Cyclocross fietsen
Vond het misschien eens leuk om een topic te starten over crossfietsen
Kan je gelijk een foto plaatsen van jouw "slijkduivel"
Hier alvast een foto van m'n juist opgebouwde ridley suppercross
Afmontage : Campagnolo Centaur 2007
Ritchey WCS carbon zadelpen en stuurpen
Ritchey WCS Classic stuur
Remmen : froglegs
Wielen : Campagnolo Zonda
Banden : Ritchey Excavader + Michelin latex binnenbandjes
Pedalen : Shimano SPD 540
Zadel : Flite kit carbonio
[img=http://img525.imageshack.us/img525/7679 ... calbu5.jpg]
Kan je gelijk een foto plaatsen van jouw "slijkduivel"
Hier alvast een foto van m'n juist opgebouwde ridley suppercross
Afmontage : Campagnolo Centaur 2007
Ritchey WCS carbon zadelpen en stuurpen
Ritchey WCS Classic stuur
Remmen : froglegs
Wielen : Campagnolo Zonda
Banden : Ritchey Excavader + Michelin latex binnenbandjes
Pedalen : Shimano SPD 540
Zadel : Flite kit carbonio
[img=http://img525.imageshack.us/img525/7679 ... calbu5.jpg]
Eén van de fraaiste crossers die ik top op heden heb gezien (en bijna te zonde om mee de modder in te nemen).
Geometrie klopt en pegoretti heeft zich voor het bouwen echt in het crossen verdiept. (frame uit één materiaal, rechte bovenbuis enz.)
[img=http://img210.imageshack.us/img210/5448 ... sernn0.jpg]
Geometrie klopt en pegoretti heeft zich voor het bouwen echt in het crossen verdiept. (frame uit één materiaal, rechte bovenbuis enz.)
[img=http://img210.imageshack.us/img210/5448 ... sernn0.jpg]
Dit zijn al offroad banden (enkel profiel loos zoals duitsers ze graag op onverharde paden gebruiken (tot 28 mm is hier geen probleem). Deze fiets is custom gemaakt voor een Duitse klant met veel geld (en als je 2200 Euro voor een frame neer wil tellen krijg je wat je maar wil dus ook bidonhouders). Hier is een extreme crosser van te maken (bij gebruik van de juiste onderdelen)
@Composite
De bladen zijn van TA ( Horus ) buitenblad 44 binnenblad 39
En wat betreft die Shimano sticker ( tja stond op het frame he , niks aan te doen )
Is trouwens m'n eerste jaar dat ik op zowel m'n wegfiets als nu crossfiets met camap rijd , en wil nooit meer terug.
Kan geen kwaad woord over shimano zeggen , maar vind campa toch zooo veel mooier afgewerkt .
Trouwens op m'n wegfiets staat record en vind ik ook nog eens veel fijner schakelen dan dura-ace
De bladen zijn van TA ( Horus ) buitenblad 44 binnenblad 39
En wat betreft die Shimano sticker ( tja stond op het frame he , niks aan te doen )
Is trouwens m'n eerste jaar dat ik op zowel m'n wegfiets als nu crossfiets met camap rijd , en wil nooit meer terug.
Kan geen kwaad woord over shimano zeggen , maar vind campa toch zooo veel mooier afgewerkt .
Trouwens op m'n wegfiets staat record en vind ik ook nog eens veel fijner schakelen dan dura-ace
Raar, want juist sti's zijn een stuk afgedichter, dan de campa ergo's waarbij de draaien de delen meer aan de " oppervlakte" / buitenkant zitten.
Kan wel wel voorstellen dat het ineens helemaal op en af schakelen voordelen heeft in die modder..
Kan wel wel voorstellen dat het ineens helemaal op en af schakelen voordelen heeft in die modder..
Ik geef toch maar de voorkeur aan Shimano bij het crossen, het soepeler schakelen (lees minder kracht) vind ik het voordeel. Ik zal hier geen Shimano/Sram/Campa discussie uitlokken.
Ik zal deze week me crossfiets weer helemaal upgraden, en foto's posten.
Ik zal deze week me crossfiets weer helemaal upgraden, en foto's posten.
Anti-Spacers!
ik denk ook dat de juiste kabels en voorkomen van zand in de kabels een grotere winst oplevert, dan welke groep je gebruikt.
Je zag bijv bij Parijs Roubaix dat bij CSC bijv. de achterremkabel ook werd doorgetrokken. Om zoveel mogelijk gesloten te houden.
Je zag bijv bij Parijs Roubaix dat bij CSC bijv. de achterremkabel ook werd doorgetrokken. Om zoveel mogelijk gesloten te houden.