Alles over vakanties op én met de fiets

classico Boretti

huubcs
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:33

huubcs 09 mei 2010 13:31

[quote="Tr1969"]
Klopt beide moeten aan hun trekken komen.
Wij hadden zelf een gemiddelde van 30 en toch waren er dan groepjes die, altijd net op de fietspaden, er zich nog even langs moesten wurmen.
(gem. 30, dus niet een top van 30)
[/quote]

Dat zelfde deden ook de helft van de peletons (de andere helft gebruikte de rijbaan) die 30 reden bij de duo's/kwartetten die 25 gem. hadden :D
Eerste gedeelte is daarbij geen probleem, maar de rest die moet harken om er bij te blijven vormen meestal het gevaar.

Zal altijd de discussie blijven bij TOERtochten ................

dstentler

dstentler 09 mei 2010 18:57

Gisteren voor het eerst de Classico gereden.

Afgezien van het weer ('s ochtends) een prima tocht gereden.
Het eerste gedeelte vond ik over het algemeen iets te veel draaien en keren. Hierdoor waren sommige routebordjes ook niet helemaal duidelijk. Heb een aantal keer mensen verkeerd zien rijden danwel zien zoeken naar de juiste weg.

Over de bevoorrading ben ik minder te spreken. De eerste post was al na een 40 km en kwam wat mij betreft te vroeg. Ik was net warm! Vervolgens zit slechts 15 km (naar later bleek 25) km voor het einde de tweede post. Vreemde verdeling als je het mij vraagt.

De goodies vond ik overigens wel leuk (leuk shirtje, lekker bakje pasta en leuk kookboekje). Wat dat betreft krijg je wel waar voor je geld bij de Classico (zeker als je het bijvoorbeeld vergelijkt met een Limburgs Mooiste waar het inschrijfgeld veel meer is en je niets krijgt, maar dan wel weer een volledig afgesloten parcours)

Al met al een leuke dag gehad!

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 09 mei 2010 18:59

[quote="dstentler"]Gisteren voor het eerst de Classico gereden.

Afgezien van het weer ('s ochtends) een prima tocht gereden.
Het eerste gedeelte vond ik over het algemeen iets te veel draaien en keren. Hierdoor waren sommige routebordjes ook niet helemaal duidelijk. Heb een aantal keer mensen verkeerd zien rijden danwel zien zoeken naar de juiste weg.

Over de bevoorrading ben ik minder te spreken. De eerste post was al na een 40 km en kwam wat mij betreft te vroeg. Ik was net warm! Vervolgens zit slechts 15 km (naar later bleek 25) km voor het einde de tweede post. Vreemde verdeling als je het mij vraagt.

De goodies vond ik overigens wel leuk (leuk shirtje, lekker bakje pasta en leuk kookboekje). Wat dat betreft krijg je wel waar voor je geld bij de Classico (zeker als je het bijvoorbeeld vergelijkt met een Limburgs Mooiste waar het inschrijfgeld veel meer is en je niets krijgt, maar dan wel weer een volledig afgesloten parcours)

Al met al een leuke dag gehad![/quote]

Sinds wanneer is het parcours van LiMo afgesloten?
:rolleye:

dstentler

dstentler 09 mei 2010 20:55

[quote="pinarello"]
Sinds wanneer is het parcours van LiMo afgesloten?
:rolleye:[/quote]

Je hebt gelijk. Misschien is het inderdaad niet helemaal afgesloten...maar ik ben daar nog nooit een auto tegen gekomen. Alleen bij Megaland stonden altijd verkeersregelaars. Verder had ik altijd het idee me op een besloten parcours te bevinden...

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 09 mei 2010 20:58

[quote="dstentler"][quote="pinarello"]
Sinds wanneer is het parcours van LiMo afgesloten?
:rolleye:[/quote]

Je hebt gelijk. Misschien is het inderdaad niet helemaal afgesloten...maar ik ben daar nog nooit een auto tegen gekomen. Alleen bij Megaland stonden altijd verkeersregelaars. Verder had ik altijd het idee me op een besloten parcours te bevinden...
[/quote]

Dat is goed te horen want ik doe mee op 5 juni:)

red_vfr
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 16 feb 2008 20:47

red_vfr 09 mei 2010 21:59

Heb hem zaterdag ook gereden. 125 werd inderdaad 138 ff ruim meer, maar prima te doen.
Alles verder top geregeld, lekker pasta gegeten. Voor herhaling vatbaar.

dstentler

dstentler 09 mei 2010 22:32

Classico had de helm trouwens verplicht gesteld...maar na een km of 10 kwam ik alweer zat renners tegen die de helm aan het stuur hadden gebonden...wees dan een vent en neem hem helemaal niet mee (en loop dan het risico niet te mogen starten)! Aan de warmte kon het echt niet liggen!

