zipp=brol?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Tja en toen gaf je precies 1500,00 euro uit, maar was je vergeten dat er ook een tube om het voor wiel moest .
XLR8R, ik ben benieuwd wat er beter is aan een Zipp clinger rim in vergelijking met een Cosmic karton. Beide zijn aerodynamisch en zwaar, maar de 2e heeft al jarenlang bewezen onverwoestbaar te zijn en is veel goedkoper.
Zipp zou er beter aan doen om eens meer geld in de garantie afhandeling te steken en in een beter en goedkoper product dan dat ze zo nodig 2 Pro Tours team moeten sponseren en nog een heel pak Amerikaanse ploegen en zo'n beetje alle triathleten in de wereld.
XLR8R, ik ben benieuwd wat er beter is aan een Zipp clinger rim in vergelijking met een Cosmic karton. Beide zijn aerodynamisch en zwaar, maar de 2e heeft al jarenlang bewezen onverwoestbaar te zijn en is veel goedkoper.
Zipp zou er beter aan doen om eens meer geld in de garantie afhandeling te steken en in een beter en goedkoper product dan dat ze zo nodig 2 Pro Tours team moeten sponseren en nog een heel pak Amerikaanse ploegen en zo'n beetje alle triathleten in de wereld.
Quoten: Origineel geplaatst door mathias .v. op 03 December 2006
nee se zipp's zijn net mijn budget,eigenlijk is het, het budget van mijn ouders zij zeggen kijk je mag carbonwielen hebben (na veel gezaag en gejank) van om en bij de 1500euro dus vind ik van mijzelf dat ik zou dom zijn om een wielset te kopen van 850euro,als je ouders je een duurder willen betalen.
Hola, dat lijkt me een zeer volwassen houding... en met je er op los te laten kopen à rato van een gemiddeld netto maandloon gaat het er wellicht niet op verbeteren.
Dus je bent eigenlijk op zoek naar het duurste set dat binnen je budget past, maar niet noodzakelijk het béste wielenset binnen je budget? Lol... jij stond ook niet vooraan toen ze 't verstand uitdeelden.
nee se zipp's zijn net mijn budget,eigenlijk is het, het budget van mijn ouders zij zeggen kijk je mag carbonwielen hebben (na veel gezaag en gejank) van om en bij de 1500euro dus vind ik van mijzelf dat ik zou dom zijn om een wielset te kopen van 850euro,als je ouders je een duurder willen betalen.
Hola, dat lijkt me een zeer volwassen houding... en met je er op los te laten kopen à rato van een gemiddeld netto maandloon gaat het er wellicht niet op verbeteren.
Dus je bent eigenlijk op zoek naar het duurste set dat binnen je budget past, maar niet noodzakelijk het béste wielenset binnen je budget? Lol... jij stond ook niet vooraan toen ze 't verstand uitdeelden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door fanatic op 03 December 2006
Ik wilde vragen of je bij die corima setjes de stickers kan verwijderen,of in andere kleuren kan krijgen, ik heb een mat zwarte fiets???
Hoi,
Ze zijn gemakkelijk te verwijderen met een haardroger, ook gedeeltelijk b.v. Het zijn trouwens echte transfers, geen plastic stickers zoals b.v. Mavic..
Er gaan geruchten de ronde dat Corima een hele rits nieuwe kleurtjes stickers zou gaan aanbieden. Zolang de website niet up to date is gebracht blijft het gissen.
Ciao,
Ik wilde vragen of je bij die corima setjes de stickers kan verwijderen,of in andere kleuren kan krijgen, ik heb een mat zwarte fiets???
Hoi,
Ze zijn gemakkelijk te verwijderen met een haardroger, ook gedeeltelijk b.v. Het zijn trouwens echte transfers, geen plastic stickers zoals b.v. Mavic..
Er gaan geruchten de ronde dat Corima een hele rits nieuwe kleurtjes stickers zou gaan aanbieden. Zolang de website niet up to date is gebracht blijft het gissen.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door mathias .v. op 03 December 2006
nee se zipp's zijn net mijn budget,eigenlijk is het, het budget van mijn ouders zij zeggen kijk je mag carbonwielen hebben (na veel gezaag en gejank) van om en bij de 1500euro dus vind ik van mijzelf dat ik zou dom zijn om een wielset te kopen van 850euro,als je ouders je een duurder willen betalen.
