Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

kleine krakjes als ik trap

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 24 sep 2011 10:27

schakels bewegen soepel en zit vet genoeg op, als ik overschakel op het grootste blad dan word het erger

musicus
Forum-lid

musicus 26 sep 2011 14:49

Bij mij was het probleem dat ik fietste met oude schoenplaatjes en nieuwe pedalen. Bij rustig trappen was er niets aan de hand, maar bij klimmen en aanzetten waren er steeds 2 kraken te horen. Heb je hier iets aan?

mennovaneijk
Forum-lid

mennovaneijk 26 sep 2011 18:15

ik heb ook een nieuwe bulls en ook last van een kraakje. Bij mij verhielp het invetten van de zadelpen het gekraak

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 26 sep 2011 23:33

musicus schreef:Bij mij was het probleem dat ik fietste met oude schoenplaatjes en nieuwe pedalen. Bij rustig trappen was er niets aan de hand, maar bij klimmen en aanzetten waren er steeds 2 kraken te horen. Heb je hier iets aan?
ik fiets met gewone schoenen,maar het valt mij wel op dat als ik rustig fiets het dan niet hoor,
alleen als ik aanzet dus,

het is niet mijn zadel want als ik van het zadel afga terwijl ik trap hoor ik het ook, en opmerkelijk is dat het alleen is aan de linkerkant als ik er kracht op zet,

maar ik heb nu het vermoeden dat de linker trapper zo kraakt,er zitten 2 plastike reflectors op en denk doordat de trapper wringt de plastic reflector kraakt,

heb de trappers er ook maar bij gehad,

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 27 sep 2011 08:06

Heb je al geprobeerd iets vet op je achterpadden te doen? Bij mn Canyon scheelt dat een hoop gekraak bij aanzetten.

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 27 sep 2011 08:52

Bekend probleem, het opsporen van een krakje :) Na een tip van een forumlid bleek het bij mij te gaan om de klemming van de voorderailleur aan het frame. Klein stukje tape tussen de klem en het frame gedaan en weg! Lang gedacht dat het uit de as kwam, maar zo zie je dat het overal vandaan kan komen.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 27 sep 2011 10:11

drestar schreef:
musicus schreef:Bij mij was het probleem dat ik fietste met oude schoenplaatjes en nieuwe pedalen. Bij rustig trappen was er niets aan de hand, maar bij klimmen en aanzetten waren er steeds 2 kraken te horen. Heb je hier iets aan?
ik fiets met gewone schoenen,maar het valt mij wel op dat als ik rustig fiets het dan niet hoor,
alleen als ik aanzet dus,

het is niet mijn zadel want als ik van het zadel afga terwijl ik trap hoor ik het ook, en opmerkelijk is dat het alleen is aan de linkerkant als ik er kracht op zet,

maar ik heb nu het vermoeden dat de linker trapper zo kraakt,er zitten 2 plastike reflectors op en denk doordat de trapper wringt de plastic reflector kraakt,

heb de trappers er ook maar bij gehad,
Even offtopic:
Je hebt best een mooie fiets gekocht met ik meen een 105 groep (of was het zelfs ultegra?). Waarom ben je niet gelijk voor een set spd of spd-sl pedalen met een paar goede schoenen gegaan? Het is even wennen, maar na een paar keer fietsen wil je echt niet meer anders, het is echt zoveel beter fietsen...

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 27 sep 2011 12:59

is met Ultegra,zelfs de remmen..

en wil gewoon geen klikpedalen,
ben gisteren met de fiets nog naar het strand geweest en heb daar nog lekker een eind gelopen,
zie je dat al voor je met klikschoenen?

kan me trouwens ook niet voorstellen dat het beter fietst, rijd makkelijk hele stukken 40km p/u waarbij mijn voeten niet verschuiven van de pedalen,

en het voordeel voor mij met gewone pedalen is dat ik af en toe even snel mijn voet eraf kan halen om het been te strekken,heb door een hernia nog steeds een beschadigde zenuw overgehouden waardoor ik af en toe last van mijn been heb onder het fietsen,
Laatst gewijzigd door drestar op 27 sep 2011 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 27 sep 2011 13:12

drestar schreef:is met Ultegra,zelfs de remmen..

en wil gewoon geen klikpedalen,
ben gisteren met de fiets nog naar het strand geweest en heb daar nog lekker nog wat (hard)gelopen,
zie je dat al voor je met klikschoenen?
Er zijn SPD pedalen met aan 1 zijde een kliksysteem en aan de andere zijde een gewoon pedaal... Ik snap heel goed dat er situaties kunnen zijn waarin je met gewone schoenen op je fiets wilt stappen. Overigens zijn er SPD schoenen waar je prima op kunt lopen (hardlopen is een ander verhaal). Maar als je puur een stuk gaat fietsen hebben klikpedalen alleen maar voordelen. Maar het was natuurlijk maar een tip :)

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 27 sep 2011 13:19

ja wel bedankt voor de tip, :) ik snap je redenatie wel, ik fiets graag maar ook niet te lange afstanden,hou meer van explosief fietsen in kortere tijd,en om eens ergens te stoppen, :P

fleppestijn
Forum-lid

fleppestijn 27 sep 2011 13:23

Zelfs laatst met mijn Cube ook last van de zelfde kwaal, gekraak als je trapte. Even de trapper losgehaald, vet op de crank gemeerd en liep weer als een zonnetje.
Fietsen is afzien.

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 27 sep 2011 13:29

ga ook eens naar de trapper kijken,maar verwacht verder niets,ik heb een nieuwe fiets dus neem aan dat alles dan al goed ingevet is...

Plaats reactie