Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

carbon clinchers

janee
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 feb 2005 17:29

janee 01 apr 2006 12:56

corima carbon te koop voor draadbandjes.
DM-LM-ORM

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 01 apr 2006 13:43

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 01 April 2006

Ivm lekrijden op de tube, kies ik als niet wedstrijdrijder (geen volgauto) dus voor bandjes. Mijn twijfel t.a.v. carbon is niet weggenomen, eerder groter geworden. Ik ga ook maar 'ns kijken naar de Extralite wielen en AMClassic's. Ik weet dat de velgen van de AMClassic dun zijn. Hoe is dit bij de Extralites?


De kans om op een tube lek te rijden is toch even als lekrijden op een bandje... En of je nu een reservetube of reserve binnenbandje mee hebt, wat is het verschil?(ik heb trouwens nooit reservemateriaal mee, en rijd ook niet lek)
 

Hoe plaats je onderweg een reservetube? Het principe van het binnenbandje is mij bekend  . Ik neem aan dat je onderweg niet gaat staan klooien met een tube lijm e.d.

janee
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 feb 2005 17:29

janee 01 apr 2006 13:48

heel moeilijk...
als je je tube goed gekit hebt krijg je hem er niet afgetrokken.... je kan bijv. je snelspanner er proberen onder te wrikken...
is ie er eenmaal af, leg je je nieuwe tube erop zonder lijm
 
Gr,
janee.
DM-LM-ORM

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 apr 2006 00:41

Dat gaat best wel, op ww zijn genoeg mensen die het doen. Je moet alleen niet volle bak door bochten gaan rijden enzo.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 02 apr 2006 05:59

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 01 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 01 April 2006

Ivm lekrijden op de tube, kies ik als niet wedstrijdrijder (geen volgauto) dus voor bandjes. Mijn twijfel t.a.v. carbon is niet weggenomen, eerder groter geworden. Ik ga ook maar 'ns kijken naar de Extralite wielen en AMClassic's. Ik weet dat de velgen van de AMClassic dun zijn. Hoe is dit bij de Extralites?


De kans om op een tube lek te rijden is toch even als lekrijden op een bandje... En of je nu een reservetube of reserve binnenbandje mee hebt, wat is het verschil?(ik heb trouwens nooit reservemateriaal mee, en rijd ook niet lek)
 

Hoe plaats je onderweg een reservetube? Het principe van het binnenbandje is mij bekend  . Ik neem aan dat je onderweg niet gaat staan klooien met een tube lijm e.d.


Hoi,
Heel eenvoudig.
Je reservetube heb je thuis gelijmd en een tiental minuten laten drogen. Vervolgens heb je die band met de verlijmde kant aan de binnenzijde netjes geplooid zodat ie in de achterzak van je tricot kan.Bij lekrijden wiel eruit, tube afduwen, reservetube omleggen, CO2 patroon erop laten leeglopen en klaar. 3 minuten?
Ciao,
 
 
Snobisme is een dure hobby...

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 02 apr 2006 06:08

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 April 2006

Dat gaat best wel, op ww zijn genoeg mensen die het doen. Je moet alleen niet volle bak door bochten gaan rijden enzo.


Hoi,
Dat gaat inderdaad prima maar is niet verantwoord.
Zelfs te gekke bochten is geen probleem. Tot je weer lekrijdt, dan is de kans groot dat je niet verlijmde tube naast je velg gaat lopen en dan is je carbon geheid naar pierenland, om nog van het verhoogde risico op ongevallen te zwijgen.
Ciao,  
 
 
Snobisme is een dure hobby...

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 02 apr 2006 12:38

De man die mijn tubes kit, moest vroeger de tubes in de wedstrijd verwisselen als je lek reed, en dat lukte binnen de minuut vertelde hij;)
Anti-Spacers!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 apr 2006 12:53

Cosmic carbon voor bandjes zijn niet full carbon. Ze zijn gewoon loodzwaar. Enigste goede is dat ze heel aero zijn en behoorlijk bomb proof
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 02 apr 2006 14:39

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 02 April 2006

Cosmic carbon voor bandjes zijn niet full carbon. Ze zijn gewoon loodzwaar. Enigste goede is dat ze heel aero zijn en behoorlijk bomb proof

Ik ben meer op zoek naar lichtgewicht. Cosmic Carbon had ik wel in gedachte. Ben over het algemeen tevreden over Mavic. Alleen wat AMClassic-fan zegt: ze zijn te zwaar...

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 02 apr 2006 15:46

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 02 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 02 April 2006

Cosmic carbon voor bandjes zijn niet full carbon. Ze zijn gewoon loodzwaar. Enigste goede is dat ze heel aero zijn en behoorlijk bomb proof

Ik ben meer op zoek naar lichtgewicht. Cosmic Carbon had ik wel in gedachte. Ben over het algemeen tevreden over Mavic. Alleen wat AMClassic-fan zegt: ze zijn te zwaar...

Mavic melde ook dat ze ontworpen zijn "voor de snelheid" they're designed for speed. waarbij het gewicht een pre is.

Plaats reactie