Ik hoop voor je dat je ouders niet op dit forum kijken. Ik denk dat ze niet zo blij zijn met je gedachtengang.
nee se zipp's zijn net mijn budget,eigenlijk is het, het budget van mijn ouders zij zeggen kijk je mag carbonwielen hebben (na veel gezaag en gejank) van om en bij de 1500euro dus vind ik van mijzelf dat ik zou dom zijn om een wielset te kopen van 850euro,als je ouders je een duurder willen betalen.
Ik hoop voor je dat je ouders niet op dit forum kijken. Ik denk dat ze niet zo blij zijn met je gedachtengang.
Quoten: Origineel geplaatst door Lucero op 03 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door mathias .v. op 03 December 2006
nee se zipp's zijn net mijn budget,eigenlijk is het, het budget van mijn ouders zij zeggen kijk je mag carbonwielen hebben (na veel gezaag en gejank) van om en bij de 1500euro dus vind ik van mijzelf dat ik zou dom zijn om een wielset te kopen van 850euro,als je ouders je een duurder willen betalen.
Ik hoop voor je dat je ouders niet op dit forum kijken. Ik denk dat ze niet zo blij zijn met je gedachtengang.
voor €850 heb je ook een leuke set hoor! kan misschien ook nog wel btr zijn dan Zipp wielen... Token enzo, de minder bekende merken zijn soms qualitatief beter dan de A-merken.... HED wielen ofzo, zijn ook super wielen...
Quoten: Origineel geplaatst door mathias .v. op 03 December 2006
nee se zipp's zijn net mijn budget,eigenlijk is het, het budget van mijn ouders zij zeggen kijk je mag carbonwielen hebben (na veel gezaag en gejank) van om en bij de 1500euro dus vind ik van mijzelf dat ik zou dom zijn om een wielset te kopen van 850euro,als je ouders je een duurder willen betalen.
Ik hoop voor je dat je ouders niet op dit forum kijken. Ik denk dat ze niet zo blij zijn met je gedachtengang.
voor €850 heb je ook een leuke set hoor! kan misschien ook nog wel btr zijn dan Zipp wielen... Token enzo, de minder bekende merken zijn soms qualitatief beter dan de A-merken.... HED wielen ofzo, zijn ook super wielen...
ik rijd met zipp 404 clincher wielen .
tis nu men 2é paar al . en ik moet zeggen ik ben er zeer tevreden van en ik hoor graag verscheidene meningen op dit forum , maar moet zeggen , de meeste critica's hebben nog nooit met zipp gereden en durven toch hun mening hier uiten ...
momenteel rijd ik zipp 404 met clinchers wel met DT SWISS naven en ik moet zeggen dat bolt super , en ik ben er ook nie mals mee hoor , ik ga geen kassei baan uit de weg .ik heb dit seizoen met de gewone zipp versie 404 gereden met gewone zipp naven en ook geen probleem mee gehad en ik heb er ook mee over de kaseien gerammeld hoor ja tot zelfs op de koppenberg , de muur , bosberg , niets hing ik uit de weg uit schrik men zipp wielen te beschadigen ...
wat 3-4 jaar geleden gebeurde met zipp ga ik me niet over uit spreken . maar de huidige zipp wielen zijn wel degelijk goede kwaliteit . of heb ik het geluk een sterk paar te hebben ?
tis nu men 2é paar al . en ik moet zeggen ik ben er zeer tevreden van en ik hoor graag verscheidene meningen op dit forum , maar moet zeggen , de meeste critica's hebben nog nooit met zipp gereden en durven toch hun mening hier uiten ...
momenteel rijd ik zipp 404 met clinchers wel met DT SWISS naven en ik moet zeggen dat bolt super , en ik ben er ook nie mals mee hoor , ik ga geen kassei baan uit de weg .ik heb dit seizoen met de gewone zipp versie 404 gereden met gewone zipp naven en ook geen probleem mee gehad en ik heb er ook mee over de kaseien gerammeld hoor ja tot zelfs op de koppenberg , de muur , bosberg , niets hing ik uit de weg uit schrik men zipp wielen te beschadigen ...
wat 3-4 jaar geleden gebeurde met zipp ga ik me niet over uit spreken . maar de huidige zipp wielen zijn wel degelijk goede kwaliteit . of heb ik het geluk een sterk paar te hebben ?
