Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2025

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 29 mar 2025 08:55

Ernie C. schreef: 29 mar 2025 05:52 Het is inderdaad bijna anderhalve week voor de Ronde. Daar zit na een hoogtestage nog genoeg rek in. Er vraagt ook niemand wat Pogacar met zijn klimmersbenen komt doen.

Ik had ook niet het idee dat de ploeg reed alsof er veel van deze koers afhing. Zowel dan is de manier waarop zorgwekkender dan de vorm van Wout. Het is allemaal een beetje lastig te zeggen ook omdat in de finale het peloton compleet uit beeld was.
Voor Pogi zijn klimmersbenen wél relevant, alleen zat die niet zoals VanAert op een berg maar heeft er al 11 koersdagen op zijn fiets opzitten.
Heb je gezien hoe fris VdP was na zijn inspanning. VanAert stond minutenlang later nog voor de camera na te hijgen, van te volgen in het peleton. Ik zie niet waar bij hem er een heropleving zal gebeuren. Ik ga er van uit dat voor hem RvVl en P-R de hoogtepunten van het jaar zijn, als je er dan niet in slaagt om op dat moment op je best te zijn, tja dan ligt het helemaal achter je.
De rest van Visma doet het ook niet bijster goed, Jorgenson, goed maar nog niet op het niveau om een echte topper te vervangen, en voor de rest geen idee wat ze aan het doen zijn.
Als je het niet op een rijtje hebt in de E3 dan zie ik niet in waarom dat een week later plots wel zo zou zijn.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2025 09:23

Ik zou bij Visma wel eens de vlieg aan de muur willen zijn. Van zo dominant naar waar ze nu staan.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 29 mar 2025 10:02

Jij weet toch alles al. ;)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2025 11:01

Hoe kom je daar bij?

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 29 mar 2025 11:10

Rijdt WvA achter de feiten aan of speelt hij op een onnavolgbare manier verstoppertje? Pasen is het feest van de wederopstanding. Wout heeft wel een wondertje nodig om juichend over de meet te komen in de hoogtijdagen van het kasseienseizoen. MvdP daarentegen gooit al zijn kaarten vroegtijdig en openlijk op tafel, hoeft zelfs niet te bluffen want hij verkeert in een glanzende vorm. Werd Merckx in zijn onoverwinnelijke tijd gestompt en geslagen Van der Poel moet het ondergaan met spuug en slijm wat evenzo goed past bij het volbrengen van een mythische lijdensweg. Samengevat, E3 was een mooie generale repetitie, maar een fenomeen werd node gemist.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 29 mar 2025 11:38

Volgens mij is Milaan - San Remo nog altijd de ideale opstap naar de voorjaarsklassiekers. Je rijdt 300 kms aan een hoge snelheid maar toch grotendeels weggestokenen meegedreven in een peleton. Om dan via een korte maar nijdige finale te eindigen. Als je daarvoor nog de Tirreno of Parijs-Nice als voorbereiding met voorafgaand nog je hoogtestage er hebt op zitten moet je wel top zijn. Met enkel een hoogtestage, hoe intensief ook blijft het een vraagteken waar je staat bij aanvang van je doelen.
Soit, nu nog Gent-Wevelgem er bij voor Wout die de paraatheid voor de RVV nog de nodige boost kan geven.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 29 mar 2025 11:39

https://nos.nl/l/2561521

T zal je onkel maar zijn…

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 29 mar 2025 11:51

daniel1975 schreef: 29 mar 2025 11:01 Hoe kom je daar bij?
Je mist de knipoog Daniel 😅
Adversity is the Catalyst of Change

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 29 mar 2025 16:30

Ik had toch ook wel wat meer van Red Bull verwacht. Ze hebben daar allemaal klassieke renners aangetrokken.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mar 2025 16:53

lugosi schreef: 29 mar 2025 08:55
Ernie C. schreef: 29 mar 2025 05:52 Het is inderdaad bijna anderhalve week voor de Ronde. Daar zit na een hoogtestage nog genoeg rek in. Er vraagt ook niemand wat Pogacar met zijn klimmersbenen komt doen.

Ik had ook niet het idee dat de ploeg reed alsof er veel van deze koers afhing. Zowel dan is de manier waarop zorgwekkender dan de vorm van Wout. Het is allemaal een beetje lastig te zeggen ook omdat in de finale het peloton compleet uit beeld was.
Voor Pogi zijn klimmersbenen wél relevant, alleen zat die niet zoals VanAert op een berg maar heeft er al 11 koersdagen op zijn fiets opzitten.
Heb je gezien hoe fris VdP was na zijn inspanning. VanAert stond minutenlang later nog voor de camera na te hijgen, van te volgen in het peleton. Ik zie niet waar bij hem er een heropleving zal gebeuren. Ik ga er van uit dat voor hem RvVl en P-R de hoogtepunten van het jaar zijn, als je er dan niet in slaagt om op dat moment op je best te zijn, tja dan ligt het helemaal achter je.
De rest van Visma doet het ook niet bijster goed, Jorgenson, goed maar nog niet op het niveau om een echte topper te vervangen, en voor de rest geen idee wat ze aan het doen zijn.
Als je het niet op een rijtje hebt in de E3 dan zie ik niet in waarom dat een week later plots wel zo zou zijn.
Klimmersbenen zijn gewoon benen die t.o.v. het lichaamsgewicht veel vermogen leveren. Hoogtestage en trainen op het vlakke is sowieso lastig omdat je automatisch in de bergen uitkomt.

Dat je vlak na een hoogtestage minder bent is een gekend effect. Waarom zou je dan in de E3 geen slechte dag kunnen beleven?

Los daarvan lijkt de magie van Visma wel voorbij. Ze Zijn minimaal bijgebeend, maar misschien wel ingehaald door andere ploegen qua preparatie en de kwaliteit van de renners is ook niet beter geworden. Tactisch is het altijd al redelijk zwak geweest.
Campagnolo Ultra Dork

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 29 mar 2025 17:23

daniel1975 schreef: 29 mar 2025 09:23 Ik zou bij Visma wel eens de vlieg aan de muur willen zijn. Van zo dominant naar waar ze nu staan.
Voorlopig word er genoeg gewonnen,…..

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2025 17:41

https://www.procyclingstats.com/team/te ... 5/overview

Parijs-Nice was een fraaie voor Jorgenson, maar verder is het toch allemaal 2e rang koersen imho.
We zullen eind april het net ophalen.

Plaats reactie