Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
sreffots
- Forum-lid
sreffots
08 apr 2009 15:44
Het is inderdaad misschien handig dat ik er eens een foto op zet!
Bij deze:
Dit is mijn ad:
Voor de duidelijkheid; deze foto is gemaakt met mijn telefoon, vandaar de wazige kwaliteit

-
sreffots
- Forum-lid
sreffots
08 apr 2009 16:46
chrissiewizzie schreef:Dat is inderdaad een eerste generatie 600 Ultegra derailleur, net zoals ik zelf heb. De body is dan ook hoogstwaarschijnlijk alleen voor 7-speed.
Het is wel even raadzaam om na te gaan of de spacers voor een 7-speed cassette gelijk zijn aan een 8-speed. Ik geloof dat ik de spacers door elkaar heb gebruikt vroeger, maar dat weet ik niet zeker meer. Als die spacers voor 8-speed smaller zijn, zal een 8-speed shifter op een 7-speed cassette niet goed schaklen omdat de zijwaartse verplaatsing van de shifters dan te klein is. Je hebt je wel een leuk projectje op de hals gehaald

Spacers?! Dat zijn de ruimtes tussen de bladen!?
-
peedsbikes
- Forum-lid
peedsbikes
08 apr 2009 17:17
Lees de volgende link. Dan zie je dat er meer mogelijk is dan men denkt, en dan wat een lbs je wil vertellen.
http://www.m-gineering.nl/techdex.htm
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
-
jsparie
- Forum-lid
jsparie
09 apr 2009 22:07
Eenvoudigste oplossing zou zijn RSX of Sora 7 spd shifters monteren. Hoef je verder helemaal niets verplicht te vervangen of te veranderen. Gewoon monteren en gaan. Alleen heeft shimano voor remschakelaars de voorderailleur iets gemodificeerd waardoor bij gebruik van remschakelaars met een voorderrailleur voor commandeurs je een klein extra risico loopt dat de ketting er af wordt gegooid bij schakelen naar het kleine blad. Een gebruikte passen voorderailleur moet echter al voor Eur 10 ofzo te vinden zijn.