Quoten: Origineel geplaatst door cerbje op 04 December 2006
ik rijd met zipp 404 clincher wielen .
tis nu men 2é paar al . en ik moet zeggen ik ben er zeer tevreden van en ik hoor graag verscheidene meningen op dit forum , maar moet zeggen , de meeste critica's hebben nog nooit met zipp gereden en durven toch hun mening hier uiten ...
momenteel rijd ik zipp 404 met clinchers wel met DT SWISS naven en ik moet zeggen dat bolt super , en ik ben er ook nie mals mee hoor , ik ga geen kassei baan uit de weg .ik heb dit seizoen met de gewone zipp versie 404 gereden met gewone zipp naven en ook geen probleem mee gehad en ik heb er ook mee over de kaseien gerammeld hoor ja tot zelfs op de koppenberg , de muur , bosberg , niets hing ik uit de weg uit schrik men zipp wielen te beschadigen ...
wat 3-4 jaar geleden gebeurde met zipp ga ik me niet over uit spreken . maar de huidige zipp wielen zijn wel degelijk goede kwaliteit . of heb ik het geluk een sterk paar te hebben ?
Hoi,
Kijk, die verhalen over brekende Zippvelgen en de kl*te garantiepolitiek van dat bedrijf zijn unaniem over de hele wereld. Of het nu in het nederlands, frans, engels of spaans is, je hoort dezelfde jammerklachten.
Moet je dan echt eerst nog een paar gaan kopen om al dan niet te kunnen bevestigen dat je er eentje gebroken hebt en fier als een gieter nog eens fors gedokt hebt om een nieuw wiel te krijgen?
Sorry maar het soort klanten dat zulk een bedrijf aantrekt valt bij onder de categorie masochistische, egotrippende geldsmijters die niet beter verdienen dan de ellende waar ze zo om smeken.
Mocht ik ouders hebben die me een budget van 1500 Euro voorstellen voor een aankoop waar hoedanook nog andere aankopen aan vast hangen dan koop ik wijs. Je koopt de beste prijs/kwaliteit en legt aan je ouders uit dat je daar ook nog een graag wat goede tubes bij had gehad en dat die dingen nu eenmaal verslijten en/of kapot kunnen gaan.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je naar je ouders stapt met het Zippvoorstel en hun recht in de ogen kijkt en zonder verpinken meldt dat de kans reeel is dat je binnen enkele maanden een forse som extra nodig hebt om een kapot wiel te vervangen....Of toch?
Dat er hier en daar een tevreden Zipp eigenaar rondloopt met de super clydesdale uitvoering onder zijn kont dat zal best wel zo wezen. Bij Zipp zijn de maandagwielen waarschijnlijk de enige goede....
Het is niet dat er geen goede alternatieven zijn, nee?
Ciao,
ik rijd met zipp 404 clincher wielen .
tis nu men 2é paar al . en ik moet zeggen ik ben er zeer tevreden van en ik hoor graag verscheidene meningen op dit forum , maar moet zeggen , de meeste critica's hebben nog nooit met zipp gereden en durven toch hun mening hier uiten ...
momenteel rijd ik zipp 404 met clinchers wel met DT SWISS naven en ik moet zeggen dat bolt super , en ik ben er ook nie mals mee hoor , ik ga geen kassei baan uit de weg .ik heb dit seizoen met de gewone zipp versie 404 gereden met gewone zipp naven en ook geen probleem mee gehad en ik heb er ook mee over de kaseien gerammeld hoor ja tot zelfs op de koppenberg , de muur , bosberg , niets hing ik uit de weg uit schrik men zipp wielen te beschadigen ...
wat 3-4 jaar geleden gebeurde met zipp ga ik me niet over uit spreken . maar de huidige zipp wielen zijn wel degelijk goede kwaliteit . of heb ik het geluk een sterk paar te hebben ?
Hoi,
Kijk, die verhalen over brekende Zippvelgen en de kl*te garantiepolitiek van dat bedrijf zijn unaniem over de hele wereld. Of het nu in het nederlands, frans, engels of spaans is, je hoort dezelfde jammerklachten.
Moet je dan echt eerst nog een paar gaan kopen om al dan niet te kunnen bevestigen dat je er eentje gebroken hebt en fier als een gieter nog eens fors gedokt hebt om een nieuw wiel te krijgen?
Sorry maar het soort klanten dat zulk een bedrijf aantrekt valt bij onder de categorie masochistische, egotrippende geldsmijters die niet beter verdienen dan de ellende waar ze zo om smeken.
Mocht ik ouders hebben die me een budget van 1500 Euro voorstellen voor een aankoop waar hoedanook nog andere aankopen aan vast hangen dan koop ik wijs. Je koopt de beste prijs/kwaliteit en legt aan je ouders uit dat je daar ook nog een graag wat goede tubes bij had gehad en dat die dingen nu eenmaal verslijten en/of kapot kunnen gaan.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je naar je ouders stapt met het Zippvoorstel en hun recht in de ogen kijkt en zonder verpinken meldt dat de kans reeel is dat je binnen enkele maanden een forse som extra nodig hebt om een kapot wiel te vervangen....Of toch?
