La Marmotte 2012
-
- Forum-lid
Ik heb het nagevraagd bij SportCommunication, het werkt als volgt:
1) voor je ranking binnen je leeftijdsgroep telt de afdaling van de Glandon NIET mee
2) voor je eindtijd, voor goud/zilver/brons, telt de afdeling van de Glandon WEL mee
1) voor je ranking binnen je leeftijdsgroep telt de afdaling van de Glandon NIET mee
2) voor je eindtijd, voor goud/zilver/brons, telt de afdeling van de Glandon WEL mee
Het is omgekeerd:
- voor je diploma geldt de netto tijd (sinds een paar jaar zijn de limieten ook met een half uur ingekort
- voor je ranking geldt wie er het eerst finisht (en dus telt de afdaling daar wel mee).
- voor je diploma geldt de netto tijd (sinds een paar jaar zijn de limieten ook met een half uur ingekort
- voor je ranking geldt wie er het eerst finisht (en dus telt de afdaling daar wel mee).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
De reactie van Sportcommunication hieronder, dus volgens mij is het zoals ik aangaf.rikkert schreef:Het is omgekeerd:
Hello,
The time for the descent of the Glandon is substracted for the ranking, but not for the gold/silver category.
Best regards,
Jérômine METRAL
SPORT COMMUNICATION
-
- Forum-lid
Ik heb mijn tijd van vorig jaar gechecked. Ik kan uberhaupt mijn tijd van de afdaling niet vinden. Alleen de tijd zonder afdaling.
De winnende tijjd van Michel Snel in 5:30 vorig jaar was volgens mij ook zonder afdaling.
Zou erg raar zijn als ze voor de goud/zilver categorie wel weer de afdeling mee tellen. Dan krijg je juist de gevaarlijke toestanden met afdalen die ze willen voorkomen.
De winnende tijjd van Michel Snel in 5:30 vorig jaar was volgens mij ook zonder afdaling.
Zou erg raar zijn als ze voor de goud/zilver categorie wel weer de afdeling mee tellen. Dan krijg je juist de gevaarlijke toestanden met afdalen die ze willen voorkomen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan is het helemaal idioot als ze bij 1 vd 2 categorieen wel de echte tijd gebruiken.
Less is bore
-
- Forum-lid
Op mijn certificaat van vorig jaar staat heel groot de bruto tijd dus incl de afdaling. in miniletters staat de tijd zonder afdaling ergens onderaan weggestoken. inderdaad debiel, want je promoot zo wel weer dat iedereen volgas de glandon afstuitert...maargoed als je verstand hebt doe je dat niet. het is een gouden certificaat maar volgens mij maken ze daar geen onderscheid in
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
-
- Forum-lid
Ach, dat geneuzel om die tijd altijd. Gewoon lekker gaan rijden en dan zie je aan de finish wel wat er uiteindelijk op de klok staat. Ik zou sowieso niet onverantwoord hard naar beneden rijden want dat is gevaarlijk voor jezelf en voor anderen. Maar ik zou ook niet overdreven traag gaan dalen want daarmee bereik je misschien wel hetzelfde. Dat hele gedoe is volgens mij vooral ontstaan omdat ze anders problemen met hun vergunning krijgen.
-
- Forum-lid
eens dat het wat minder "handig" is (om het politiek correct te verwoorden). Al helemaal omdat de meeste deelnemers het meer om goud/zilver/brons is te doen dan om de ranking in de leeftijdscategorie.cubemeister schreef:Op mijn certificaat van vorig jaar staat heel groot de bruto tijd dus incl de afdaling. in miniletters staat de tijd zonder afdaling ergens onderaan weggestoken. inderdaad debiel, want je promoot zo wel weer dat iedereen volgas de glandon afstuitert...maargoed als je verstand hebt doe je dat niet. het is een gouden certificaat maar volgens mij maken ze daar geen onderscheid in
Maar goed, bij mijn eerste deelname zag ik 2 deelnemers in de kreukels (en dus ambulance) op de Glandon, dan weet je meteen dat je maar beter niet als een idioot kunt afdalen.
Dat viel me vorig jaar op:Sommige mensen gingen werkelijk als slakken naar beneden. Ik denk om zoveel mogelijk herstel te pakken. Ik ben geen superdaler, zeker niet sinds ik het jaar ervoor in de vogezen op het asfalt lag te dweilen maar ik vloog bepaalde mensen met een rotgang voorbij. Dat is mi ook weer gevaarlijk.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
En zo vreselijk gevaarlijk is de afdaling van de Glandon nou ook weer niet. Inderdaad, de eerste paar bochten moet je flink in de remmen omdat het redelijk steil naar beneden gaat, daarna is het in mijn ogen een normale afdaling. Ik denk dat het gevaar er in zit dat het deelnemersveld daar nog redelijk op elkaar zit en het nog druk is. Als er dan veel dalers zijn met verschillende snelheden en risico's dan kan het misschien wat spannender worden. Later (bv afdaling Galibier) is het allemaal veel meer verspreid en daal je soms bijna in je eentje. Overigens is de afdaling van de Galibier prachtig met mooie lange stukken.
-
- Forum-lid
Op het certificaat staat inderdaad de tijd inclusief de afdeling als eerste, de tijd zonder afdeling in het klein. Dit is dus het omgekeerde van waarmee wordt gerekend voor het klassement EN goud/zilver. Misschien is dit wat de mederweker van SportCommunication bedoelde?
De totaal tijd is voor de ranking. De tijd minus afdaling staat op je certificaat. Niet op het certificaat dat op die dag zelf is overhandigd maar wel op het certificaat dat je nu kunt downloaden. Stel dat daar discussie over is (zit je net wel binnen de gouden tijd zonder afdaling en niet met afdalinstijdg heb je mazzel). De tijden voor goud zilver zijn ook aangepast, dit was voorheen 8:30 ofzo en is tegenwoordig 7:53, zie hier de nieuwe: http://www.sportcommunication.info/web2 ... rophee=128" onclick="window.open(this.href);return false; en de oude kan iemand hier vast nog wel ophoesten.