Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hoe doen jullie het?

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 14 nov 2007 12:54

Zie nu dat ik als Rodrick ingelogd ben, terwijl ik de oproep mede vanuit mijn functie als hoofdredacteur (en sindsdien ook lotgenoot :-)) deed. We willen namelijk een verhaal maken voor het tijdschrift over hoe jullie dit stukje timemanagement oplossen. Dus: excuses voor de eventuele, niet bewuste onduidelijkheid. Heb je bezwaar als we je reactie gebruiken, stuur me dan even een PM.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 nov 2007 13:26

Probeer door de week 2 à 3x naar de sportschool te gaan en/of op de Tacx te zitten. Dit aangevuld met een lange (100+) tocht in het weekend. Vanaf 1 maart mag ik van de baas 2 dagen in de week een uur eerder beginnen en een uur eerder weg. Op die manier kan ik dan 2x buiten trainen totdat het daglicht weer meewerkt. In de zomer is er feitelijk geen probleem, als het tot 23:00 licht is kan ik elke dag wel trainen.

@ Rodrick: LOL @ "stukje timemanagement " Afbeelding

Werk je bij de overheid ofzo ?

noppie
Forum-lid

noppie 14 nov 2007 13:41

[quote="havana"]Probeer door de week 2 à 3x naar de sportschool te gaan en/of op de Tacx te zitten. Dit aangevuld met een lange (100+) tocht in het weekend. Vanaf 1 maart mag ik van de baas 2 dagen in de week een uur eerder beginnen en een uur eerder weg. Op die manier kan ik dan 2x buiten trainen totdat het daglicht weer meewerkt. In de zomer is er feitelijk geen probleem, als het tot 23:00 licht is kan ik elke dag wel trainen.

@ Rodrick: LOL @ "stukje timemanagement " Afbeelding

Werk je bij de overheid ofzo ?[/quote]
Volgens mij werkt hij bij fiets, als zijn profiel bekijk.
Timemanagment!, overal zijn deftige woorden voor, dat geldt voor allerlei functies. Mij maakt het niet uit hoe ze me noemen, ik ben hoofd lege dozen, zeg ik altijd. Als ze maar elke maand voldoende pegels overmaken.
kiekeboe

meridiaan
Forum-lid

meridiaan 14 nov 2007 13:44

Op dit moment dus even helemaal niet. 's Morgens om 7.00 uur in de auto en hopen dat ik er 's avonds weer voor 19.00 uit kan stappen. Nu als interimmer in Zeeland aan de slag. Dus in het donker uit en thuis.

Het weekend is voor ons samen en hopen dat we een uurtje op de fiets mee kunnen pikken.
Probeer wel een enkele keer per week hard te lopen.
Ben nog op zoek naar een nieuw ritme om volgend jaar weer op een fatsoenlijke manier een (halve) triathlon te kunnen doen.
Go with the flow

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 14 nov 2007 13:46

@havana: ik leen graag hun taalgebruik :-)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 nov 2007 13:52

Moet je hier even kijken, is dan echt iets voor jou ;)

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 14 nov 2007 13:57

En vergeet de Bullshit Bingo niet!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

dual
Forum-lid

dual 14 nov 2007 14:15

om weer op topic te komen..... altijd fietsen naar mijn werk (25 km retour) en in de zomer (als ik tijd heb) met een ommetje naar huis (60 km), in het weekend een 'lange' tocht (ongeveer 100km) of lange duurloop. 3*/week in de pauze interval training hardlopen. En als de vrouw niet te veel tegen sputtert 's avonds 1* zwemmen...
nulla tenaci invia est via

rocketboy
Forum-lid

rocketboy 14 nov 2007 14:40

Ambities bijstellen, weten dat je nu niet de 250km van RVV ea. kan doen wegens geen tijd voor training. Met tacxen en wat lopen in de week kom je er niet, gelukkig nog wat MTB of D1 op zondagmorgen gedurende een uurtje of 3.

Retourtje werk is zo'n 120km, dus dat vraagt ook al wat voorbereiding + is wel bijzonder moeilijk als je in pak bij klanten moet zijn !

Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 nov 2007 20:06

[quote="Noppie"] Mijn ouwe barrel rijd net zo goed als een vette BMW.[/quote]
Die discussie durf ik nog wel aan ;-)
Less is bore

corniel
Forum-lid HC

corniel 14 nov 2007 21:42

Hoe ik het doe? Met veel plezier. :D

De basis van mijn training is mijn woon-werk-verkeer (50 km/dag) maar aangezien het niet altijd uitkomt, haal ik dat gemiddeld maar drie dagen in de week. In het weekend ga ik meestal ook de weg op. Meestal met mn meisje (die gaat wat zachter dus D1 of interval) en ook met Swift. Verder ga ik komend seizoen wat serieuzer wedstrijden fietsen, en meedoen aan de clubcompetitie.

Ik moet overigens wel toegeven dat het heel prettig is dat mn meisje ook graag fietst. Je hoeft minder/niets uit te leggen als je een mooie fiets wilt kopen of wilt trainen.

en over Noppies uitspraak: zolang zijn oude barrel is staat is van A naar B te gaan, onderstreep ik zijn uitspraak volledig.

ottie
Forum-lid

Gebruikersavatar ottie 14 nov 2007 22:32

Thuis: meissie en een klein ventje van 1,5. Werk 40 uur in 5 dagen

Basis:
Maandag en vrijdag woon-werk op de racefiets, 2 x 40km retour ipv in de auto in de file, op het werk hangt een pak etc, even douchen en klaar
Dinsdag en donderdag van 6:00-7:00 hardlopen, merkt niemand
Dinsdagavond mijn sportavond, sportklimmen
Zaterdag eerst boodschappen en dan als de kleine 's middags op bed ligt stukje fietsen (lukt niet altijd)
Zondag als de kleine 's middags op bed ligt 1 a 2 uur hardlopen

Aanvullingen afhankelijk van omstandigheden:
's zomers op de donderdag na het hardlopen woon-werk op de fiets 40km extra
's zomers zaterdagmorgen om 6uur hardlopen en zondag een rit op de racer van een paar uur als de kleine op bed ligt
Af en toe een weekendje klimmen in België (in ruil voor een ander weekendje shoppen voor mijn meissie )
In de vakanties gaat de fiets mee

Dus enkel de dinsdagavond en de middagslaapjes in het weekend is echt tijd die mijn meissie thuis moet zijn om op de kleine vent te passen. Staat tegenover dat zij in het weekend óók lekker een dutje doet tussen de middag en op donderdag haar sportavond heeft als ik thuis ben
Soms schiet er een keertje bij in, maar al met al ben ik heel tevreden met de tijd die ik aan sporten kan besteden. Sinds ik het dit jaar op vaste tijden heb gepland gaat het al een stuk gemakkelijker. Tja de genoemde rust en vooral regelmaat...
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

Plaats reactie