Dat er hier en daar een tevreden Zipp eigenaar rondloopt met de super clydesdale uitvoering onder zijn kont dat zal best wel zo wezen. Bij Zipp zijn de maandagwielen waarschijnlijk de enige goede....
Het is niet dat er geen goede alternatieven zijn, nee?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Wou nog even iets toevoegen, stond bij een bespreking van de Mavic Cosmic carbon pro.
Fast forward to 2007, and Mavic addresses our concerns head-on with their Cosmic Carbone Pro. They're a full carbon version of the SL, and they take a full half-pound off the weight of the SL. Please note that they are available as tubular only.
The immediate comparison you'll make, of course, will be to Zipp. They share too many functional and cosmetic similarities to avoid it. What we've learned over time is that the Zipp 303 and 404 tubulars are outstanding race day-only wheels. Their Achilles heel, though, has always been the impact-resistance of their rims. Slam into a railroad bed or manhole cover and the likelihood ain't small that you'll crack the rim. It's for this very reason that we don't believe the 303 or 404 tubular are ideal options for everyday use. Zipp introduced a superb solution to this problem in 2005 with the unveiling of the "Pave" version of their wheels -- each weighs approximately 40-50g more than the standard wheel, and you gain twice the impact resistance.
With the introduction of the Cosmic Carbone Pro, our sense is that Mavic has manufactured their own everyday carbon wheelset like the Zipp Pave. At 52mm it has a super-aero rim depth similar to the 404, and you can rest assured that the rim has stupendous impact-resistance. At sub-1500g it balances this all-important durability and outstanding aerodynamics with a good measure of lightness.
Why would you choose the Cosmic Carbone SL over a set of Zipp Pave wheels? We can think of two reasons. ne is hub quality. Mavic hubs are widely known to have the near-frictionless feel and toughness of Record and Dura-Ace hubs. And we know from vast experience that Mavic prides themselves on the rugged construction of each component piece of their wheelsets. We feel sure that they'll have zero susceptibility to impact damage in anything short of a crash situation.
The Carbone SL's come with the same titanium skewers as the Ksyrium ES. In keeping with their attempt to maximize weight savings, the rear axle is a Ti/aluminum mix, and the freehub body is supremely lightweight -- the Shimano freehub body is made from Ti, while the Campy one has to be made from aluminum alloy since its Campy-specific splines are so deep. You'll get wheel bags, valve extenders, carbon-specific brake pads, a wheel magnet, a hub bearing adjustment tool and spoke adjustment tools.
Hopelijk zijn de zaken nu wat duidelijker
Fast forward to 2007, and Mavic addresses our concerns head-on with their Cosmic Carbone Pro. They're a full carbon version of the SL, and they take a full half-pound off the weight of the SL. Please note that they are available as tubular only.
The immediate comparison you'll make, of course, will be to Zipp. They share too many functional and cosmetic similarities to avoid it. What we've learned over time is that the Zipp 303 and 404 tubulars are outstanding race day-only wheels. Their Achilles heel, though, has always been the impact-resistance of their rims. Slam into a railroad bed or manhole cover and the likelihood ain't small that you'll crack the rim. It's for this very reason that we don't believe the 303 or 404 tubular are ideal options for everyday use. Zipp introduced a superb solution to this problem in 2005 with the unveiling of the "Pave" version of their wheels -- each weighs approximately 40-50g more than the standard wheel, and you gain twice the impact resistance.
With the introduction of the Cosmic Carbone Pro, our sense is that Mavic has manufactured their own everyday carbon wheelset like the Zipp Pave. At 52mm it has a super-aero rim depth similar to the 404, and you can rest assured that the rim has stupendous impact-resistance. At sub-1500g it balances this all-important durability and outstanding aerodynamics with a good measure of lightness.
Why would you choose the Cosmic Carbone SL over a set of Zipp Pave wheels? We can think of two reasons. ne is hub quality. Mavic hubs are widely known to have the near-frictionless feel and toughness of Record and Dura-Ace hubs. And we know from vast experience that Mavic prides themselves on the rugged construction of each component piece of their wheelsets. We feel sure that they'll have zero susceptibility to impact damage in anything short of a crash situation.
