carbon clinchers
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 01 April 2006
Ivm lekrijden op de tube, kies ik als niet wedstrijdrijder (geen volgauto) dus voor bandjes. Mijn twijfel t.a.v. carbon is niet weggenomen, eerder groter geworden. Ik ga ook maar 'ns kijken naar de Extralite wielen en AMClassic's. Ik weet dat de velgen van de AMClassic dun zijn. Hoe is dit bij de Extralites?
De kans om op een tube lek te rijden is toch even als lekrijden op een bandje... En of je nu een reservetube of reserve binnenbandje mee hebt, wat is het verschil?(ik heb trouwens nooit reservemateriaal mee, en rijd ook niet lek)
Hoe plaats je onderweg een reservetube? Het principe van het binnenbandje is mij bekend . Ik neem aan dat je onderweg niet gaat staan klooien met een tube lijm e.d.
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 01 April 2006
Ivm lekrijden op de tube, kies ik als niet wedstrijdrijder (geen volgauto) dus voor bandjes. Mijn twijfel t.a.v. carbon is niet weggenomen, eerder groter geworden. Ik ga ook maar 'ns kijken naar de Extralite wielen en AMClassic's. Ik weet dat de velgen van de AMClassic dun zijn. Hoe is dit bij de Extralites?
De kans om op een tube lek te rijden is toch even als lekrijden op een bandje... En of je nu een reservetube of reserve binnenbandje mee hebt, wat is het verschil?(ik heb trouwens nooit reservemateriaal mee, en rijd ook niet lek)
Hoe plaats je onderweg een reservetube? Het principe van het binnenbandje is mij bekend . Ik neem aan dat je onderweg niet gaat staan klooien met een tube lijm e.d.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 01 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 01 April 2006
Ivm lekrijden op de tube, kies ik als niet wedstrijdrijder (geen volgauto) dus voor bandjes. Mijn twijfel t.a.v. carbon is niet weggenomen, eerder groter geworden. Ik ga ook maar 'ns kijken naar de Extralite wielen en AMClassic's. Ik weet dat de velgen van de AMClassic dun zijn. Hoe is dit bij de Extralites?
De kans om op een tube lek te rijden is toch even als lekrijden op een bandje... En of je nu een reservetube of reserve binnenbandje mee hebt, wat is het verschil?(ik heb trouwens nooit reservemateriaal mee, en rijd ook niet lek)
Hoe plaats je onderweg een reservetube? Het principe van het binnenbandje is mij bekend . Ik neem aan dat je onderweg niet gaat staan klooien met een tube lijm e.d.
Hoi,
Heel eenvoudig.
Je reservetube heb je thuis gelijmd en een tiental minuten laten drogen. Vervolgens heb je die band met de verlijmde kant aan de binnenzijde netjes geplooid zodat ie in de achterzak van je tricot kan.Bij lekrijden wiel eruit, tube afduwen, reservetube omleggen, CO2 patroon erop laten leeglopen en klaar. 3 minuten?
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 01 April 2006
Ivm lekrijden op de tube, kies ik als niet wedstrijdrijder (geen volgauto) dus voor bandjes. Mijn twijfel t.a.v. carbon is niet weggenomen, eerder groter geworden. Ik ga ook maar 'ns kijken naar de Extralite wielen en AMClassic's. Ik weet dat de velgen van de AMClassic dun zijn. Hoe is dit bij de Extralites?
De kans om op een tube lek te rijden is toch even als lekrijden op een bandje... En of je nu een reservetube of reserve binnenbandje mee hebt, wat is het verschil?(ik heb trouwens nooit reservemateriaal mee, en rijd ook niet lek)
Hoe plaats je onderweg een reservetube? Het principe van het binnenbandje is mij bekend . Ik neem aan dat je onderweg niet gaat staan klooien met een tube lijm e.d.
Hoi,
Heel eenvoudig.
Je reservetube heb je thuis gelijmd en een tiental minuten laten drogen. Vervolgens heb je die band met de verlijmde kant aan de binnenzijde netjes geplooid zodat ie in de achterzak van je tricot kan.Bij lekrijden wiel eruit, tube afduwen, reservetube omleggen, CO2 patroon erop laten leeglopen en klaar. 3 minuten?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 April 2006
Dat gaat best wel, op ww zijn genoeg mensen die het doen. Je moet alleen niet volle bak door bochten gaan rijden enzo.
Hoi,
Dat gaat inderdaad prima maar is niet verantwoord.
Zelfs te gekke bochten is geen probleem. Tot je weer lekrijdt, dan is de kans groot dat je niet verlijmde tube naast je velg gaat lopen en dan is je carbon geheid naar pierenland, om nog van het verhoogde risico op ongevallen te zwijgen.
Ciao,
Dat gaat best wel, op ww zijn genoeg mensen die het doen. Je moet alleen niet volle bak door bochten gaan rijden enzo.
Hoi,
Dat gaat inderdaad prima maar is niet verantwoord.
Zelfs te gekke bochten is geen probleem. Tot je weer lekrijdt, dan is de kans groot dat je niet verlijmde tube naast je velg gaat lopen en dan is je carbon geheid naar pierenland, om nog van het verhoogde risico op ongevallen te zwijgen.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 02 April 2006
Cosmic carbon voor bandjes zijn niet full carbon. Ze zijn gewoon loodzwaar. Enigste goede is dat ze heel aero zijn en behoorlijk bomb proof
Ik ben meer op zoek naar lichtgewicht. Cosmic Carbon had ik wel in gedachte. Ben over het algemeen tevreden over Mavic. Alleen wat AMClassic-fan zegt: ze zijn te zwaar...
Cosmic carbon voor bandjes zijn niet full carbon. Ze zijn gewoon loodzwaar. Enigste goede is dat ze heel aero zijn en behoorlijk bomb proof
Ik ben meer op zoek naar lichtgewicht. Cosmic Carbon had ik wel in gedachte. Ben over het algemeen tevreden over Mavic. Alleen wat AMClassic-fan zegt: ze zijn te zwaar...
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 02 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 02 April 2006
Cosmic carbon voor bandjes zijn niet full carbon. Ze zijn gewoon loodzwaar. Enigste goede is dat ze heel aero zijn en behoorlijk bomb proof
Ik ben meer op zoek naar lichtgewicht. Cosmic Carbon had ik wel in gedachte. Ben over het algemeen tevreden over Mavic. Alleen wat AMClassic-fan zegt: ze zijn te zwaar...
Mavic melde ook dat ze ontworpen zijn "voor de snelheid" they're designed for speed. waarbij het gewicht een pre is.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 02 April 2006
Cosmic carbon voor bandjes zijn niet full carbon. Ze zijn gewoon loodzwaar. Enigste goede is dat ze heel aero zijn en behoorlijk bomb proof
Ik ben meer op zoek naar lichtgewicht. Cosmic Carbon had ik wel in gedachte. Ben over het algemeen tevreden over Mavic. Alleen wat AMClassic-fan zegt: ze zijn te zwaar...
Mavic melde ook dat ze ontworpen zijn "voor de snelheid" they're designed for speed. waarbij het gewicht een pre is.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)