Wielerseizoen 2025
Bij het opzoeken van de grenzen helpt een max versnelling misschien niet.. maar bijvoorbeeld de afdaling waar WvA valt vorig jaar.. dat is max bijtrappen om als eerste aan volgende klim te beginnen.
Tuurlijk is er voor elk voordeel een nadeel en zijn er altijd uitzonderingen te bedenken..
Maar mijn persoonlijke mening, is dat lagere snelheden, minder valpartijen met ernstig letsel geven
Tuurlijk is er voor elk voordeel een nadeel en zijn er altijd uitzonderingen te bedenken..
Maar mijn persoonlijke mening, is dat lagere snelheden, minder valpartijen met ernstig letsel geven
Absoluut zo dat het veel leuker en minder saai is om het over de komende koersen
te hebben......dan dat 'ik heb gelijk hoor'.....'ik weet het beter hoor'....'neen hoor, ik
weet het beter dan jullie beide.'

-
- Forum-lid
En wie gaat dat betalen? Heb er vanuit m'n werk in relatie tot de Vuelta in Brabant ervaring mee. 'Haal even die paaltjes weg'.... Dan moet je toch een afzetting regelen, want het parcours blijft zo lang mogelijk open. En na de passage van de koers moet de weg weer zo snel mogelijk open voor het verkeer, dus daarna weer een afzetting regelen. En niet al het wegmeubilair laat zich zo makkelijk verwijderen en weer terugplaatsen.
En voor de grotere wedstrijden willen wegbeheerders nog wel meewerken, maar voor de kleinere.... Denk dat er dan vaker een 'nee' komt.
Is dit een discussie dan? Ik dacht dat het een welles-nietes gebeuren was waar één partij gewoon aan herhaling van zetten doet ongeacht de inbreng van de andere kant.

Nee. Als ze 120mm cranks gaan gebruiken heffen ze dat allemaal weer op.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
Pfff! Gelukkig staat Milaan-San Remo voor de deur en kunnen wet gewoon weer over de koers gaan hebben hier.
Mathieu vd Poel is alvast in vorm zegt hij zelf. Ben benieuwd.
Tevens de eerste vrouwen editie. Ben erg benieuwd wie daar gaat winnen
Adversity is the Catalyst of Change
De discussie over de maximale versnelling laaide na die zware val erg op inderdaad. Ik heb me vaak de vraag gesteld of de versnelling beperken geen wassen neus is. Wat krijg je dan in zo'n brede afdaling? Ze gaan nog steeds zo hard mogelijk proberen te gaan en WVA vooraan proberen te houden. Ze gaan dan 70 of 80 km/h rijden en 110 omwentelingen per minuut. Wordt het daar dan veiliger door? Ik denk dat het misschien wel eens het tegendeel zou kunnen zijn.Critic schreef: ↑17 mar 2025 19:41 Bij het opzoeken van de grenzen helpt een max versnelling misschien niet.. maar bijvoorbeeld de afdaling waar WvA valt vorig jaar.. dat is max bijtrappen om als eerste aan volgende klim te beginnen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze moeten zorgen dat ze Wiebes eraf rijden op de Poggio, anders pakt die hem.Dubbeldekker schreef: ↑17 mar 2025 22:15
Ik denk Lotte.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Bij de mannen is het na al die jaren wel duidelijk hoe de krachten verdeeld kunnen worden over het parcours, en de uitkomsten zullen in eigenlijk in een paar scenarios te vatten.
Die kennis over hoe de krachten te verdelen op dit parcours hebben de vrouwen niet, ik verwacht daarom een koersverloop dat niet te voorspellen is, met demarrages op cipressa en Poggio. Dus ik hoop dat Wiebes er niet meer bij zit, niet om haar maar dan is er koers geweest.
Die kennis over hoe de krachten te verdelen op dit parcours hebben de vrouwen niet, ik verwacht daarom een koersverloop dat niet te voorspellen is, met demarrages op cipressa en Poggio. Dus ik hoop dat Wiebes er niet meer bij zit, niet om haar maar dan is er koers geweest.
Dubbeldekker schreef: ↑17 mar 2025 22:15 Pfff! Gelukkig staat Milaan-San Remo voor de deur en kunnen wet gewoon weer over de koers gaan hebben hier.
Een laffe 156 km langs de kust , dus eigenlijk een vlakke etappe.
Het had op z’n minst 275 km moeten wezen met >2000 hoogte meters om maar in de buurt te komen van het mogen noemen van Milaan - San Remo…..
-
- Forum-lid
Wat is dat toch? Ik zie dikke mannen 150 km AGR uitfietsen, zal niet op een vergelijkbaar tempo zijn, maar super fitte vrouwen kunnen toch prima 276 km (in een peloton) fietsen? De TDF is ook een slap aftreksel. Is het uit bescherming, of wat is de reden dat de koersen voor de vrouwen zo beperkt worden?