schoonmaken bidon na gebruik energy drinks
Ik spoel hooguit een keer met water om na een training, niet altijd trouwens, wel altijd de dop open zetten zodat het wat kan luchten. En misschien 1 keer per maand een keer mee in de afwasmachine. Ik maak me er niet zo druk om en dan koop ik zo ongeveer na anderhalf jaar weer een nieuw setje bidons, ben je voor een eurotje of 6 weer klaar.
[quote="b l a f f y"]
Wat een gedoe om met een beetje poeder te kunnen rijden. Als je wedstrijden rijdt snap ik het nog wel, maar als recreant al dit gedoe? [/quote]
?? Moeten recreanten dan niet met poeder rijden? Die zweten ook hoor en hebben vaak niet genoeg aan water.
Verder sluit ik me aan bij de meningen hierboven: omspoelen, vaatwasser en verkleuring boeit niet (tenzij de verkleuring zwart is...
)
Wat een gedoe om met een beetje poeder te kunnen rijden. Als je wedstrijden rijdt snap ik het nog wel, maar als recreant al dit gedoe? [/quote]
?? Moeten recreanten dan niet met poeder rijden? Die zweten ook hoor en hebben vaak niet genoeg aan water.
Verder sluit ik me aan bij de meningen hierboven: omspoelen, vaatwasser en verkleuring boeit niet (tenzij de verkleuring zwart is...

Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
@Blaffy, er zijn voldoende mensen die recreatief net zo hard rijden als menigeen in een wedstrijd. Ik snap jouw redenatie niet helemaal. Is er een jury nodig om poeder te rijden? Ik ken wel genoeg poeders die je niet mag hebben als je wedstrijden wil rijden, maar die stop je niet in een bidon.
Eigenlijk nooit geen probleem gehad met poeders . Poeder erin , water erin , goed schudden zodat alles is opgelost .
Na de rit , water erin , dop erop , goed schudden , nog een keer naspoelen , nooit geen aanslag in mijn Maxim bidons.
Na de rit , water erin , dop erop , goed schudden , nog een keer naspoelen , nooit geen aanslag in mijn Maxim bidons.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid HC
En anders gewoon bruistablet om kunstgebit schoon te maken.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
mijn elite bidons worden inderdaad van bepaalde poeders ook wat geel. maar geen ramp toch? gewoon kleurstof. en met alleen water gaan ze ook wel schimmelen
trek bijvoorbeeld dat dopje waar je door drinkt er maar eens uit

tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
Bij veeleisende activiteiten snap ik de vloeibare aanvulling. Als recreant die rustig paar uurtjes gaat rijden niet. Cyclo's kan ik prima zonder deze aanvulling rijden en dus bespaar ik mij dit gedoe.
Doe vooral waar je zin in hebt. Gelukkig doen de meeste renners dat ook (vb massaal benen scheren en benen insmeren). Sorry Ot, ieder zijn meug...
Alstublaft.
- Supergrover
- Forum-lid HC
ik heb het nog niet geprobeerd maar misschien kan je je bidons ook af en toe steriliseren, laagje water erin+3 minuutjes in de magnetron en klaar
werkt voor mijn manneke van 8 maanden zijn "bidonnetjes" prima !!!
werkt voor mijn manneke van 8 maanden zijn "bidonnetjes" prima !!!