Cyclocross fietsen
Klopt. Zit ook 'n centimetertje of wat minder gestrekt.

Zaterdag aangeschaft.

Zaterdag aangeschaft.

- robbebopper
- Forum-lid HC
Mooie fiets!
Nu doe je zeker ook wel mee met de Run-bike eind februari?
Wordt door 't Verzetje en AV-LGD georganiseerd.
Nu doe je zeker ook wel mee met de Run-bike eind februari?

Ik ben sinds deze maand ook de trotse eigenaar van een Focus Mares CX (de 3.0 uit 2013).

De fietsenmaker zei dat ik maat 58 moest hebben i.p.v 60/61 die ik normaal heb.
Hij zit echter als gegoten, er zitten wel een paar spacers onder de stuurpen, net als bij de Mares van farelli.
Ik had gisteren trouwens alweer mijn 2e lekke band met deze fiets binnen een week, nog geen 140 kilometer mee gefietst!
Iemand nog een idee voor een goede (hoge lekbescherming) bandencombi (bi/bu) ?

De fietsenmaker zei dat ik maat 58 moest hebben i.p.v 60/61 die ik normaal heb.
Hij zit echter als gegoten, er zitten wel een paar spacers onder de stuurpen, net als bij de Mares van farelli.
Ik had gisteren trouwens alweer mijn 2e lekke band met deze fiets binnen een week, nog geen 140 kilometer mee gefietst!
Iemand nog een idee voor een goede (hoge lekbescherming) bandencombi (bi/bu) ?
aaRGee
Thnx voor beidenrobbebopper schreef:Mooie fiets!
Nu doe je zeker ook wel mee met de Run-bike eind februari?![]()

Deze vrijblijvende toerist beperkt zich tot kijken.
Mooie Specialized! Je gaat toch niet crossen met Cosmics he? 
Ik weet niet of ik 'm al eens geplaatst heb, maar hier dit is mijn crosser, een customized Empella Bonfire:

Ooit voor 6 tientjes gekocht. Er zaten een paar gare wielen en een gare Shimano 8-speed groep op.
Verder was de fiets voorzien van een verbogen Cinelli stuurtje, een verrot zadel, een kapotte zadelpen en een lelijke, veel te lange, stuurpen.
Heb alles erafgehaald en de fiets in deze kleuren gespoten. De lak die erop zat was namelijk ook niet mooi meer.
Daarna gaandeweg de fiets opgebouwd met ander spul. Als eerste een setje Rigida DRX met Ultegra 6600 naven, onverwoestbaar.
Later ook de schakelgroep vervangen, dit is nu ook Ultegra, op de achterderailleur na, die is Tiagra.
Zo ziet ie er uit na 2 uurtjes blubber:

Ik weet niet of ik 'm al eens geplaatst heb, maar hier dit is mijn crosser, een customized Empella Bonfire:

Ooit voor 6 tientjes gekocht. Er zaten een paar gare wielen en een gare Shimano 8-speed groep op.
Verder was de fiets voorzien van een verbogen Cinelli stuurtje, een verrot zadel, een kapotte zadelpen en een lelijke, veel te lange, stuurpen.
Heb alles erafgehaald en de fiets in deze kleuren gespoten. De lak die erop zat was namelijk ook niet mooi meer.
Daarna gaandeweg de fiets opgebouwd met ander spul. Als eerste een setje Rigida DRX met Ultegra 6600 naven, onverwoestbaar.
Later ook de schakelgroep vervangen, dit is nu ook Ultegra, op de achterderailleur na, die is Tiagra.
Zo ziet ie er uit na 2 uurtjes blubber:

Voorheen Tommeke14
- martijntijn
- Forum-lid
Hier mijn nieuwe Scott CX 2013, 52cm met mix van dura ace en CX70 + fulcrum racing 5, 8,2kg heerlijke fiets!

-
- Forum-lid
Mijn eerste CX fiets