Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wielen voor beginnend Recreatief fietser :-)

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 12 mar 2013 18:58

PaPiggelmee schreef:▶ Advertentie 647979319. Op Mp. Zit campagnolo body op :-( ........ Thnx voor de link in ieder geval
Ok, sorry even te snel gelinkt... Had niet in de gaten dat het om een Campagnolo body ging....

Wat betref Shimano, de WH-5600 lijken me nog wel ok omdat die Shimano 105 niveau zijn. Maar goedkopere Shimano wielen zou ik dan niet zo snel voor kiezen. Alles wat duurder is van Shimano is in mijn opzicht ook wel goed. Shimano conus wielen vragen wel een afstelling voor een soepele loop, wat bij industriegelagerde Fulcrums R7 niet nodig is....

Beide banden die je aankaart zijn gewoon degelijk en duurzaam. Als je perse een witte band wil kun je die Rubino's gerust doen, mits je niet veel in de regen wil fietsen... (dan missen ze wat grip, maar het kan natuurlijk wel)... Maar beide zijn van harder rubber wat niet zoveel grip biedt op een nat wegdek.

Danny1808
Forum-lid

Danny1808 12 mar 2013 19:52

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

PaPiggelmee
Forum-lid

PaPiggelmee 12 mar 2013 21:34

Jo............ Fulcrums worden het dus. Argumenten zeker ter harte genomen.......

nieuw of twede hands kom ik wel uit Als ik kijk naar die laatste link in Nijmegen staat het bod al op 99 euro en als ik dan de onderste foto bekijk zie ik al afgebutste lak Nee dan maar nieuwe

Laatste dilemma........... de banden :-) Rubinos's wel aardig dus. Maar woon werk is ook als het regent Regen betekend helaas niet dat er niet gewerkt hoeft te worden :-) dus Wat is dan een betaalbare band die ook in de regen een beetje zijn mannetje staat.............

(ik zie mijn budget al tekort schieten)
Recreatief fietser........
Wilier Escape full Ultegra - Fulcrums Racing 7 CX

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 12 mar 2013 22:14

Als je van plan bent bij Mat Salden te shoppen zou je naar Vredestein Fortezza Tricomps (niet de slick dan), Michelin Pro 4 of Schwalbe Ultremo ZX kunnen kijken. Al zou ik de laatste minder snel nemen. Slijten vrij snel vind ik, want heb ze weleens gehad al. Ook zijn de Pro 4 en Ultremo ZX echte slicks. Vredesteins Fortezza Tricomps zijn een fractie zwaarder, de niet slick dus heeft een heel licht diamant profiel, maar loopt wel heel erg licht ook. Maar al deze 3 banden doen het ook wel goed in de regen (ook de Fortezza Slick van Vredestein). Eigenlijk heeft het ook allemaal meer te maken met de compound van het rubber, niet zozeer wat voor een profiel de band heeft. Vittoria heeft ook wel goed banden, maar die zijn meestal wat duurder. De Pro 4 en Fortezza hebben ze dus wel met een wit randje bij Mat Salden... ;) En eerlijk gezegd vind ik de Fortezza's daar ook niet duur, maar je moet in ieder geval tri-comp dan hebben.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 12 mar 2013 22:27

Ernie C. schreef:Als het echt bomb proof moet zijn is dit ook een optie: http://www.bikesnparts.nl/mach1-versus-tiagra-wielset
Houdt je nog meer geld over voor fatsoenlijke banden.
Jammer dat ze voor deze prijs niet met Campa te leveren zijn.

janwillem92
Forum-lid

janwillem92 12 mar 2013 23:03

Met de rubino's kun je ook prima naar je werk in de regen hoor, het is niet zo dat je dan glibbert als een gek. Rij ze zelf in iedere omstandigheid. Ik raad je de versie met de witte wangetjes wel af, dat zijn namelijk na 2 ritjes gelige lelijke wangetjes. Ook als je alleen droog rijdt.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 12 mar 2013 23:06

