Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
spietpiet
- Forum-lid
spietpiet
19 jan 2008 07:37
Ijzeren Briek schreef:Ja, ikke!!
Ik rijd al jaren met Marchisio cassettes en zie niets anders dan voordelen, ik som ze even op.
- Gaan heel lang mee.
- Schakelen even goed als een originele merkcassette
- Zijn er sjiek uit met hun matte titaniumachtige kleur maar dat is kwestie van smaak
- Je kan je eigen combinatie maken
- Je vervangt enkel de versleten kroontjes en niet gans de cassette
- Ze zijn licht, niet superlicht maar gewoon licht
Ik ga het zelf niet technisch helemaal uitleggen, de perfecte uitleg vind je hier:
http://clemenzo.com/index.php/content/v ... 1/lang,en/
Bestellen kan je doen bij verschillende adressen, Presto heeft ze ook maar ik bestel ze steeds via Clemenzo en ben daar zeer tevreden over.
Ik heb ook al een paar Marchisio Zefir wielen gehad en was daar ook zeer tevreden over.
En nee, ik heb geen enkele band met Marchisio maar als het goed is dan is het ook goed.
Prima tip, mooi duidelijk en prettige webshop.
Wat betaal je aan verzendkosten voor enkele kransjes ?
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
ijzerenbriek
19 jan 2008 15:36
Is een tijdje geleden dat ik er bestelde (ik bestel altijd 2 setjes ineen en ze gaan zolang mee ook) maar ik meen dat het iets van een 5€ was, alleszins niet erg veel.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
bassie10
- Forum-lid
bassie10
31 jan 2008 12:25
Iemand ooit geprobeerd om bij een orginele 10 speed shimano cassette 1 van de kleinere tandjes weg te laten en b.v. een 30 van marchisio er achter te steken?
zoja, welke ringen gebruikt?
diessens fietserke
-
rufio
- Forum-lid
rufio
31 jan 2008 12:45
bassie10 schreef:Iemand ooit geprobeerd om bij een orginele 10 speed shimano cassette 1 van de kleinere tandjes weg te laten en b.v. een 30 van marchisio er achter te steken?
zoja, welke ringen gebruikt?
Ik zou graag een 29 willen plaatsen, ben ook benieuwd hoe het werkt en waar je ze kan kopen. Ik had al naar Presto een email gestuurd, aangezien ze ze daar zouden moeten hebben, maar ze waren daar zo onproffesioneel om mij geen email terug te sturen...
-
bassie10
- Forum-lid
bassie10
31 jan 2008 15:02
heb een mailtje naar clemenzo gestuurd, als ze terugmailen hoor je het.
diessens fietserke
-
j-racer
- Forum-lid
j-racer
01 feb 2008 10:16
Rufio schreef:
Ik zou graag een 29 willen plaatsen, ben ook benieuwd hoe het werkt en waar je ze kan kopen. Ik had al naar Presto een email gestuurd, aangezien ze ze daar zouden moeten hebben, maar ze waren daar zo onproffesioneel om mij geen email terug te sturen...
Helaas is dit nu juist het enige kransje die Marchisio niet maakt.... Je zult 28 of 30 moeten kiezen..
-
rufio
- Forum-lid
rufio
01 feb 2008 11:01
Apart, op de site van Presto stond dat ze 11 t/m 30 hadden.
EDIT: Ik heb ook ff op de site van Clemenzo gekeken, en ik zie nu ook dat ze van 28 naar 30 gaan, jammer.
@Bassie10: Waar ben je van plan die onderdelen te kopen?
-
bassie10
- Forum-lid
bassie10
01 feb 2008 17:28
mail1:
is it possible to convert an original shimano
10 speed 12-27 cassette to 12-30 using a 30 marchisio sprocket and leaving
out one of the small shimano sprockets?
antwoord:
yes, that's possilbe. You'll need the 30 T sprocket (Junior or Aviotek),
1 Spacer DS1
1 Antiflex FL10S 25-30
mail2:
I have got a few additional questions:
- the drawing on your website shows a straight sprocket in de second last
posision. Is the DS1 the correct spacer, because the last sprocket on
the shimano 10 speed cassette is not straight, it has a setback, like the
marchisio last sprocket.
