Spaakbreuk Easton circuit
Volgens mij zijn er al genoeg reacties geweest over de dierenpraktijken van deze winkel.
De vraag is : waarom kopen mensen hier. Het antwoord is eenvoudig : hij is goedkoop.
In mijn ogen kan je echter van een fietsenmaker die 10 tot 20 % goedkoper levert als een en lokale fietsenmaker dezelfde service verwachten. M.a.w. je zal dus zelf wat meer moeite moeten doen om een en ander in orde te krijgen...
In ieder geval, ik rijd nu voor het vierde seizoen op eastons, eerst vista nu sedert vorig jaar op ea50sl, met een gewicht van soms net geen en som ruim 100 kg. en heb enkel een keertje een slagje gehad (voet vol in voorwiel na uit pedaal loskomen) en een keer een losse spaak.
De vraag is : waarom kopen mensen hier. Het antwoord is eenvoudig : hij is goedkoop.
In mijn ogen kan je echter van een fietsenmaker die 10 tot 20 % goedkoper levert als een en lokale fietsenmaker dezelfde service verwachten. M.a.w. je zal dus zelf wat meer moeite moeten doen om een en ander in orde te krijgen...
In ieder geval, ik rijd nu voor het vierde seizoen op eastons, eerst vista nu sedert vorig jaar op ea50sl, met een gewicht van soms net geen en som ruim 100 kg. en heb enkel een keertje een slagje gehad (voet vol in voorwiel na uit pedaal loskomen) en een keer een losse spaak.
Eindelijk, mijn achterwiel is er ............ maak ik de doos open en ja hoor wiel zit er in
maar wat zijn ze vergeten de snelspanner die ik er ook bij gedaan heb.
net effe gebeld, oh meneer dat sturen wel naar u toe morgen is het er pffffffffffffff
nu maar bij godsgratie, kijken of dat wiel nu helemaal heel blijft, want ik ben nu wel klaar
met die gasten.
maar wat zijn ze vergeten de snelspanner die ik er ook bij gedaan heb.
net effe gebeld, oh meneer dat sturen wel naar u toe morgen is het er pffffffffffffff
nu maar bij godsgratie, kijken of dat wiel nu helemaal heel blijft, want ik ben nu wel klaar
met die gasten.
Nie te geloven, dat ze zo met klantenomgaan. De snelspanners die waren donderdag
al verzonden (ja hoor, en dat geloof ik)
nou meneer werd er gezegd, dan zal ik morgenochtend gelijk de snelspanner toezenden.
dit heb ik echt nog nooit meegemaakt zeg.
En het begon al met een bon die er niet bij zat, bij de levering van de wielen en toen voelde ik al onraad.
Deze bon heb ik toen maar persoonlijk opgehaald, leuk trainingsritje.
ja meneer van de dierenwinkel als u meeleest, doe er u voordeel mee.
al verzonden (ja hoor, en dat geloof ik)
nou meneer werd er gezegd, dan zal ik morgenochtend gelijk de snelspanner toezenden.
dit heb ik echt nog nooit meegemaakt zeg.
En het begon al met een bon die er niet bij zat, bij de levering van de wielen en toen voelde ik al onraad.
Deze bon heb ik toen maar persoonlijk opgehaald, leuk trainingsritje.
ja meneer van de dierenwinkel als u meeleest, doe er u voordeel mee.
Kom net thuis van een trainingritje Zwaneburg - Andijk 128 km
de snelspanner heb ik zelf maar even opgehaald,was even achter in de
werkplaats. De werkbank daar even gezien, of er een Bom ontploft was.
nu maar hopen dat het wiel nu heel blijft.
de snelspanner heb ik zelf maar even opgehaald,was even achter in de
werkplaats. De werkbank daar even gezien, of er een Bom ontploft was.
nu maar hopen dat het wiel nu heel blijft.
chevalier schreef:Ben net door de dealer gebeld, hij zei dat het geen garantie was de spaakbreuk
Spaak was gebroken, bij de overgang nippel schroefdraad
(De dealer maakt het, en stuur het vanmiddag weer naar me toe. zo heb ik het nu afgesproken dan zien we het wel)
Nu ben ik nog wel even benieuwd waarom het dan geen garantie zou zijn ? Wat was de uitleg c.q. verklaring van de winkelier ? Als een spaak zomaar op deze plaats breekt zou ik niet weten waarom het geen garantie zou zijn.
jsparie schreef:chevalier schreef:Ben net door de dealer gebeld, hij zei dat het geen garantie was de spaakbreuk
Spaak was gebroken, bij de overgang nippel schroefdraad
(De dealer maakt het, en stuur het vanmiddag weer naar me toe. zo heb ik het nu afgesproken dan zien we het wel)
Nu ben ik nog wel even benieuwd waarom het dan geen garantie zou zijn ? Wat was de uitleg c.q. verklaring van de winkelier ? Als een spaak zomaar op deze plaats breekt zou ik niet weten waarom het geen garantie zou zijn.
