Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Dugast

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 aug 2006 19:32

Op vraag van Record Freak in het topic Xentis, even over Dugast tubes.
Als je trouwens courant aan tubes met beige zijwanden wil geraken, opteer je het best voor Dedatre, denk ik.
Dugast levert echt niet snel. Ik heb sinds kort een paar Dugast tijdrittubes, die speciaal voor een prof gemaakt zijn, met het gewenste fijne tijdritprofiel (nieuwprijs zou 120€/tube zijn!). Bij Dugast doen ze dit zowel op een gewone basistube, als op ultrafijne tubes van natuurzijde. Het zijn in ieder geval de soepelste tubes die ik al in handen had: ik kijk er echt naar uit erop te rijden.Dergelijke kwaliteitstubes worden uiteraard best op velgen gelegd als je 'r niet op rijdt!
Er zijn ook enkele weg Dugast Silk tubes mijn richting aan het uit komen.



Zie ook www.a-dugast.com (best in IE, site is een ramp in Mozilla Firefox).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 27 aug 2006 19:55

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 Augustus 2006


1-  Ik heb sinds kort een paar Dugast tijdrittubes, die speciaal voor een prof gemaakt zijn, met het gewenste fijne tijdritprofiel. 
2-  Dergelijke kwaliteitstubes worden uiteraard best op velgen gelegd als je 'r niet op rijdt!




Misschien heb iets gemist. Maar iets is mij niet duideijk.
1- waarom profiel ?
2- wat bedoel je hiermee ?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 aug 2006 20:01

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 27 Augustus 2006

Misschien heb iets gemist. Maar iets is mij niet duideijk.
1- waarom profiel ?
2- wat bedoel je hiermee ?


1. Dugast werkt voor veel zaken al jaren als volgt: Dugast produceert de tube en jij levert als klant zelf het profiel (die zwarte bovenkant). Zo kan je 'r een leveren van een Vittoria Corsa CX, of een Conti Tempo tube, etc. Degene op mijn tijdrittube is het fijne diamantprofiel van een Tempo-tube.
2. De allerbeste tubes worden beter en soepeler als je ze buiten vocht en lichtjes op druk enkele jaren bewaart. Sommigen voegen zelfs talk toe om het vocht eruit te houden. Armstrong reed in de Tour (en zeker de belangrijkste ritten) haast nooit op nieuwe tubes, maar enkel op jarenoude gerijpte tubes die uit de kelder van Julien DeVrieze (Discovery Chief Mechanic) kwamen: hij heeft verschillende tubes liggen met telkens een kaartje van het jaartal waarin ze op de velg gelegd zijn... beetje zoals met wijn dus.Ik heb hier thuis verschillende velgen waarop ik duurdere tubes laat liggen. Als je dus ooit gescheurde tubevelgen hebt, gooi ze niet weg en gebruik ze hiervoor!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 27 aug 2006 20:37

Intressante info.Maareum, zoveel werk zeg... Er komt echt veel te veel bij kijken naar mijn mening. Wn je fulltime bezig bent met koersen, oké. Zoniet dan is die tubekwestie echt tijdrovend. Banden ftw! (forthewin)

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 27 aug 2006 21:02

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 27 Augustus 2006

Misschien heb iets gemist. Maar iets is mij niet duideijk.
1- waarom profiel ?
2- wat bedoel je hiermee ?


1. Dugast werkt voor veel zaken al jaren als volgt: Dugast produceert de tube en jij levert als klant zelf het profiel (die zwarte bovenkant). Zo kan je 'r een leveren van een Vittoria Corsa CX, of een Conti Tempo tube, etc. Degene op mijn tijdrittube is het fijne diamantprofiel van een Tempo-tube.
Maar waarom niet een slick, gewoon glad ?
 
