Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wielen voor beginnend Recreatief fietser :-)

PaPiggelmee
Forum-lid

PaPiggelmee 11 mar 2013 12:01

Goedendag........

Maar weer een nieuwe gebruikers naam aangemaakt omdat na behoorlijke afwezigheid mijn oude het niet meer deed :-)

Enfin.. Na een tijdje van afwezighied door ziektes ga ik weer proberen recreatief te fietsen. Ik heb een Wilier Escape volledig Ultegra waarin Rodi Stylus wielen zaten. Zaten, want door een ongeluk een jaar geleden waarbij ik mijn sleutelbeen brak zijn deze nu ovaal. Genezing duurde al met al meer dan 9 maanden voor het sleutelbeen spul weer vast zat !! en morgen is dan na een jaar de laatste controle. Heb met de fiets een stoeprand geraakt en toen een smak gemaakt waarbij ik dus wat brak....... Ander verhaal verder....

Maar nu ik weer wat wil gaan fietsen zoek ik nieuwe wielen...... Omdat mijn budget erg beperkt is en ik de huidige wielen wel mooi vind staan onder mijn witte Wilier zocht ik weer Rodi wielen mede omdat ze de klap die ik maakte goed hebben doorstaan.

Alleen een beetje ovaal....... Helaas zijn deze netgens meer te koop dus ben ik aan het kijken naar endere wielen en kom ik met mijn budget uit bij Shimano. Max 125 -140 euro...

Keuze zover is. RS 10. Of. RS 20. Of. WH 21. Of. WH-5600. Prijzen tussen de 100 en 140 euro ongeveer...... Moeten ook nog bandjes bij want die zijn ook stuk gegaan :-(. Dus indien daar een goedkoop advies voor is. GRAAG :-) Vitorrio of Continental s ?? Budget wielen met bandjes dus ongeveer 150. Voor dit budget kom ik alleen bij Shimano weg volgens mij

Ik kijk bij Math Salden en Google shopping.......

Liefst witte velgen. Zilver weet ik niet of dat een beetje staat onder mijn fiets. Banden wilde ik dan ook maar witte side walls of zo

Let wel, ik rijd recreatief. Moet angsten weer overwinnen. Klik pedalen zijn al vervangen voor "normale" tot ik weer ga inklikken en de kilometers zullen de eerste maanden niet meer dan 50 tot 100 per week zijn buiten het woon werk 20 km heen en 20 km terug. Oh ja leeftijd indien een issue. 40+ Gewicht 86

Alvast bedankt...........
Recreatief fietser........
Wilier Escape full Ultegra - Fulcrums Racing 7 CX

PaPiggelmee
Forum-lid

PaPiggelmee 11 mar 2013 12:03

Supplement..... Sorry voor wat typ foutjes. :twisted:

Vraag. Wat is verschil tussen. RS type en WH type wielen ? :oops:

Me a NooB An old NooB, ok...... 8-) Laat de reacties maar komen.

Alvast BEDANKT :!:

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 11 mar 2013 12:41

Waarom geen Fulcrum Racing 7?

http://www.mantel-bikeparts.nl/fulcrum-racing-7" onclick="window.open(this.href);return false;.

No-nonsense en bombproof wielen.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 11 mar 2013 12:59

Ik sluit mij volledig bij mijn bovenbuurvrouw aan..

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 11 mar 2013 13:59

dickygiovanni schreef:Ik sluit mij volledig bij mijn bovenbuurvrouw aan..
+1
Afbeelding

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 11 mar 2013 15:33

+1 voor de bovenbuurvrouw. ;)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 mar 2013 09:02

Als het echt bomb proof moet zijn is dit ook een optie: http://www.bikesnparts.nl/mach1-versus-tiagra-wielset
Houdt je nog meer geld over voor fatsoenlijke banden.
Campagnolo Ultra Dork

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 12 mar 2013 09:32

Ik heb er geen moeite mee op Marktplaats iets te kopen. Voor de mtb weleens Mavic wielen gekocht of een 1x gebruikt zadel. Ook heb ik mijn standaard Fulcrum Racing 7 wielen die in mijn fiets zaten uiteindelijk via Marktplaats verkocht. Als Mantel te duur is, misschien is de set: op MP een idee

Dan nog een setje goede banden er om heen.

Moet je nog wel een binnenbandje zien te scoren.

Als toch iets meer wil en kunt uitgeven zou ik in ieder geval voor de FCR7 gaan, zoals eerder aangegeven in je topic. Bollen mooi en zijn kwalitatief erg gewoon erg goed voor het geld. Eigenlijk vond ik alleen het gewicht een nadeel, vandaar dat ik andere wielen kocht.

PaPiggelmee
Forum-lid

PaPiggelmee 12 mar 2013 16:51

Jee wat een reacties. Thnx alvast :-)

Fulcrums met Shimano body uitverkocht :-) maar die komen wel weer.....

Nog even over de banden . Zijn Conti ultra sport zo slecht? Of de Vittoria Rubino ? Lekker goedkoop en in wit verkrijgbaar :-)

Over die wielen ga ik nog even nadenken. Misschien dan toch de Fulcrums 7 Gewoon even om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen ..... Die Shimano wielen is dat gewoon nix voor een recreant ? Zelfde prijsklasse 105 naven of is het omdat het "oud model" wielen zijn ?

Thnx

Enne. Koud hè.

PaPiggelmee
Forum-lid

PaPiggelmee 12 mar 2013 16:53

▶ Advertentie 647979319. Op Mp. Zit campagnolo body op :-( ........ Thnx voor de link in ieder geval

janwillem92
Forum-lid

janwillem92 12 mar 2013 16:59

@PaPiggelmee,
Heb zelf vittoria rubino dat is een goedkope set maar redelijke grip en goede levensduur, als je goedkope banden zoekt is dat denk ik de beste optie. Geen super soepele band maar die krijg je niet voor dat geld. Zijn shimano wielen niks voor een recreant. Tja, zelf geen ervaring, maar de instapversies staan niet heel goed te boek. Doe wat met het feit dat je meteen uit alle hoeken de fulcrums krijgt aangeraden!

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 12 mar 2013 17:11

Bij Salden wel op voorraad met Shimano body:

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3180" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie