Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campa 11 speed kettingbladen: TA, Stronglight of origineel

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 15 jun 2012 13:47

@lcsmt, 53*11, peteri200: Waarom hebben jullie voor Stronglight gekozen i.p.v. TA?
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28015
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jun 2012 13:51

10k voor een kettingblad vind ik niet veel (maar ik moet erbij zeggen dat ik mijn kettingen iedere 3k vervang...)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16481
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 jun 2012 13:52

loos schreef:@lcsmt, 53*11, peteri200: Waarom hebben jullie voor Stronglight gekozen i.p.v. TA?
Omdat ik het TA blad wel mooi vond en dat dit voorradig was.


Ik vond 11000 km met het originele Campa Chorus blad nu ook niet spectaculair.
Als je dan weet dat ik regelmatig van ketting wissel, zo om de 3500 km, dan vind ik 11000 km wel snel.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28015
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jun 2012 14:19

Ik ook. Zou toch minstens 20k mee moeten kunnen.

Bij mij is dat heel wat jaren, want ik rijd zelden op het buitenblad. :D

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 15 jun 2012 15:04

havana schreef:Ik ook. Zou toch minstens 20k mee moeten kunnen.

Bij mij is dat heel wat jaren, want ik rijd zelden op het buitenblad. :D
Ook ik vervang mijn ketting na ca. 3500 km.
Buitenblad is bij mij 11k meegegaan.
Toen ik nog een dubbel had (dat was Campa Centaur 10S), ging de bladen ook veel langer mee.
Maar ja, toen reed ik ook veel vaker op het binnenblad. :mrgreen:
Met het Compact crankstel dat ik nu heb, heb je toch vaak een enigszins scheve kettinglijn, waardoor meer slijtage.
(ik gebruik de buitenste twee kransjes niet, vlgs. de wet van Havana ;) )

Als ik de levensduur v/h buitenblad op kan rekken naar 14k (vaker schoonmaken, eerder op het binnenblad), dan kan ik (cassette gaat bij mij ca 7k mee) bij 14k met alles (ketting, cassette, bladen) nieuw beginnen.
Misschien is een dubbel ernaast voor het vlakke zo gek nog niet..... :roll:
Afbeelding

flex
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 24 apr 2007 16:24

flex 15 jun 2012 15:30

De orginele bladen zijn dus niet echt hun meerprijs waard?

Zit eraan te denken om de 34 te vervangen door een 39 en er weer een 34 op te leggen als ik de bergen in ga. Hierdoor rijdt je met een redelijk rechte kettinglijn, althans ik.
Whistle

peteri200
Forum-lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 15 jun 2012 15:48

Ik had een standaard 50/34 erop zitten en wilde dit veranderen naar 52/38. Daarbij uitgekomen bij stronglight zeker in combinatie met de mooie matzwarte kleur van de bladen prima geschikt voor mij.
Op de tandjes zelf begint het zwart nu wat te slijten maar helmaal niet storend. De rest van het blad ziet er gewoon nog super uit.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28015
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jun 2012 15:49

Klopt, ik rijd ook met 39 op een compact. Is bij 105 rpm en 12-23 bruikbaar tot 36.7 km/uur (39x14). Als er niet teveel wind staat kan ik vaak complete trainingen op het binnenblad afwerken.

Nut van een 52 t.o.v. een 50 zie ik niet.

Ik rijd op m'n Cannondale overigens met een Stronglight CT2 blad. Ding is behoorlijk slijtvast. Heeft er nu zeker 7k opzitten en ziet er nog zeer goed uit. Op m'n winterfiets heb ik een TA Nerius, ook die doet het prima.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9218
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 jun 2012 18:11

Spronglight was geloof ik iets goedkoper of beter te krijgen. Vond het zwarte ook wel stoer. Ik rij in nederland met 39-50 en in de bergen met 34-50. Bevalt prima
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie