Binnenbanden na tubeless
-
- Forum-lid
Normaal kun je de tubeless tape gewoon gebruiken als velglint, maar als de spaakgaten er bijna doorheen komen is het beter een extra laagje tape te plakken.
Afgelopen weekend meerdere ritjes gedaan met mijn nieuwe velglinten. Probleemloos. Bandje in de tas, patroontje mee, alles onder controle. Ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk met tubeless, behalve een betere gemoedsrust. De officiële metingen zullen vast niet liegen hoor, maar ik voel geen verschil.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
Dan kan je als binnenband de Ridenow TPU BB gebruiken, licht en ook probleemloos...
Wellicht is het wel ergens te vinden, maar tpu hoef je niet bij te pompen toch in tegenstelling tot latex? En ik zie die dingen op ali staan, zelfde merk etc, maar dan goedkoper. Is dat echt dezelfde of nep?
TPU hoef je niet bij te pompen.
Die RideNow's van Ali zijn prima mits je de allerlichtste varianten mijdt.
Die RideNow's van Ali zijn prima mits je de allerlichtste varianten mijdt.
Laatst gewijzigd door havana op 18 mar 2025 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hmmm, ik had bijna mijn hand op de bestelknop laten vallen. Maar binnenkort jarig, en ik weet nooit wat...dus deze maar even bewaren. Na Pasen rijdt ik dan opeens de klinkers uit de straat mijn tpu bandjes van mijn verjaardag 
Verheug me nu al op de stupide vraag aan mijn vrouw: zie je niks aan mijn fiets? Nieuwe binnebandjes !
(dat vind ze heul irritant, dat soort humor)

Verheug me nu al op de stupide vraag aan mijn vrouw: zie je niks aan mijn fiets? Nieuwe binnebandjes !

-
- Forum-lid
De TPU 36gr versie nemen van Ridenow, die zijn zoals Havana zegt wat minder kwetsbaar.
Rijd nu 1,5jr met die TPU's en geen klachten!
Rijd nu 1,5jr met die TPU's en geen klachten!
Ja precies 36gram is de "zware" versie.
Toch maar eens proberen, alhoewel ik pas zei, banden van de ali....(maar als dit het zelfde merk als in NL te koop is durf ik het wel).
Toch maar eens proberen, alhoewel ik pas zei, banden van de ali....(maar als dit het zelfde merk als in NL te koop is durf ik het wel).
-
- Forum-lid
Dezelfde TPU banden worden door Futurum verkocht...