Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ervaringen wedstrijden BWF

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 03 okt 2011 13:42

@ lanz: de BWF klasseert maar tot plek nummer 20 (na plek 20 gaat het op rugnummer). Volgend jaar gaan ze wellicht met transponders werken (Mylaps) maar dit plan staat nog een beetje in de kinderschoenen en er zijn ook aardig wat tegenstanders door de hoge aanschafkosten. Het is dus nog even afwachten wat daar uit gaat komen.

Overigens goed om te horen dat het koersen vooralsnog goed is bevallen. Ik raad je aan om na de winter ook de trainingskoersen op Moleneind mee te pakken. Vaak redelijk groot peloton en prima snelheid.
Canyon Ultimate CF SL 2016

Il Duce
Forum-lid

Il Duce 11 okt 2011 17:15

Helaas staan er vaak dezelfde renners aan de start en gaan ze dus op je wiel rijden zodra ze doorkrijgen dat je ambitie hebt. Is een grote kliek waardoor het lijkt alsof ze soms met 25 renners van dezelfde ploeg zijn.

GBJ Hillman 2
Forum-lid

GBJ Hillman 2 13 okt 2011 07:26

Il Duce schreef:Helaas staan er vaak dezelfde renners aan de start en gaan ze dus op je wiel rijden zodra ze doorkrijgen dat je ambitie hebt. Is een grote kliek waardoor het lijkt alsof ze soms met 25 renners van dezelfde ploeg zijn.
Ik heb het idee dat de 50+ categorie, evenals de 45+ bij de WBVC, een beetje "wielrennertje spelen"voor oude mannen is :lol:
Inderdaad altijd dezelfde renners, en dezelfde ploegen die die koers "controleren". De troosteloosheid van op zondagmorgen op een winderig industrieterrein hard rondjes rijden heeft daarentegen wel weer iets poëtisch.

Daarnaast vind ik dat men wel een soort van promotieregeling zou mogen toepassen, immers renners die 26 koersen rijden en wekelijks op het podium staan mogen in mijn optiek best een categorie hoger rijden, dat maakt het voor de mindere goden die ook eens een wedstrijdje willen rijden aantrekkelijker, nu ken ik er een paar inclusief mijzelf die al snel afhaken en iets anders zoeken.

Wat betreft de transponders; ik zag en zie in de BWF best veel renners al met transponders aan hun fiets rijden, die rijden dus ook KNWU of TMZ ed. wedstrijden. Hou de BWF transponder vrij zou ik zeggen, blijft het leuk. Voor mij maakt het niet uit of ik 17e of 23e wordt, hoewel ik mij dit afgelopen seizoen wel een paar maal dubbel heb gelachen om de ruzies en bekvechterij over de uitslag :P
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.

bontempi
Forum-lid

Gebruikersavatar bontempi 13 okt 2011 09:39

GBJ Hillman 2 schreef:Ik heb het idee dat de 50+ categorie, evenals de 45+ bij de WBVC, een beetje "wielrennertje spelen"voor oude mannen is :lol:
Daar heb je afgelopen winter zelf nog een paar keer aan meegedaan aan dat spelletje bij de WBVC. Is toch leuk :lol: . Belangrijkste het is gezond om buiten te spelen en de bossen.

Plaats reactie