Voor wie nu op GC is. De GC605 tussen Mogan en Ayacata ( tot de kruising naar Soria ) is dicht tot 15.30 uur. Daarna kan je erop. Als ik de man van de werkzaamheden goed verstond gaat de weg binnenkort helemaal dicht. Maar dat staat niet op de borden. Vandaag aan de Ayacata kant zelf maar het hek opengedaan omdat er vanaf de Mogan kant mensen omhoog kwamen. Ze zijn vangrails aan het plaatsen. Geen gek idee ( de put dempen als de ezel verdronken is? ) gezien het zeer bochtige parcours. De weg is hier en daar zo smal dat het ook niet anders kan dan de weg afsluiten. Overigens een fantastische pass om te fietsen!!! Overweldigend mooi vind ik het daar.
We waren vandaag met het gezin naar Roque Nublo. Ze laten per uur 60 personen toe die gereserveerd hebben ( kan op grancanariasenderos.com ). Na 17 uur kan je zonder reservering doorlopen.
Standplaats: Gran Canaria (Spanje)
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Vandaag gecheckt: de weg vanaf puerto de Mogan richting Taurito is dicht. Je kan er wel langs maar er staat op het bord dat je een boete kan krijgen. De weg is dicht vanwege gevaar op stukken berg die naar beneden komen.
De GC605 was het hele weekend open. In het weekend zijn ze er niet aan het werk. Pas ajb op want de stukken waar nog geen vangrails staat heeft hier en daar diepe ravijnen. Sommige bochten zijn erg onoverzichtelijk en soms erg smal. Het landschap is overweldigend mooi dus laat je niet afschrikken.
De GC605 was het hele weekend open. In het weekend zijn ze er niet aan het werk. Pas ajb op want de stukken waar nog geen vangrails staat heeft hier en daar diepe ravijnen. Sommige bochten zijn erg onoverzichtelijk en soms erg smal. Het landschap is overweldigend mooi dus laat je niet afschrikken.
Wij zijn net terug van een ruime week bikepacken op GC. Wat een fantastische omgeving, alleen werkte het weer niet helemaal mee. De route kwam van https://bikepacking.com/plog/gran-canaria-grande-video/, ruim een derde onverhard en berijdbaar met de gravelbike met "3% singletrack" hike-a-bike. Wij hebben niet gekampeerd maar de route opgedeeld in 4 etappes van 45-50 km en een slotetappe van 70km met overnachtingen in St Bartolome, Cruz de Tejeda, El Risco en Tejeda. Start en finish in Maspalomas. Het was noodweer op de oostelijke rand van het eiland en daar hebben wij helaas ook de staart van meegepikt waardoor we de route op 2 plekken hebben aan moeten passen maar dat heeft de pret niet mogen drukken en een goede reden om nog eens terug te gaan.
Hoogtepunten waren voor ons wel de verbindende gravelweg GC602 tussen het dal van Ayagaures en het dal van St Bartolome, de verlaten kustweg GC200, de Tirma Track, het gebied rond Tejeda en de noord-zuid graveldoorsteek van Tejeda naar Soria via de GC661 en GC505. Een aanrader deze tocht!
Hier de verbindende gravelweg GC602 tussen het dal van Ayagaures en het dal van St Bartolome toen het weer nog stralend was:

Hoogtepunten waren voor ons wel de verbindende gravelweg GC602 tussen het dal van Ayagaures en het dal van St Bartolome, de verlaten kustweg GC200, de Tirma Track, het gebied rond Tejeda en de noord-zuid graveldoorsteek van Tejeda naar Soria via de GC661 en GC505. Een aanrader deze tocht!
Hier de verbindende gravelweg GC602 tussen het dal van Ayagaures en het dal van St Bartolome toen het weer nog stralend was:

Inmiddels al weer een week terug van Gran Canaria. Een heerlijke week met prachtig mooi weer gehad.
De weg van Taurito naar Puerto de Mogan is nog steeds dicht en zal voorlopig ook wel niet meer open gaan. Alternatief is om de boot te pakken vanaf Puerto Rico. Is nog een leuke ervaring ook.
De GC605 is inderdaad dicht van maandag tot en met vrijdag. Zaterdag en zondag is hij wel open. De hekken worden dan aan de kant geschoven. Het plan was deze weg op een zaterdag te rijden, maar omdat bij Free Motion werd aangeven dat hij alleen op zondag open is hebben we een alternatief gezocht. We zijn nu op en neer van Puerto de Mogan naar Aldea de San Nicholas geweest. Hebben we klim terug ook een keer gereden.
Wat verder op viel was dat de weg van St. Bartholomé naar Ayacata voorzien was van nieuw asfalt, en ook de afdaling van Pico de las Nieves naar Telde leek veel beter asfalt te hebben dan ik me herinnerde. De weg naar Sria daarentegen was vooral aan het begin slecht, en de GC505 van Baranquillo Andrés naar de GC605 nog veel slechter dan ik me herinner.
En vermeldenswaardig is dat het bakkertje op de hoek in St Lucia weer open is.
De weg van Taurito naar Puerto de Mogan is nog steeds dicht en zal voorlopig ook wel niet meer open gaan. Alternatief is om de boot te pakken vanaf Puerto Rico. Is nog een leuke ervaring ook.
De GC605 is inderdaad dicht van maandag tot en met vrijdag. Zaterdag en zondag is hij wel open. De hekken worden dan aan de kant geschoven. Het plan was deze weg op een zaterdag te rijden, maar omdat bij Free Motion werd aangeven dat hij alleen op zondag open is hebben we een alternatief gezocht. We zijn nu op en neer van Puerto de Mogan naar Aldea de San Nicholas geweest. Hebben we klim terug ook een keer gereden.
Wat verder op viel was dat de weg van St. Bartholomé naar Ayacata voorzien was van nieuw asfalt, en ook de afdaling van Pico de las Nieves naar Telde leek veel beter asfalt te hebben dan ik me herinnerde. De weg naar Sria daarentegen was vooral aan het begin slecht, en de GC505 van Baranquillo Andrés naar de GC605 nog veel slechter dan ik me herinner.
En vermeldenswaardig is dat het bakkertje op de hoek in St Lucia weer open is.
Dat was ons ook opgevallen, het is een gaan en komen van kiepwagens over de GC505 tot aan de dam bij Soria en daar knapt het asfalt niet van op. Als ik het verhaal goed begrijp zijn ze bezig om een verbinding te boren naar boven om ontzilt zeewater boven in de bassins op te slaan en dat is nog lang niet klaar.
-
- Forum-lid
Wat is de verwachting qua verbouwtijd van de GC605?
Ik ga over 3 weken met de hele familie op vakantie, en was van plan één dagje een fiets te huren.
Vond de GC605 altijd een mooie weg. Of heeft iemand nog tips qua mooie routes 120 tot 150 km, rekening houdend met alle werkzaamheden?
Ik ga over 3 weken met de hele familie op vakantie, en was van plan één dagje een fiets te huren.
Vond de GC605 altijd een mooie weg. Of heeft iemand nog tips qua mooie routes 120 tot 150 km, rekening houdend met alle werkzaamheden?