Het wiel is gewoon gemaakt hoor, heb niks hoeven betalen dus het was gewoon garantie.
Maar de spaak die gebroken was , deze was niet zo mooi meer maar deze had ik om
een andere spaak heen gebogen omdat ie begon te tikken tegen me frame en ik nog
een stuk moest rijden. Dit heb ik dus gelijk toen tegen hem gezegd ,ik had hem wel weer
zo recht mogelijk gebogen, en dat zagen ze dus dacht dat er wat was tegenaangevallen
en dan nog , dan breekt er echt geen spaak.
Vanmiddag weer een spaak gebroken,nadat ik vannaf Volendam kwam.
de laatste 4 km achter een scooter gereden met 42 km /per uur en bij het uitrijden
in Hoorn ja hoor weer een spaak kapot,weet wel als er al eerder een gebroken is volgen er meer kijken hoe ze dit oplossen.
Update.
Wiel gaat zo op de post heb het net goed verpakt in een wieldoos
ze gaan het wiel opsturen naar Veltec, en dan zal ie waarschijnlijk wel overgespaakt
worden.
Veltec ook even gebeld die zeiden dan halen ze de spanning er af en zetten
ze het wiel op nieuw op spanning.
Dealer heeft mischien gedacht van we zetten er een spaak in , en als het heel blijft
dan horen we niks meer. Maar ja ik wist wel dat dit eraan zat te komen als er een gaat. Gaan er meer naar verloop van tijd, als het niet goed aangepakt is.
Heb ook bewust geen rondje ijsselmeer gereden met dit achterwiel vorige week woensdag dan sta je daar in de polder, ben je mooi het haasje.
de laatste 4 km achter een scooter gereden met 42 km /per uur en bij het uitrijden
in Hoorn ja hoor weer een spaak kapot,weet wel als er al eerder een gebroken is volgen er meer kijken hoe ze dit oplossen.
Update.
Wiel gaat zo op de post heb het net goed verpakt in een wieldoos
ze gaan het wiel opsturen naar Veltec, en dan zal ie waarschijnlijk wel overgespaakt
worden.
Veltec ook even gebeld die zeiden dan halen ze de spanning er af en zetten
ze het wiel op nieuw op spanning.
Dealer heeft mischien gedacht van we zetten er een spaak in , en als het heel blijft
dan horen we niks meer. Maar ja ik wist wel dat dit eraan zat te komen als er een gaat. Gaan er meer naar verloop van tijd, als het niet goed aangepakt is.
Heb ook bewust geen rondje ijsselmeer gereden met dit achterwiel vorige week woensdag dan sta je daar in de polder, ben je mooi het haasje.
chevalier schreef:Vanmiddag weer een spaak gebroken,nadat ik vannaf Volendam kwam.
in hoorn ja hoor weer een spaak kapot,weet wel als er al eerder een gebroken is volgen er meer kijken hoe ze dit oplossen.
Ben zelf ook op zoek naar nieuwe wielen, maar ik hoor niets dan slechte ervaringen over deze wielen. Mijn broertje (95kg) heeft ze ook en geloof ik ook al 3x spaakbreuk gehad (wel goede garantie en service overigens (van herwerden)).
Succes iig! Ben benieuwd hoe het afloopt
Ik was zeer tevreden mijn mijn Circuit wielen, na probleemloze 8000km, ook spaakbreuk, geen probleem kan, maar helaas. Bij de helft van de spaken was de velg ingescheurd bij de nippel. Lijkt mij teveel spanning voor het materiaal. Ik ben geen lichte jongen, in die tijd van 90kg wel naar 80kg gegaan, daarom ook de circuit gekozen. Volgens opgaaf Easton 150km toegestaan en geen vista's gekocht tot 100km toegestaan. Wiel is wel overleden, dus nu maar handgespaakt CXP33 32 spaaks, minder mooi, zwaarder maar blijft hoop ik wel goed
Spaakbreuk aan de niet aandrijfkant komt vaak door te lage spaakspanning.
>Mijn broertje (95kg) heeft ze ook en geloof ik ook al 3x spaakbreuk gehad
Volgens mij moet iemand van 95 kg gewoon met 36 spaaks CXP gaan rijden....
Diogenes
>Mijn broertje (95kg) heeft ze ook en geloof ik ook al 3x spaakbreuk gehad
Volgens mij moet iemand van 95 kg gewoon met 36 spaaks CXP gaan rijden....
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
- amclassic-fan
- Forum-lid HC