The Carbone SL's come with the same titanium skewers as the Ksyrium ES. In keeping with their attempt to maximize weight savings, the rear axle is a Ti/aluminum mix, and the freehub body is supremely lightweight -- the Shimano freehub body is made from Ti, while the Campy one has to be made from aluminum alloy since its Campy-specific splines are so deep. You'll get wheel bags, valve extenders, carbon-specific brake pads, a wheel magnet, a hub bearing adjustment tool and spoke adjustment tools.
Hopelijk zijn de zaken nu wat duidelijker
pas op! paaltje!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
En welke WB'er of composiet deskunde heeft het bovenstaande stukje in elkaar gekopieerd? Op zich wel een hele prestatie twee marketing stukje van concurenten samen nemen in 1 artikel .
Ik heb nog altijd niet gezien wat nu het verschil in structuur oid is tussen een gewone Zipp en Pavé velg. Het enige verschil wat duidelijk is het gewicht.
Ik heb nog altijd niet gezien wat nu het verschil in structuur oid is tussen een gewone Zipp en Pavé velg. Het enige verschil wat duidelijk is het gewicht.
Wat je aan de buitenkant ziet is maar 1 laag de rest van de lagen zie je niet, wat nou het verschil tussen de 2 velgen is qua lay-up kan je dus ook niet zien. Het extra gewicht geeft een indicatie dat er meer materiaal inzit. Maar dat zegt vrij weinig. Met ander woorden het zou best kunnen dat de pavé velgen sterker zijn als er meer lagen in zitten en de lay-up goed is, dat hoef je niet van de buitenkant te zien.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 17 December 2006
En welke WB'er of composiet deskunde heeft het bovenstaande stukje in elkaar gekopieerd? Op zich wel een hele prestatie twee marketing stukje van concurenten samen nemen in 1 artikel .
Ik heb nog altijd niet gezien wat nu het verschil in structuur oid is tussen een gewone Zipp en Pavé velg. Het enige verschil wat duidelijk is het gewicht.
Hoi,
Zou me niks verbazen als het door de lui van Pez is geschreven. Alles wat ze testen is hoedanook goed, ze trappen niemand op zijn lange teentjes anders krijgen ze geen nieuw speelgoed meer........
Op WW en Fairwheelbikes raden velen aan om de Pave versie te kiezen omdat het breukprobleem daar blijkbaar toch mee opgelost lijkt. Uiteraard waren ook nogal wat reacties van kwatongen die beweerden dat de zwaardere exemplaren uit de produktie werden geplukt en als Pave velg werden versleten. Lijkt me kras want ik kan niet geloven dat 40 a 50g willekeurig extra gewicht op zich zoiets kan verhelpen.
Dat de Cosmic Carbon een betere impactweerstand heeft is mogelijk, ze worden op dezelfde manier en door dezelfde fabriek gemaakt als Mavic's volle wielen. Alleen die 1500g per set is wel een heuse dumper als je weet dat de 2mm minder hoge Campa Bora slechts 1305g wegen. Ik ga er maar van uit dat Campa er deze keer geen 200g naast zit, bij Mavic zijn ze gewoonlijk niet minder optimistisch.....
Ciao,
En welke WB'er of composiet deskunde heeft het bovenstaande stukje in elkaar gekopieerd? Op zich wel een hele prestatie twee marketing stukje van concurenten samen nemen in 1 artikel .
Ik heb nog altijd niet gezien wat nu het verschil in structuur oid is tussen een gewone Zipp en Pavé velg. Het enige verschil wat duidelijk is het gewicht.
Hoi,
Zou me niks verbazen als het door de lui van Pez is geschreven. Alles wat ze testen is hoedanook goed, ze trappen niemand op zijn lange teentjes anders krijgen ze geen nieuw speelgoed meer........
Op WW en Fairwheelbikes raden velen aan om de Pave versie te kiezen omdat het breukprobleem daar blijkbaar toch mee opgelost lijkt. Uiteraard waren ook nogal wat reacties van kwatongen die beweerden dat de zwaardere exemplaren uit de produktie werden geplukt en als Pave velg werden versleten. Lijkt me kras want ik kan niet geloven dat 40 a 50g willekeurig extra gewicht op zich zoiets kan verhelpen.
Dat de Cosmic Carbon een betere impactweerstand heeft is mogelijk, ze worden op dezelfde manier en door dezelfde fabriek gemaakt als Mavic's volle wielen. Alleen die 1500g per set is wel een heuse dumper als je weet dat de 2mm minder hoge Campa Bora slechts 1305g wegen. Ik ga er maar van uit dat Campa er deze keer geen 200g naast zit, bij Mavic zijn ze gewoonlijk niet minder optimistisch.....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...