Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Beginnersvraag

snoeike
Forum-lid

snoeike 22 sep 2010 14:47

De term "zweetshirt" is meer iets voor een Tell Sell reclame waarin ze shirts aanprijzen om overmatig te zweten en zo op die manier af te vallen.
Wauw Mike prachtig!!!
Volo et Valeo

mellowjonny
Forum-lid

mellowjonny 24 sep 2010 22:21

ik gebruik een termo shirt
ik weet dat hard werken niet schadelijk is voor me gezondheid
(ik neem liever geen risico)

daanilio
Forum-lid

daanilio 07 okt 2010 22:46

Kees0251 schreef:Heel leuk bedacht, maar bij mij dient een zweetshirt gewoon om zweet op te nemen.
Wie het anders wil noemen heeft mijn zegen..
Ik vraag mijn vrouw wel eens of ze wat zweetshirts bij een kringloopwinkel wil halen en dan koopt ze daar 10 T-shirts voor 5 €....

Wat voor een "zweetshirts" zijn dit dan?

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 07 okt 2010 23:22

Swoosh schreef:

Tja mischien een beetje muggezifterij maar mensen komen steeds vaker met zelf verzonnen termen.

http://www.futurumshop.nl/product/91240 ... -wit.phtml
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

jeroen33
Forum-lid

jeroen33 07 okt 2010 23:30

Of van Craft

swoosh
Forum-lid

swoosh 08 okt 2010 01:24

de poldertoerist schreef:
Swoosh schreef:

Tja mischien een beetje muggezifterij maar mensen komen steeds vaker met zelf verzonnen termen.

http://www.futurumshop.nl/product/91240 ... -wit.phtml

Precies wat ik bedoel.
Op de verpakking en in de beschrijving van Brynje vind je de term zweetshirt dan ook niet.

;)
Afbeelding

perik
Forum-lid

perik 08 okt 2010 01:45

Ahum, swoosh. "Zweethemd" staat gewoon in de Van Dale. Het door jou gepropageerde "ondershirt" niet, "onderhemd" dan weer wel. Dus waarom zo verschrikkelijk moeilijk doen!?
zweet·hemd (het)
1 hemd van vochtregulerende kunststof die lichaamszweet meteen van de huid afvoert, gedragen door sporters, bv. wielrenners, om zich te beschermen tegen koude
on·der·hemd (het)
1 hemd dat op het blote lijf wordt gedragen

swoosh
Forum-lid

swoosh 08 okt 2010 02:06

perik schreef:Ahum, swoosh. "Zweethemd" staat gewoon in de Van Dale. Het door jou gepropageerde "ondershirt" niet, "onderhemd" dan weer wel. Dus waarom zo verschrikkelijk moeilijk doen!?
zweet·hemd (het)
1 hemd van vochtregulerende kunststof die lichaamszweet meteen van de huid afvoert, gedragen door sporters, bv. wielrenners, om zich te beschermen tegen koude
on·der·hemd (het)

Ik doe niet verschrikkelijk moeilijk hoor ik heb alleen maar aangegeven dat de term feitelijk niet klopt en dus ook niet gebruikt wordt door fabrikanten die ondershirts op de markt brengen. (Zegt op zich al voldoende lijkt mij. Mensen zoals jij blijven er maar over door gaan . . . kijk een zweetshirt is om in te zweten, terwijl een ondershirt meerdere functies heeft. Tis allemaal helemaal niet zo moeilijk. Een onderbroek noem jij toch ook geen zweetbroek?
Afbeelding

perik
Forum-lid

perik 08 okt 2010 02:11

Tis allemaal niet zo moeilijk inderdaad, alhoewel "tis" feitelijk geen juiste spelling is. Echter, je hebt ongelijk. Mede daarom mijn vraag waarom je hier zo ontzettend moeilijk over moet doen.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 08 okt 2010 11:14

Ach. wat maakt het uit.

Als je maar begrijpt wat je bedoelt. en volgens mij bedoelen we allemaal hetzelfde en begrijpen we het ook nog.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

mellowjonny
Forum-lid

mellowjonny 22 mar 2011 18:32

ik draag het onder me bretels.
is ook makkelijker als je moet plassen
ik weet dat hard werken niet schadelijk is voor me gezondheid
(ik neem liever geen risico)

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 22 mar 2011 18:46

Swoosh schreef:
perik schreef:Ahum, swoosh. "Zweethemd" staat gewoon in de Van Dale. Het door jou gepropageerde "ondershirt" niet, "onderhemd" dan weer wel. Dus waarom zo verschrikkelijk moeilijk doen!?
zweet·hemd (het)
on·der·hemd (het)

Ik doe niet verschrikkelijk moeilijk hoor ik heb alleen maar aangegeven dat de term feitelijk niet klopt en dus ook niet gebruikt wordt door fabrikanten die ondershirts op de markt brengen. (Zegt op zich al voldoende lijkt mij. Mensen zoals jij blijven er maar over door gaan . . . kijk een zweetshirt is om in te zweten, terwijl een ondershirt meerdere functies heeft. Tis allemaal helemaal niet zo moeilijk. Een onderbroek noem jij toch ook geen zweetbroek?

hahahaha zien jullie die mier daar weg lopen met een beetje een waggeltje en een pootje onder zijn kont en een blik op zijn gezicht die communiceerd dat ie net keihard genomen is?
Dat beest is vast even hier langs geweest, goeie discussie heren! :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie