Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietsen, de fiets of allebei.....

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 01 jul 2006 23:01

Nou, superman is ook weer wat overdreven. Ik kan echt niet vliegen!  Komt misschien nog wel. Ik LAAT ze weleens vliegen, Big Rosa!  Vanmiddag dan op mijn gemak gereden, 69, 2 km met gem. van 25,7. Lekker warm weertje hoor!  Mijn ondershirt kon ik bijna niet van mijn lijf trekken van de transpiratie die pas kwam toen ik thuis kwam. Tijdens de rit schijnt dat gewoon te verdampen. Maar ja, we gaan gewoon door zolang het nog kan.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

noppie
Forum-lid

noppie 02 jul 2006 16:22

Quoten: Origineel geplaatst door Trudie op 29 Juni 2006

Noppie....breng hem maar eens langs, zal ik hem voor je poetsen. 

Ik ben onderweg.
kiekeboe

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 03 jul 2006 01:23

@ Bigga Rosa:  Een paar dagen eerder reed ik diezelfde afstand met 26,3 gemiddeld. Om de trage start naar het fietspad door de gemeente  en mijn heel voorzichtige  bochtenwerk te compenseren moet ik op de rechte en overzichtelijke stukken wel 28/29 rijden. Dan valt het altijd nog tegen als je dat vrij lage gem. van 25,5-26,5 ziet. Gisteren op het warmst van de middag reed ik op een dijkje ruim 34. Ging dus lekker. Heb wel door het transpireren denk ik een schaafwond op mijn zitvlak opgelopen waar de zeem aan de broek gestikt zit. Dus niet op de plek van de zitbotjes maar gewoon aan de zijkant. Vandaar dat ik vandaag maar de fiets heb laten staan om het niet erger te maken. Je zou verwachten dat ik op mijn  leeftijd een vetleren kont  zou hebben maar  nix hoor ! Stiksels zijn bij mij altijd de oorzaak van doorschuren bij warm weer. En de broek was toch een Assos! My Ass(os)

rene1
Forum-lid

rene1 03 jul 2006 02:15

Lekker de billen laten drogen aan de zon.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 03 jul 2006 16:46

Mij te heet die zon! Die plek is n.l. een plek waar de zon nooit schijnt. Dan kan ik de komende 2 weken helemaal niet meer fietsen.  Gewoon met talkpoeder behandelen en even laten genezen.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 03 jul 2006 17:55

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 02 Juli 2006
[...]
Stiksels zijn bij mij altijd de oorzaak van doorschuren bij warm weer. En de broek was toch een Assos! My Ass(os) Alleen als ik mijn (duurste) broek van Bioracer draag, heb ik daar last van. Echter, niet bij warm weer, maar wanneer het met bakken uit de lucht komt. Als alles dan zeiknat geregend is, laten die ragfijne stiksels een bloederige schaafwond achter. (Ik vertelde het eens in de betreffende winkel, maar daar hadden ze werkelijk nog nooooit van gehoord.)

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 03 jul 2006 22:27

Hetzelfde overkwam mij met een Ultima met blauwe ribbelzeem. Hier was het aan 2 zijden, precies op de stiksels. Die waren van een soort nylonachtig draad en lagen er nogal bovenop. Met mijn Assos heb ik nog nooit problemen gehad tot nu. Het was een bloedhete zaterdagmiddag en reed non stop bijna 70 km. Alles was behoorlijk drijfnat van de transpiratie. Dit zal hetzelfde effect hebben als regen. Natte huid en dus overgevoelig voor doorschuren. Had er niet eens last van totdat ik s avonds voelde dat er een gevoelige plek zat. En ja hoor, doorgeschuurde huid. Stiksels in zemen moesten ze verbieden . De duurdere Assos broeken hebben dacht ik "gelaste "zemen. Krijg je weer last van "lasrupsen " in je broek.

Plaats reactie