 2025 22:26

Critic schreef: 17 mar 2025 19:41 Bij het opzoeken van de grenzen helpt een max versnelling misschien niet.. maar bijvoorbeeld de afdaling waar WvA valt vorig jaar.. dat is max bijtrappen om als eerste aan volgende klim te beginnen.
Tuurlijk is er voor elk voordeel een nadeel en zijn er altijd uitzonderingen te bedenken..
Maar mijn persoonlijke mening, is dat lagere snelheden, minder valpartijen met ernstig letsel geven
De discussie over de maximale versnelling laaide na die zware val erg op inderdaad. Ik heb me vaak de vraag gesteld of de versnelling beperken geen wassen neus is. Wat krijg je dan in zo'n brede afdaling? Ze gaan nog steeds zo hard mogelijk proberen te gaan en WVA vooraan proberen te houden. Ze gaan dan 70 of 80 km/h rijden en 110 omwentelingen per minuut. Wordt het daar dan veiliger door? Ik denk dat het misschien wel eens het tegendeel zou kunnen zijn.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 41349
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mar 2025 22:51

Dubbeldekker schreef: 17 mar 2025 22:15

Tevens de eerste vrouwen editie. Ben erg benieuwd wie daar gaat winnen
Ze moeten zorgen dat ze Wiebes eraf rijden op de Poggio, anders pakt die hem.
Ik denk Lotte.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 315
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 18 mar 2025 07:24

Bij de mannen is het na al die jaren wel duidelijk hoe de krachten verdeeld kunnen worden over het parcours, en de uitkomsten zullen in eigenlijk in een paar scenarios te vatten.
Die kennis over hoe de krachten te verdelen op dit parcours hebben de vrouwen niet, ik verwacht daarom een koersverloop dat niet te voorspellen is, met demarrages op cipressa en Poggio. Dus ik hoop dat Wiebes er niet meer bij zit, niet om haar maar dan is er koers geweest.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 18 mar 2025 08:34

Dubbeldekker schreef: 17 mar 2025 22:15 Pfff! Gelukkig staat Milaan-San Remo voor de deur en kunnen wet gewoon weer over de koers gaan hebben hier.
Mathieu vd Poel is alvast in vorm zegt hij zelf. Ben benieuwd.

Tevens de eerste vrouwen editie. Ben erg benieuwd wie daar gaat winnen

Een laffe 156 km langs de kust , dus eigenlijk een vlakke etappe.
Het had op z’n minst 275 km moeten wezen met >2000 hoogte meters om maar in de buurt te komen van het mogen noemen van Milaan - San Remo…..

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1686
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 18 mar 2025 09:12

Wat is dat toch? Ik zie dikke mannen 150 km AGR uitfietsen, zal niet op een vergelijkbaar tempo zijn, maar super fitte vrouwen kunnen toch prima 276 km (in een peloton) fietsen? De TDF is ook een slap aftreksel. Is het uit bescherming, of wat is de reden dat de koersen voor de vrouwen zo beperkt worden?

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4770
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 18 mar 2025 09:17

Bij een te lange afstand vallen hun eierstokken er uit.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie