Mijn fiets was toe aan groot onderhoud. Er was een kraakje in de bottom bracket geslopen en de balhoofdlagers waren krokant geworden na het fietsen in de winter. Voorband moest ook worden vervangen want lek gereden tijdens de laatste rit.
Het blijft een haat-liefde verhouding met interne kabels en leidingen, want simpelweg twee lagers vervangen zit er tegenwoordig niet meer in. En helaas had ik de vorige keer mijn remleidingen al ingekort en was dat nu niet meer mogelijk. Dus:
- Stuurlint verwijderd
- Remleidingen doorgehaald
- Stuur losgemaakt, kabels en leidingen eruit gehaald
- Bottom bracket verwijderd
- Remleidingen aan remklauw losgemaakt en verwijderd
- Alles goed schoongemaakt
- Nieuwe remleidingen door het frame gehaald en vastgemaakt aan de remklauwen
- Di2 kabels weer netjes aangesloten en direct updates geïnstalleerd
- Remleidingen door het stuur getrokken
- Nieuwe bottom bracket geperst
- Crank teruggeplaatst
- Remleidingen netjes aangesloten
- Vullen met olie
- Er achter komen dat je een olijfje bent vergeten bij de voorste rem

- Opnieuw aangesloten mét olijfje
- Netjes gevuld en ontlucht
- Voorband vervangen met verse latex
- Stuurlint vervangen
klaar!
En de fiets bolt weer kraak- en piepvrij
