dt swiss 240S
@sharkman, de reynolds hebben bij jou een zeer goede indruk gemaakt krijg ik het idee. je oppert ze erg veel. wat maakt deze wielen zo goed, tegen welke prijs zijn ze in nederland te krijgen, je ziet ze hier bijna niet aangeboden worden.
Bedankt voor de tip ivm adres.Ben niet zo begaan met PC, hoe verwijder je adres?
fotos moet ik nog nemen. Gewicht van deze wielen is 1460gram. Ze zijn met bandjes en 32dt aerolite spaken. Ze rijden in ieder geval super. Ik had vroeger ksyriums sl......amai wat zijn deze stijver en heb het idee dat ze merkelijk beter bollen.
fotos moet ik nog nemen. Gewicht van deze wielen is 1460gram. Ze zijn met bandjes en 32dt aerolite spaken. Ze rijden in ieder geval super. Ik had vroeger ksyriums sl......amai wat zijn deze stijver en heb het idee dat ze merkelijk beter bollen.
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.
Quoten: Origineel geplaatst door SIX13 op 21 Mei 2007
CASRAN NOG EVEN NAAR HET BEGIN VAN DEZE TOPIC. LOS VAN U EN MIJN VOOROORDELEN BETREFFENDE TUBES EN BINNENBANDEN.
DUS DE WIELEN DIE IK ZOUDEN WILLEN
DIENEN 1 VOOR DE LOOK
2 GEWICHT MINDER BELANGRIJK(HEB AL LICHTE WIELEN)DUS ZE MOETEN MET BINNENBAND ZIJN.
ZOU U ER ZICH IN VINDEN IN ZIPP 404VELGEN EN TUNE NAVEN MET 24SPAKEN? OF ZEGT U FINAAL NEE IK ZOU IETS ANDERS NEMEN?
Persoonlijk zou ik eerder voor de Aeolus of idd de Reynolds clincher wielen gaan. Die laatste was ik even vergeten, maar ze hebben idd een zeer goede reputatie op gebied van carbon clinchers!
Als je dat alles te standaard vindt, kan je idd voor jouw Tune-Zipp404 keuze gaan, al zou ik zelf dan toch maar voor 28 spaken opteren: iemand laten spaken met 20 of 24 spaken is echt niet zo eenvoudig, en al zeker niet op zo'n zware velg.
Maar jij beslist; mijn voorkeur moet je niet volgen.
CASRAN NOG EVEN NAAR HET BEGIN VAN DEZE TOPIC. LOS VAN U EN MIJN VOOROORDELEN BETREFFENDE TUBES EN BINNENBANDEN.
DUS DE WIELEN DIE IK ZOUDEN WILLEN
DIENEN 1 VOOR DE LOOK
2 GEWICHT MINDER BELANGRIJK(HEB AL LICHTE WIELEN)DUS ZE MOETEN MET BINNENBAND ZIJN.
ZOU U ER ZICH IN VINDEN IN ZIPP 404VELGEN EN TUNE NAVEN MET 24SPAKEN? OF ZEGT U FINAAL NEE IK ZOU IETS ANDERS NEMEN?
Persoonlijk zou ik eerder voor de Aeolus of idd de Reynolds clincher wielen gaan. Die laatste was ik even vergeten, maar ze hebben idd een zeer goede reputatie op gebied van carbon clinchers!
Als je dat alles te standaard vindt, kan je idd voor jouw Tune-Zipp404 keuze gaan, al zou ik zelf dan toch maar voor 28 spaken opteren: iemand laten spaken met 20 of 24 spaken is echt niet zo eenvoudig, en al zeker niet op zo'n zware velg.
Maar jij beslist; mijn voorkeur moet je niet volgen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Ok bedankt voor de interessante topic; Ik laat alles even bezinken en filteren en zal dan mijn knoop doorhakken.
Ik meen mij te herinneren dat er een merk van carbonwielen is HED
Net even opgezocht, het type ALPS en JET50 heb je hieromtrent interessante info?
Ik heb hier ook gelezen dat HED velgen levert aan Bontrager....dus zouden deze niet slecht mogen zijn.Al twijfel ik over mijn fietsmaker deze kan leveren.En wielen kopen via internet vind ik toch maar niets, ik koop ze liever in de buurt bij een goede FM als er dan iets aan scheelt.........
Ik meen mij te herinneren dat er een merk van carbonwielen is HED
Net even opgezocht, het type ALPS en JET50 heb je hieromtrent interessante info?
Ik heb hier ook gelezen dat HED velgen levert aan Bontrager....dus zouden deze niet slecht mogen zijn.Al twijfel ik over mijn fietsmaker deze kan leveren.En wielen kopen via internet vind ik toch maar niets, ik koop ze liever in de buurt bij een goede FM als er dan iets aan scheelt.........
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 Mei 2007
DT Swiss 240 naven bestaat slechts vanaf 28 gaats. Voor de profs van Phonak (ook het huidige Astana) maakte DT Swiss ze met custom boring, maar die zijn los niet in de handel te krijgen (en ik begrijp DT's overwegingen daarover best).
