Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nieuwe fiets

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 17 aug 2005 13:19

Quoten: Origineel geplaatst door *PiNaReLlO* op 16 Augustus 2005


dit is mijn fiets die ik nu heb en ben van plan om er tussen de 1400 en 1600euro te vragen en even doorsparen dat ik 1400euro heb. daar krijg je wel aardig fietsje voor denk ik.
en zijn jullie het eens met mijn vraagprijs voor mijn fiets hij is afgemonteerd met campa mirga en heeft 1900km eropzitten.
alvast bedankt.

Je krijgt nooit 1400 euro voor deze fiets. Ga ervan uit dat je hem particulier voor maximaal 900 euro zou kunnen verkopen (wat denk ik nog erg hoog is). Frame is prima (heb deze zelf nog als reservefiets) en niet al te zwaar. Ik meen ongeveer 1700 gram. De afmontage die je nu hebt is een beetje te min voor dit frame. Dat zal ook de verkoopprijs danig drukken. Dus je bent goedkoper uit om hem up te graden echter heb je dan geen nieuwe fiets. Het is maar wat je wilt.

keesje
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jun 2005 23:29

keesje 22 aug 2005 22:18

Heb zelf ook een Pinarello surprise .
Ik heb hiervoor een Trek 2200 gehad,maar geloof me ,mijn Pinarello rijd zoveel lekkerder als die Trek.
Beide aluminium frames.
Dat frame is echt wel oke.
Ik heb de mijne afgemonteerd met een mix van Campagnolo Daytona,Centaur en Record(carbon ergogrepen) en Mavic Ksyrium SL
Zonder pedalen weegt hij net iets meer als 8 kg.
Dus dat frame is echt wel een goede basis om een lekker lichte fiets op te bouwen.
En mijn inziens zijn er weinig mooiere frames dan een Pinarello.
Daar kan een Red Bull,Cube , Stevens of al die andere goedkopere merken kwa uitstraling en afwerking echt niet aan tippen.
Niets ten nadele van die merken,zijn technisch vast wel oke
Kortom,ik zou dit frame gewoon eventueel in fases upgraden.

keesje
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jun 2005 23:29

keesje 22 aug 2005 22:21

Overigens,waarom zou je een Chorus groep monteren?
Is duur en een bijna even goede Centaur groep kost zomaar € 300,- minder voor die paar gram extra.
Ik denk dat in de campagnolo range , de Centaurgroep de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft.

snellehannes
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 aug 2005 19:13

snellehannes 22 aug 2005 22:31

Wat is zo belanrijk aan een groep?
Hannes De Luiwammes<br>
<br>
De fiets doet het niet wel de benen

jmstyle
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2005 17:03

jmstyle 23 aug 2005 02:56

Quoten: Origineel geplaatst door *PiNaReLlO* op 17 Augustus 2005


ik heb geen idee van wat hij weegt maar die fiets heeft mij bijna 2jaar geleden 2200euro gekost! en zo zwaar is het niet want mijn neef heeft de univega van parketreus en mijn fiets zal 1 á 2kg zwaarder zijn.
ohja, ik heb ook zo gedacht van ik koop me nu die chorus groep (met carbon cranks) en dan als ik het frame moe ben of eruitgegroeit(ik ben pas 15!) haal ik me de groep eraf en bouw het weer op het nieuwe frame over 2 á 3jaar, want het lijkt me niet dat je een chorus groep zo snel na de knoppe rijd als je hem goed onderhoud. 


Als je over 2 - 3 jaar weer een nieuwe fiets wilt/moet kopen om je lengte, dan zou ik als ik jou was  zeker geen nieuw frame kopen.
Mischien heb je genoeg geld dat je je dat allemaal kunt veroorloven om iedere 2 jaar weer een nieuw frame te kopen. Maar het lijkt me dat als je 15 bent daar ook niet aaltijd het geld voor hebt.

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 23 aug 2005 12:25

Quoten: Origineel geplaatst door Snelle Hannes op 22 Augustus 2005


Wat is zo belanrijk aan een groep?


1 het gewicht
2 afwerking
3 "lagere groepen"  meer slijtage gevoelig.(tandwielen ,cassette ,lagering meestal minder )
4 werking schakelen + remmen.
5 pimp gehalte
niet perse in die volgorde

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 aug 2005 12:46

Ik neem aan dat die Surprise de voorganger is van de Angliru - of toch vergelijkbaar? Een Chorus daaropzetten lijkt mij ook wat erover; een Veloce, ja, da's perfect. Maar de vraag is of dat dan de moeite is: je doet maar een kleine upgrade en betaalt toch al aardig wat duiten voor een nieuwe groep: is die Mirage echt versleten, of voldoet hij niet meer aan je eisen? Als je enkel de tripel beu bent kun je ook gewoon de crankstel vervangen natuurlijk.
Of anderzijds gewoon ineens gaan voor een hele nieuwe fiets - maar als deze er nog maar 1900 km op heeft zitten is dat toch nog niet hoogdrigend, lijkt mij. Te meer daar je er nooit van je leven 1400 € voor zult kunnen vangen: 1000 zou al héél mooi zijn, maar da's echt wel het maximum (en dan moet je nog iemand vinden die het eraan wilt geven: 800 lijkt me realistischer eerlijk gezegd)
Ik zou gewoon nog wat flink blijven doorsparen voor de fiets van mlijn dromen, en ondertussen met deze blijven rondtoeren, want da's toch oook al een heel mooi fietsje per slot van rekening! (hoe lang heb je hem al?)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 23 aug 2005 13:14

Quote: Origineel geplaatst door Dario op 23 Augustus 2005
Ik neem aan dat die Surprise de voorganger is van de Angliru - of toch vergelijkbaar?


De suprise is niet de voorganger. De surprise staat een treedje hoger op de schaal bij Pinarello. De angliru is heel ander frame, is bv 300 gram zwaarder

Plaats reactie