(sorry oneindig discussie, maar het viel me gewoon weer meerdere malen op)

fw
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:22

fw 09 mei 2010 23:11

Ik heb maar één iemand zonder helm gezien en dat was een blonde dame met wel een lekker kontje dus die heb ik het vergeven ;)

Weet iemand overigens waar de fotograaf bij die klim in, ik dacht, Bloemendaal van was?

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 10 mei 2010 01:09

Heb wel op verschillende plekken fotografen gezien maar dat waren wel plekken waar ik nite bepaald een glimlach op mijn gezicht kon toveren :D

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 mei 2010 01:59

Prima georganiseerde tocht!

Plaatsing van de bevoorradingsposten had iets handiger gekund (de eerste 10 km later en de tweede 15 km eerder), verder perfect, en zeker waar voor je inschrijfgeld!

+1 voor Boretti :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

boardbas
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 sep 2009 15:39

boardbas 10 mei 2010 10:57

Ik heb een perfecte dag gehad! naderhand nog lekker wat pasta gegeten en een aantal heerlijke biertjes gedronken die dan toch wel heel goed smaken. helaas was iedereen al weer vroeg weg. wij waren dan ook de laatste die weggingen. Er lag nog een helm op een tafel en heb deze maar meegenomen. ben je deze kwijt, geef dan even aan welke kleur deze is en wat erop staat dan kun je hem ophalen.
bassie!!

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 10 mei 2010 18:09

Ik heb deze rit voor de eerste keer gereden (125 km). Helaas was het erg druk om de auto op de wielerbaan te parkeren, daarom startte ik pas vrij laat. Aan het begin waren er goede verkeersregelaars, maar later in de rit waren er (kruis)punten waar ik er ook graag eentje had gezien. Verder veel paaltjes waar je erg moest opletten. Gelukkig geen valpartijen gezien, wel veel lekke banden (een van mijn rijpartners had er zelfs 1 nog voor de start, kreun).

De eerste bevoorradingspost was een beetje vroeg, maar wel op een lekkere plek zo tussen de klimmetjes. Kon je jezelf even helemaal opladen om naar boven te gassen. Het laatste bevoorradingspunt was dan weer net te laat. Aan het eind van de dag waren er volgens mij een aantal pijltjes op cruciale punten verdwenen, daardoor twee keer verkeerd gereden. Bij de Vogelenzang zaten we plots op de 75 km route (maar we zaten weer snel goed) en op 10-15km van het eind. Gelukkig had ik de locatie van het sportpark in de GPS, dus ging ik daarop navigeren (met een groepje achter mij). Dat stukje ging helaas over slechte wegen met veel stoplichten. Uiteindelijk 137 km op de teller, wat ik toch een beetje vreemd vond, omdat we ondanks het verkeerd rijden toch redelijk direct reden, maar ik begrijp nu dat de lengte uberhaupt niet klopte.

Tenslotte vindt ik de goodies en bevoorrading erg goed voor maar 15 euro. Dat is het shirt alleen al waard. Ik heb er nog een zwart shirt bijgekocht, helaas geen geld genoeg bij me voor een broek. Ik zie de zwarte kleren (dus zonder oranje) ook niet op de site van Boretti, daar moeten ze echt wat aan doen. Al met al was ik behoorlijk tevreden. Vooraf was ik wel een beetje teleurgesteld dat er niet wat meer informatie werd verstrekt, oa over de locatie van de bevoorradingspunten. Een Garmin-bestandje (of zoiets) met de route was ook erg prettig geweest. Dan is 1 rijder met GPS genoeg om een groepje weer goed te sturen als je een pijltje mist.

Plaats reactie