mao schreef:
Ernie C. schreef:Als het echt bomb proof moet zijn is dit ook een optie: http://www.bikesnparts.nl/mach1-versus-tiagra-wielset
Houdt je nog meer geld over voor fatsoenlijke banden.
Jammer dat ze voor deze prijs niet met Campa te leveren zijn.
Meen je dat nou serieus? Een Shimano Tiagra naaf met een Campa body??? :roll: Ik maakte dan wel een fout met een FCR7 set op MP met Campa body, maar een Shimano naaf met een Campa body zie niet echt gebeuren...
janwillem92 schreef:Met de rubino's kun je ook prima naar je werk in de regen hoor, het is niet zo dat je dan glibbert als een gek. Rij ze zelf in iedere omstandigheid. Ik raad je de versie met de witte wangetjes wel af, dat zijn namelijk na 2 ritjes gelige lelijke wangetjes. Ook als je alleen droog rijdt.
Daar is inderdaad wel wat voor te zeggen. Naar mijn werk fiets ik op mijn stadsfiets ook met gewone banden met breaker laag zonder veel problemen, maar doe dan ook geen gekke dingen op mijn stadsfiets. Voldoende grip inderdaad. Wat betreft wit. Je wil of je wil het niet... Op mijn mtb werd wit op den duur ook wat gelig ja, dat klopt wel.... ;)

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 13 mar 2013 11:53

PaPiggelmee schreef:Laatste dilemma........... de banden :-) Rubinos's wel aardig dus. Maar woon werk is ook als het regent Regen betekend helaas niet dat er niet gewerkt hoeft te worden :-) dus Wat is dan een betaalbare band die ook in de regen een beetje zijn mannetje staat.............

(ik zie mijn budget al tekort schieten)
Ik rij al jaren, zomer en winter, weer of geen weer, op Rubino Pro.
Ik vind het een band met een goede prijs/kwaliteit niveau.
Wat ook misschien wel makkelijk is, is dat ze makkelijk om de velgen van een FR7 gaan. ;)

PaPiggelmee
Forum-lid

PaPiggelmee 15 mar 2013 23:05

Allen bedankt ben even een paar dagen weg geweest en ga vandaag of morgen bestellen :-) Ben nog wel even op MP wezen kijken en twijfel nog iets :-D, maar het zullen de Fulcrums wel worden....

Bandjes ben ik nog niet uit Zal eens kijken wat er onder zit op het moment..... bevielen wel Zit alleen een slag in de banden die ik er niet meer uit krijg

Morgen meer :-)

PaPiggelmee
Forum-lid

PaPiggelmee 17 mar 2013 13:25

Fulcrum Racing 7 besteld......... Nu maar wachten. 1 tot 4 werkdagen...... Hoop dat

ze er snel zijn. Begint mooier weer te worden :-)

Iedereen bedankt voor alle input en commentaar. Misschien komen we elkaar nog eens tegen op de weg

PaPiggelmee
Forum-lid

PaPiggelmee 19 mar 2013 23:48

Pffff...... Heb ik ze zondag besteld. Wordt ik vandaag gebeld " de wielen zijn uitverkocht"'.......

Mmmmm. Moet ik weer overnieuw beginnen ?? Ik had de 2012 versie besteld voor 129.- euro

Ze hadden alleen nog de Fulcrum Racing 7 CX wielset zwart 2013 maar die kost 159.-

euro (afgeprijst van 200.~ euro...... Maar die kon ik krijgen voor de zelfde prijs......

Dat heb ik "dan maar gedaan". :-). CX versie heeft, met betere kwaliteit rubber, beter

afgedichte lagers. En is de 2013 versie..... Alleen het uiterlijk is anders Geen rood

Ben veldwerk wezen doen en de CX staat voor cycle cross. Zal voor mijn woonwerk

Verkeer niets Uitmaken. Morgen worden ze geleverd maar moet ik werken 1400 - 0000 uur

Dus overmorgen pas monteren en testen. Ik vind het een strakke actie van Math Salden

En netjes opgelost. ....... Iemand anders nog iets over de CX wielen te melden ? (t.o.v. De niet

CX versie ?? ). Breedte en hoogte bleven het zelfde geloof ik.

sorcees
Forum-lid

sorcees 20 mar 2013 08:44

Conti GP (de "gewone", al voor 15 euro p.st.).

Plaats reactie