2. De allerbeste tubes worden beter en soepeler als je ze buiten vocht en lichtjes op druk enkele jaren bewaart. Sommigen voegen zelfs talk toe om het vocht eruit te houden. Armstrong reed in de Tour (en zeker de belangrijkste ritten) haast nooit op nieuwe tubes, maar enkel op jarenoude gerijpte tubes die uit de kelder van Julien DeVrieze (Discovery Chief Mechanic) kwamen: hij heeft verschillende tubes liggen met telkens een kaartje van het jaartal waarin ze op de velg gelegd zijn... beetje zoals met wijn dus.Ik heb hier thuis verschillende velgen waarop ik duurdere tubes laat liggen. Als je dus ooit gescheurde tubevelgen hebt, gooi ze niet weg en gebruik ze hiervoor!
Duidelijk ! Dat van Armstrong had ik al eens gehoord en gezien op tv.

recordfreak
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 mei 2006 23:45

recordfreak 28 aug 2006 18:30

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 Augustus 2006


Op vraag van Record Freak in het topic Xentis, even over Dugast tubes.
Als je trouwens courant aan tubes met beige zijwanden wil geraken, opteer je het best voor Dedatre, denk ik.
Dugast levert echt niet snel. Ik heb sinds kort een paar Dugast tijdrittubes, die speciaal voor een prof gemaakt zijn, met het gewenste fijne tijdritprofiel (nieuwprijs zou 120€/tube zijn!). Bij Dugast doen ze dit zowel op een gewone basistube, als op ultrafijne tubes van natuurzijde. Het zijn in ieder geval de soepelste tubes die ik al in handen had: ik kijk er echt naar uit erop te rijden.Dergelijke kwaliteitstubes worden uiteraard best op velgen gelegd als je 'r niet op rijdt!
Er zijn ook enkele weg Dugast Silk tubes mijn richting aan het uit komen



Dus Casran als ik het goed begrijp. Je koopt 2 nieuwe tuben geeft ze dan aan de makers van Dugast en zei leggen het profiel op een dugast. Dus je moet voor de 2 tuben betalen + De dugast tuben? Dus je tijdrittuben van dugast kosten meer dan 120€/stuk! Of niet?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 aug 2006 18:35

Quoten: Origineel geplaatst door record freak op 28 Augustus 2006

Dus Casran als ik het goed begrijp. Je koopt 2 nieuwe tuben geeft ze dan aan de makers van Dugast en zei leggen het profiel op een dugast. Dus je moet voor de 2 tuben betalen + De dugast tuben? Dus je tijdrittuben van dugast kosten meer dan 120€/stuk! Of niet?


Voor bepaalde types Dugast tubes (zeker die met het door de klant gewenste profiel) is dit inderdaad het geval!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 28 aug 2006 18:39

Maar het loopvlak is toch het meest essentiele onderdeel van een tube? Dit bepaalt toch voor het grootste deel de grip? En een deel vd rolweerstand? wat maken ze dan wel? de binnenband neem ik aan ook niet...
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

recordfreak
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 mei 2006 23:45

recordfreak 28 aug 2006 18:52

Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 28 Augustus 2006


Maar het loopvlak is toch het meest essentiele onderdeel van een tube? Dit bepaalt toch voor het grootste deel de grip? En een deel vd rolweerstand? wat maken ze dan wel? de binnenband neem ik aan ook niet...

Ze maken het hele beige gedeelde van de tube en plakken er dan het profiel op. Ze maken gewoon een tube zonder iets op. zonder profiel. 

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 28 aug 2006 20:03

Worden deze tuben niet uit hetzelfde materiaal gemaakt al lingerie? (niet aan zeveren). Tubes waar vele profs op rijden/reden voor parijs roubaix en ronde van vlaanderen?

recordfreak
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 mei 2006 23:45

recordfreak 28 aug 2006 20:18

Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 28 Augustus 2006


Worden deze tuben niet uit hetzelfde materiaal gemaakt al lingerie? (niet aan zeveren). Tubes waar vele profs op rijden/reden voor parijs roubaix en ronde van vlaanderen?

In crostuben en pistetuben zit latex. Maar even gelede stond er een artikel over andré dugast in de cyclosprint. IK ga het even zoeken..

recordfreak
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 mei 2006 23:45

recordfreak 28 aug 2006 20:35

Quoten: Origineel geplaatst door record freak op 28 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 28 Augustus 2006


Worden deze tuben niet uit hetzelfde materiaal gemaakt al lingerie? (niet aan zeveren). Tubes waar vele profs op rijden/reden voor parijs roubaix en ronde van vlaanderen?

In crostuben en pistetuben zit latex. Maar even gelede stond er een artikel over andré dugast in de cyclosprint. IK ga het even zoeken..


Het het artikel even gezocht. Hier is het:Hoop dat jullie het kunnen lezen. Anders even inzoomen
 
 

Plaats reactie