Bij Zipp in de States heeft men nooit met DT naven gespaakt: Zipp heeft z'n eigen naven. Wel is het zo dat Zipp velgen leverde aan wielenbouwers met de door hun gevraagde boring (bv. Easton, AM Classic, of ook gewoon Kuota die een wielenset met DT naven en Zipp velgen samenstelde, mét Zipp logo erop). Van Kuota kan ik je alvast zeggen dat die gestopt zijn met het verkopen van Zipp 303 velgen met DT naven in hun gamma: er kamen onnoemelijk veel van die wielen met breuken terug voor garantie.
Off-topic:
Casran, voor ongeveer 350 euro zijn er Easton Circuits te koop. Is dat de beste set voor die prijs? Ik rijd alleen zogenaamde zondagse ritten en wielertochten à la AGR, ik weeg 82 kilo en heb een Pegasus (Aedon) uit 2006. Ik heb het idee dat velgen met meer spaken (CXP33 bijv.) wat steviger zijn. Zijn die Circuits stijf (genoeg) om lekker bergaf te gaan?
P.S.: moet dit draadje niet bij "wielen" staan?
DT Swiss 240 naven bestaat slechts vanaf 28 gaats. Voor de profs van Phonak (ook het huidige Astana) maakte DT Swiss ze met custom boring, maar die zijn los niet in de handel te krijgen (en ik begrijp DT's overwegingen daarover best).
Bij Zipp in de States heeft men nooit met DT naven gespaakt: Zipp heeft z'n eigen naven. Wel is het zo dat Zipp velgen leverde aan wielenbouwers met de door hun gevraagde boring (bv. Easton, AM Classic, of ook gewoon Kuota die een wielenset met DT naven en Zipp velgen samenstelde, mét Zipp logo erop). Van Kuota kan ik je alvast zeggen dat die gestopt zijn met het verkopen van Zipp 303 velgen met DT naven in hun gamma: er kamen onnoemelijk veel van die wielen met breuken terug voor garantie.
Off-topic:
Casran, voor ongeveer 350 euro zijn er Easton Circuits te koop. Is dat de beste set voor die prijs? Ik rijd alleen zogenaamde zondagse ritten en wielertochten à la AGR, ik weeg 82 kilo en heb een Pegasus (Aedon) uit 2006. Ik heb het idee dat velgen met meer spaken (CXP33 bijv.) wat steviger zijn. Zijn die Circuits stijf (genoeg) om lekker bergaf te gaan?
P.S.: moet dit draadje niet bij "wielen" staan?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 21 Mei 2007
Off-topic:
Casran, voor ongeveer 350 euro zijn er Easton Circuits te koop. Is dat de beste set voor die prijs? Ik rijd alleen zogenaamde zondagse ritten en wielertochten à la AGR, ik weeg 82 kilo en heb een Pegasus (Aedon) uit 2006. Ik heb het idee dat velgen met meer spaken (CXP33 bijv.) wat steviger zijn. Zijn die Circuits stijf (genoeg) om lekker bergaf te gaan?
P.S.: moet dit draadje niet bij "wielen" staan?
Circuits aan die prijs zijn een echt koopje, en moeten voor jouw gewicht net wel volstaan; uiteraard zijn handgespaakte setjes iets steviger. Ik zou in die prijscategorie ook Campagnolo Zonda wielen overwegen: prima voor jou!
Off-topic:
Casran, voor ongeveer 350 euro zijn er Easton Circuits te koop. Is dat de beste set voor die prijs? Ik rijd alleen zogenaamde zondagse ritten en wielertochten à la AGR, ik weeg 82 kilo en heb een Pegasus (Aedon) uit 2006. Ik heb het idee dat velgen met meer spaken (CXP33 bijv.) wat steviger zijn. Zijn die Circuits stijf (genoeg) om lekker bergaf te gaan?
P.S.: moet dit draadje niet bij "wielen" staan?
Circuits aan die prijs zijn een echt koopje, en moeten voor jouw gewicht net wel volstaan; uiteraard zijn handgespaakte setjes iets steviger. Ik zou in die prijscategorie ook Campagnolo Zonda wielen overwegen: prima voor jou!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
@Casran: maar alles aan mijn fiets is van Ultegra. Om dan Zonda te nemen. Overigens beweert de verkoper (online shop) dat de wielen geschikt zijn voor rijders tot 150 kilo. De prijs is overigens 399, ik vergiste me.
En in de folder bij Veltec staat dat elk wiel van Easton handgespaakt is.
In de komende uitgave van Fiets komt een wielentest. Toch maar even op wachten, denk ik.
En in de folder bij Veltec staat dat elk wiel van Easton handgespaakt is.
In de komende uitgave van Fiets komt een wielentest. Toch maar even op wachten, denk ik.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 21 Mei 2007
@Casran: maar alles aan mijn fiets is van Ultegra. Om dan Zonda te nemen. Overigens beweert de verkoper (online shop) dat de wielen geschikt zijn voor rijders tot 150 kilo. De prijs is overigens 399, ik vergiste me.
399 euro is gewoon een hele nette prijs. 150kg is wel overdreven, maar die wielen kunnen wel wat aan.
@Casran: maar alles aan mijn fiets is van Ultegra. Om dan Zonda te nemen. Overigens beweert de verkoper (online shop) dat de wielen geschikt zijn voor rijders tot 150 kilo. De prijs is overigens 399, ik vergiste me.
399 euro is gewoon een hele nette prijs. 150kg is wel overdreven, maar die wielen kunnen wel wat aan.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -