schoonmaken bidon na gebruik energy drinks
hoe kan een bidon dat gebruikt is voor isostar-poeders en -tabletten goed schoongemaakt worden? Er zit namelijk een stroperige aanslag aan de binnenkant en met afwasmiddel is het er niet uit te krijgen.
hoor graag de beste ervaringen
hoor graag de beste ervaringen
-
- Forum-lid HC
Misschien met heet water en sop laten weken. Maar ik denk dat de beste optie is om nieuwe bidons te nemen en geen isostar erin te doen.
-
- Forum-lid
Zelf gooi ik ze na elke rit in de vaatwasser. Er zijn er die zelfs bruis tabletten voor het gebit erin gooien. Als je met de hand moet afwassen kun je ze ook even in de week laten staan. Succes ermee.
-
- Forum-lid
Na je rit gelijk water er in gooien en verder gaan ze bij mij gewoon de vaatwasser in. Werkt prima.
Heb ook wel eens bidons gehad die na een wasbeurt van binnen nog wel helemaal gekleurd waren. Zal wel aan het materiaal liggen. Die gaan dan gewoon de container in.
Heb ook wel eens bidons gehad die na een wasbeurt van binnen nog wel helemaal gekleurd waren. Zal wel aan het materiaal liggen. Die gaan dan gewoon de container in.
-
- Forum-lid HC
Nee sommige bidons zijn meteen oranje vanbinnen.
[quote="japie carbon"]Nee sommige bidons zijn meteen oranje vanbinnen.[/quote]
mijn bidon heb ik een dag later proberen schoon te maken. tijdje afwasmiddel in laten weken had ook geen zin.
Niet alle bidons zijn dus even geschikt voor isostar drinks etc?
mijn bidon heb ik een dag later proberen schoon te maken. tijdje afwasmiddel in laten weken had ook geen zin.
Niet alle bidons zijn dus even geschikt voor isostar drinks etc?
Het is ook vooral een verkleuring.
Ik ben totaal nieuw met isostar poeders, dus misschien dat stroperig niet de goede omschrijving is.
Maar aangezien de verkleuring niet overal is ingetreden leek het me meer een schoonmaak kwestie.
Blijkbaar kan het dus geen kwaad en is er naast het goed schoonmaken verder niks aan te doen, is mijn conclusie. Goed om te weten want dan gooi ik m niet weg.
Hoe kom ik er achter welke bidons hier het beste geschikt voor zijn?
dank voor de reacties tot zover.
Ik ben totaal nieuw met isostar poeders, dus misschien dat stroperig niet de goede omschrijving is.
Maar aangezien de verkleuring niet overal is ingetreden leek het me meer een schoonmaak kwestie.
Blijkbaar kan het dus geen kwaad en is er naast het goed schoonmaken verder niks aan te doen, is mijn conclusie. Goed om te weten want dan gooi ik m niet weg.
Hoe kom ik er achter welke bidons hier het beste geschikt voor zijn?
dank voor de reacties tot zover.
soms vergeet ik m'n bidon wel eens leeg te gooien, met levendigheid tot gevolg bij de volgende keer fietsen...
Echter spoel m'n bidons altijd een stuk of 3 keer met flink heet water om en daarna 3 keer met koud water, dan vind ik ze altijd wel schoon genoeg... en ander is het goed voor je weerstand
nieuwe bidons zijn volgens mij gevoeliger voor die kleurstof, maar na een paar keer gebruiken valt het wel mee met die kleur... overigens moet je je bidons toch een keer in de zoveel tijd vervangen.
Echter spoel m'n bidons altijd een stuk of 3 keer met flink heet water om en daarna 3 keer met koud water, dan vind ik ze altijd wel schoon genoeg... en ander is het goed voor je weerstand
nieuwe bidons zijn volgens mij gevoeliger voor die kleurstof, maar na een paar keer gebruiken valt het wel mee met die kleur... overigens moet je je bidons toch een keer in de zoveel tijd vervangen.
accepteren kun je leren!