Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Dubbel zijdige powermeter - vragen naar de bekende weg?

DDX
Forum-lid HC

DDX 18 mar 2025 11:43

Orlok schreef: 17 mar 2025 18:40 Is het niet zo dat je bij een Quarq (€ 359 Mantel) nog crankarmen nodig hebt, bij een Magene P505 (€ 268 Ali) is dat inclusief.
Ah dat heb ik gemist, ik dacht dat het ook alleen een spider was net zoals bij quarq.

(Joost)
Forum-lid

(Joost) 20 mar 2025 11:31

TL@ schreef: 13 mar 2025 19:56 Ik heb die Magene gehad. Het vermogen-meten deel was gewoon goed (volledige meting en berekend Links/Rechts, wat ook gewoon goed werkt)
Het trapstel gedeelte was een heel stuk slechter. Op eerste rit was de linkerkant al los (en bout weg), nieuwe bout kost 50€ (met verzending uit China bij), dat heb ik maar gelaten. Een Shimano bout werkt ook. Het ding bleef echter los komen.
Laatste keer met Loctite vast gemaakt, dat is lang goed gegaan maar na een keer met het pedaal tegen een boomstronk te rijden (zat op de gravelfiets) kwam het ding toch terug los. Vertrouwen was weg, dus nu een 4iii gemonteerd. Goed genoeg voor de gravelfiets (mijn L/R-balans is toch bijna altijd 50-50)

Dus zoals met veel dingen uit China, voor 80-90% een goed product maar je gaat he uiteindelijk toch storen aan de laatste 10-20%. (zelfde verhaal met de Magene radar die na 2 jaar ook vervangen is door een Garmin Radar die gewoon beter werkt)
Heb je de Magene op de voorgeschreven manier gemonteerd? dit wijkt namelijk af van de manier waarop je een Shimano crank monteerd (extra stappen met de borgmoer). Hier geen problemen met een loslopend crankarm op de gravelfiets.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 20 mar 2025 14:25

Yep, gewoon de handleiding gevolgd.

Ik heb wel begrepen dat er nu een nieuwe borgmoer is (vroeger moest je die handvast zetten, dan de cranck vastzetten en dan de borgmoer heel vast zetten)
Die nieuwe zou nog een extra (expander) bout hebben binnenin de borgmoer zelf zodat alles beter vast blijft zitten.
Afbeelding

Plaats reactie