- I didn't mention it was for use on the new shimano 10 speed hub, does that
make any difference?
antwoord:
good question, but don't worry.
Spacing for the largest sprocket is mainly managed by the Antiflex and
the DS1 spacer is required to carry the Antiflex.
The new 10 speed cassette body is no problem for our Shimano sprockets.
Dat moet dus lukken, ik ga bestellen, als ik het heb bericht ik weer!
diessens fietserke
-
karsten
- Forum-lid
karsten
12 feb 2008 15:42
Rufio,
Combinaties van Marchisio en andere merken (shimano/Campa etc) wordt niet oversteund. Je moet dan namelijk rekening houden met andere afstanden tussen de kransen van de verschillende leveranciers. Want kransen en/of spacers van de verschillende leveranciers zijn niet gelijk in breedte.
Je noemt trouwens een 29 tands krans. Deze is nu net het kransje dat Marchisio niet levert. 11 - 30 met uitzondering van de 29.
Let er wel op dat je je ketting moet inkorten als je gebruik maakt van een 30 achter. Anders komt je achterderallieur tegen je grote tandwiel achter.
Een maatje van mijn wielerclub rijdt met een 13-30 en is normaal gewend om met ultegra casette's. En hij is er zeer over te spreken. de iets langzamere schakelwerking vindt hij geen probleem in relatie tot het gemak van de 30 achter.
Zelf ben ik als campagnolo rijder zelf ook vier jaar gebruiker van Marchisio casettes. Met de laatste generatie MTK hebben ze het systeem nog verder verbeterd.
mvg
Karsten
p.s. succes met wielerseizoen
Kaalpani
-
rufio
- Forum-lid
rufio
12 feb 2008 16:29
@karsten
Vervelend dat je niet zomaar een tandje kan bijsteken.
Een kennis van mij heeft een 32 mtb kransje van Shimano bij zijn Shimano cassette toegevoegd, dat kan dus wel...? (bijv een 30 Shimano mtb kransje)
Wat betreft ketting inkorten, moet je niet gewoon de derraileur lager stellen met dat derde schoefje? Dat moest ik ook toen ik voor het eerst een 27 monteerde.
In ieder geval bedankt voor je toelichting, nu moet ik toch overwegen of een 28 (ik wil een Rival groep aanschaffen), voldoende voor de Zoncolan is :rolleye:
p.s. Al je Cervelo verkocht? Of was dat een andere karsten..?
-
bassie10
- Forum-lid
bassie10
12 feb 2008 19:00
tja, ik heb het nog niet geprobeerd, maar dat tandje bijsteken moet dus
geen probleem zijn. zie mailcontact boven
diessens fietserke
-
thomas5555
- Forum-lid
thomas5555
06 mar 2008 16:08
Amclassic-fan schreef:Ijzeren Briek schreef:90 voor een cassette die kwalitatief top is waar je je eigen combinatie samenstelt en achteraf enkel de versleten kroontjes van vervangt? Ik betaal 105 voor een chorus.
Ik vraag mij echt af wat er nu duur is aan een Marchisio cassette.
Heb je zelf al ooit met één gereden trouwens?
Nee, maar daar wordt een cassette niet goedkoper of lichter van volgens mij. Vergelijken met een Chorus cassette vind ik niet reëel, want die is gewoon lichter. Ik zie een prijs van 109 staan voor de Campa cassettes, prijs per kransje is 9,50. Veloce cassette kost 42,95, Centaur: 67,50.
Volgens mij is de Marchisio cassette qua gewicht meer te vergelijken met de Centaur cassette.
Vergeet qua kosten ook niet dat je marchisio kransjes kunt omdraaien als ze versleten zijn. Alleen het binnenste en buitenste kransje hebben een vaste adapterring, de rest kun je omkeren en het voelt weer als nieuw!