Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Cosmos??

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 jul 2005 11:42

Ik ben tevreden over mijn (vorige generatie) Cosmossen.
Voorwiel is perfect.
Achterwiel 1x een slagje (was ook niet zo gek in die situatie) Verder is het achterwiel vrij slap (komt ook doordat de spaken rechts zo steil staan, kijk maar eens hoe veel ruimte er tussen de cassette en de spaken zit) en zwaar.
Maar voor 200 euro zeker een net setje.
Ik heb laatst alle stickers eraf gehaald en dan zien ze er veel chiquer uit
Oh ja de snelspanners zijn lelijk, maar ik heb gelukkig Campa Record QR's
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 jul 2005 12:30

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 07 Juli 2005


Ik ben tevreden over mijn (vorige generatie) Cosmossen.
Voorwiel is perfect.
Achterwiel 1x een slagje (was ook niet zo gek in die situatie) Verder is het achterwiel vrij slap (komt ook doordat de spaken rechts zo steil staan, kijk maar eens hoe veel ruimte er tussen de cassette en de spaken zit) en zwaar.
Maar voor 200 euro zeker een net setje.
Ik heb laatst alle stickers eraf gehaald en dan zien ze er veel chiquer uit
Oh ja de snelspanners zijn lelijk, maar ik heb gelukkig Campa Record QR's


Ik heb ook de voorlaatste generatie Cosmos... vond die mooier (zwarte velg, zwarte spaken) en heb gevraagd of ze 'r zo nog een paar hadden. Gekocht voor 175€.
Ideaal trainingswiel. Ik legde er deze winter ongelooflijk veel kilometers op af en voelde mij er zeer goed op. Alleen heb ik nu de body stuk gereden en zit er enorm veel speling op het achterwiel; zal 'm eens moeten binnen doen. Remkracht op die Mavic velgen vind ik ook super.
Het is het enige paar Mavic-wielen dat ik nog heb. Ksyrium SL vind ik in een prijs/kwaliteit/gewicht-verhouding gewoon te duur.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie