Dugast
Kan je dat artikel echt niet ietsje groter/gedetailleerder hier zetten? Thx.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 05 mei 2006 23:45
Hoop dat het nu beter is Casran.
Bedankt Record Freak voor het artikel... Alleen jammer dat het zich voornamelijk op cyclocross toespitst.
Ik heb ondertussen een nieuw setje Dugast tubes hier thuis. Het gaat om gewone wegtubes, met Veloflex/Hutchinson profiel:
Ik heb ondertussen een nieuw setje Dugast tubes hier thuis. Het gaat om gewone wegtubes, met Veloflex/Hutchinson profiel:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 mei 2006 20:50
zeg, hoeveel banken overvalt gij zo maandelijks?
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Ik kreeg ook al dat vermoeden Wesley, die vork en frame kwamen me niet bekend voor bij Casran...Zelf zei hij al dat hij een nieuwe fiets ging opbouwen en aangezien er nog kabels ontbreken is dit misschien z'n nieuwe project?
Greetz,Evert
Greetz,Evert
Nulla tenaci invia est via!
Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 10 September 2006
Ik kreeg ook al dat vermoeden Wesley, die vork en frame kwamen me niet bekend voor bij Casran...Zelf zei hij al dat hij een nieuwe fiets ging opbouwen en aangezien er nog kabels ontbreken is dit misschien z'n nieuwe project?
Dit is een project, maar niet het mijne. Enkel de tubes zijn van mij.
Ik kreeg ook al dat vermoeden Wesley, die vork en frame kwamen me niet bekend voor bij Casran...Zelf zei hij al dat hij een nieuwe fiets ging opbouwen en aangezien er nog kabels ontbreken is dit misschien z'n nieuwe project?
Dit is een project, maar niet het mijne. Enkel de tubes zijn van mij.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 11 September 2006
als ik zo naar de vorm van de tubes kijk zit er; of weinig lucht in?
of ze zijn wat afgeplatter, ei vormiger dan de meeste tubes...
Ze staan niet vol opgepompt!
als ik zo naar de vorm van de tubes kijk zit er; of weinig lucht in?
of ze zijn wat afgeplatter, ei vormiger dan de meeste tubes...
Ze staan niet vol opgepompt!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 28 Augustus 2006
Maar het loopvlak is toch het meest essentiele onderdeel van een tube? Dit bepaalt toch voor het grootste deel de grip? En een deel vd rolweerstand? wat maken ze dan wel? de binnenband neem ik aan ook niet...
Hoi,
Als je de thread doorleest krijg je inderdaad de indruk dat Dugast enkel maar de ruwe tube maakt. Dit is dus beslist niet het geval.
Eerder is het zo dat ze welwillend de speciale profielen op wens van de al even speciale klant verlijmen op hun banden. Tegen een flinke meerprijs wel te verstaan.
Het loopvlak is zeker niet het meest essentiele onderdeel en het heeft ook nauwelijks invloed op de rolweerstand. De ruwe band en de binnenband bepalen grotendeels de rolweerstand en de grip van de band.
M.a.w. als iemand mij zwart op wit bewijs kan voorleggen waaruit blijkt dat het loopvlak en het profiel daarvan een meetbaar verschil maakt t.o.v. een slick profiel dan had ik dat graag gezien. De samenstelling van de gebruikte compound voor het profiel moet dan wel gelijk zijn, ja?
Kortom, voor wie graag met natuurrubber gekleurde zijwanden op zijn tubes rondrijdt is er dus Dugast maar ook Veloflex, DedaTre, Challenge (ex Clement), sommige Gommitalia en ook nog Schwalbe. Wellicht zie ik zelfs nog enkele over het hoofd.
Een beetje tube-geschiedenis voor wie het engels machtig is:
http://www.tc-homes.com/bike/forum/hoskin/index2.htm
Ciao,
Maar het loopvlak is toch het meest essentiele onderdeel van een tube? Dit bepaalt toch voor het grootste deel de grip? En een deel vd rolweerstand? wat maken ze dan wel? de binnenband neem ik aan ook niet...
Hoi,
Als je de thread doorleest krijg je inderdaad de indruk dat Dugast enkel maar de ruwe tube maakt. Dit is dus beslist niet het geval.
Eerder is het zo dat ze welwillend de speciale profielen op wens van de al even speciale klant verlijmen op hun banden. Tegen een flinke meerprijs wel te verstaan.
Het loopvlak is zeker niet het meest essentiele onderdeel en het heeft ook nauwelijks invloed op de rolweerstand. De ruwe band en de binnenband bepalen grotendeels de rolweerstand en de grip van de band.
M.a.w. als iemand mij zwart op wit bewijs kan voorleggen waaruit blijkt dat het loopvlak en het profiel daarvan een meetbaar verschil maakt t.o.v. een slick profiel dan had ik dat graag gezien. De samenstelling van de gebruikte compound voor het profiel moet dan wel gelijk zijn, ja?
Kortom, voor wie graag met natuurrubber gekleurde zijwanden op zijn tubes rondrijdt is er dus Dugast maar ook Veloflex, DedaTre, Challenge (ex Clement), sommige Gommitalia en ook nog Schwalbe. Wellicht zie ik zelfs nog enkele over het hoofd.
Een beetje tube-geschiedenis voor wie het engels machtig is:
http://www.tc-homes.com/bike/forum/hoskin/index2.htm
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...