Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Reynolds MV32 vs Corima

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27890
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 jan 2008 17:09

Nu is een Conti Competition tube op een Corima velg leggen ook geen sinecure, heb ik me laten vertellen.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 18 jan 2008 17:34

Hoi,

Reynolds clincher velgen horen tot de beste in hun soort maar dat veegt natuurlijk al de rest niet van tafel.

Een Conti tube is hoedanook altijd een lastige klant omdat ie nauwelijks rekt en die wil je dus niet als nieuwe tube meenemen als reserve. Niets of niemand verplicht je daar dan ook toe.

Havana, 90% van al je pro argumenten liggen aan diggelen maar het ligt dus nog steeds iets genuanceerder?
Hmmm....Misschien toch even die sigaar uit de bek halen en het zonnebrilletje afzetten?

Even goeie vrienden, ;)
Snobisme is een dure hobby...

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 18 jan 2008 17:55

Ik heb Schwalbe Ultremo op mijn Reynolds gemonteerd en mag niet zeggen dat dit een probleem was (niet erger dan eender elke andere band). Ook bij het oppompen nog niets speciaals gemerkt, en ik ga meestal to 10 bar (+/- 145 psi). Vraag me niet waarom ik 10 bar gebruik...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27890
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 jan 2008 18:04

@ fdegrove; het enige argument dat aan diggelen ligt is jouw kraak-argument, dat ik overigens al in twijfel trok.... Verder heb ik, denk ik, aardig wat nuances aangebracht maar als ik dat verkeerd zie moet je het vooral zeggen....

Ik wil overigens benadrukken dat ik nog steeds niet pro- of anti tube ben. Ik ben nog immer aan het oriënteren en weeg alle voors en tegens af.

Bottom line: waar ik mee zit is dat niet met tubes wil rijden als clinchers bijna gelijkwaardig zijn. Hét grote voordeel van clinchers is natuurlijk het gebruikersgemak. Nu kan men eindeloos lang lullen over hoe makkelijk het wel niet is een tube te leggen (en ik ben best handig dus zo moeilijk moet dat niet zijn voor me) maar de vraag die ik me stel: weegt al dat gedoe met lijm, slechte verkrijgbaarheid, nachtjes drogen, ontvetten, opschuren, tubes herstellen, uitlijnen, sealant, tubes oprekken + de extra kosten op tegen het gemak van een draadbandje...? Die vraag is wat mij betreft niet makkelijk te beantwoorden.

Jouw mening is nu wel duidelijk, maar ik ken ook mensen die jarenlang met tubes hebben gereden en nu juist liever op draadbandjes rijden (GastheerG bijvoorbeeld, maar ik ken er meerdere). Het blijft dus een lastige keuze.

@ JanJr: 10 bar is gekkenwerk, tenzij je 100 kg bent.

kraker
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 apr 2004 13:42

kraker 18 jan 2008 18:05

Ik rijd (ga rijden) met de conti 4000s achter en vittoria CX voor.
Weeg 68 kg en pomp ze op tot 7,5 bar.
nog geen gekraak gehoord, maar ik moet mijn 1e rit nog maken...wordt vervolgd...als het weer eens mee zit!

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 18 jan 2008 18:46

Hoi,

De discussie gaat hem niet over tubes of clinchers per se, het gaat hem over de zin of onzin van carbonvelgen voor clinchers.

Geloof wat of wie je wil maar ik heb al menige carbonvelg letterlijk zien naar buiten plooien bij het oppompen en jawel, met het nodige gekraak.
Je moet toch echt geen genie zijn om te beseffen dat je volledige bandendruk op een relatief dun laagje carbon komt te staan?
Als het echt zo feilloos was dan reden er best heel wat meer van die wielen rond.
Ik zie er echter bitter weinig en dat heeft niet alleen met de hogere prijs te maken. Profs zie ik er al helemaal niet mee rijden. Hoe komt dat nu toch met al die ingebeelde voordelen?

Voor alle duidelijkheid, tubes zijn echt niet veel duurder dan draadbanden als je kwaliteit per kwaliteit vergelijkt. Moeilijker te krijgen?
Niet moeilijker dan een of andere exotische band en ik merk dat meer en meer FMs terug voorraad van tubes aanleggen.
Een tube lijmen vergt wat handigheid maar wat de meesten tegen houdt is watervrees en da's alles.
Trouwens, hoeveel maal per jaar leg je een nieuwe tube op? Drie a vier maal? So what?
Het gebruikersgemak is echt relatief, persoonlijk leg ik sneller een nieuwe tube dan een band. Bovendien kan je dat mits wat oefenen in de vrieskou en als het moet in het duister ook nog.

Bottomline is dat je je het op zijn minst eens moet gunnen om eens met een setje goede tubewielen te rijden. Het geeft een ongekende dimensie aan je rijplezier maar het is wel knap lastig om nadien terug met draadbanden rond te karren ook al zitten er tussen die ronduit uitstekend zijn.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

prorace4ever
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2007 20:18

prorace4ever 18 jan 2008 23:00

Ziezo, morgen heb ik de Reynolds mv32 wieltjes.
Welke remblokken zouden het beste zijn voor deze wielen?
Allee, veel plezier ga ik er toch nog niet aan hebben, mijn F10 moet terug naar de fabriek.

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 19 jan 2008 06:45

Swisstop Yellow; normaal worden ze met de Reynolds wielen meegeleverd (althans zo was het toch bij mijn set). Op de voorrem voel ik geen vershil in remkracht t.o.v. een alu-velg met normale remblokjes, achteraan is het vershil wel duidelijk merkbaar (= minder remkracht). Komt dit door het progressieve karakter van de Campa achterrem ?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27890
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jan 2008 17:24

De kogel is door de kerk, ik heb Corima Aero+ clinchers besteld. Zullen worden afgemonteerd met een 12-23 Ultegra cassette, Conti GP4000S bandjes en Conti binnenbandjes. Ook een setje remblokjes Swisstop Yellow King besteld.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 19 jan 2008 17:47

Welk gewicht kunnen we verwachten voor de wielenset (excl. banden ed.)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 19 jan 2008 17:55

Zou volgens opgave 1550 Gram voor de set zijn. Als we uitgaan van De Wielshop hun opgave althans (ik heb dus niet nagekeken bij Corima)

Full carbon wielen voor tubes,versie of draadversie verkrijgbaar . De Aero+ wielen hebben full carbon naven.

Set (tubeuitvoering): 1360 gram ( Draaduitvoering 1550 gram )
Voorwiel: 555 gram
Achterwiel: 805 gram

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rabbit
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 apr 2006 11:20

rabbit 19 jan 2008 17:55

Aero+ gewicht draadverie is +/1550 gram volgens Corima

Rabbit

Plaats reactie