Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Keuze helm

Sauvi
Forum-lid

Gebruikersavatar Sauvi 25 apr 2014 20:08

hanz1963 schreef:Noem mij een rare, maar ik heb echt waardering voor de technische kennis van Kees. En verder denk ik een aardig idee te hebben van zijn visie en ideeen over allerlei zaken, waardoor ik die in een voor mij passend kader kan plaatsen. En dan lees ik zijn bijdragen met plezier.
+1 Zijn we al met zen twee ;) ik kan Kees wel"pruimen"..zo zeggen jullie NL dat toch he. Als je enkel"ja knikkers"rondom je hebt is het saai toch.Meningen verschillen en mag vgl mij tenzij je bewust gaat kwetsen,en dat lees ik niet ;)

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 29 apr 2014 23:14

In het fietsenwereldje vol gebakken lucht is kees de baken van relativiteit. In kennis onovertroffen, maar bovenal iemand met een duidelijke eigen mening. Iets wat een forum mijns inziens nodig heeft.

BMCSLX01
Forum-lid

BMCSLX01 30 apr 2014 09:35

Het hebben van een mening is prima, die hebben we hoop ik allemaal. Het tussen de regels door beledigen van mensen die een andere mening of denkwijze hebben maakt het voor mij dat ik een bepaalde mening over Kees heb gekregen. Vind ik jammer, want dat is iets wat een forum mijn inziens niet nodig heeft.
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 30 apr 2014 09:41

TumTumTum schreef:
flores schreef:Wij houden waarschijnlijk van grote uitdagingen. Soms tegen beter weten in :mrgreen:
Kees is een soort forumversie van de Mont Ventoux. Oud, onverzettelijk en hij ligt er nou eenmaal. Je krijgt er iedere keer weer spijt van maar je móet. 8-)
Wat een briljante omschrijving :D Zalig :D

Over helmen:
Ik heb mijzelf een Mavic Plasma SLR aangeschaft en bevalt mij heel erg goed. Heb hiervoor met een Bell Sweep R gegereden maar de Mavic zit nog iets beter voor mijn hoofd en draagt erg comfortabel. Het is niet de lichtste helm met 320 gram maar ventileert heel erg goed.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

BMCSLX01
Forum-lid

BMCSLX01 30 apr 2014 09:54

On topic maar weer inderdaad :)

Weet iemand waar je deze helm kunt krijgen? Ik heb me rot gezocht, het lukt gewoon niet. Het gaat om de eKoi Ekcel helm (de helm die AG2R draagt). Een in mijn ogen mooie compact helm die er goed uitziet.

Afbeelding
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish

Il Grillo
Forum-lid

Gebruikersavatar Il Grillo 30 apr 2014 11:25

Een vraag:

Weet iemand een helm van een gerenommeerd merk waarbij je er met maat L er niet uitziet als Darth Vader?

Ik zit bij Giro, Bell en Catlike een beetje tussen M en L in. Een M zit net te strak en een L zakt dusdanig over mijn hoofd heen dat ie mijn bril op mijn oren drukt en daardoor na een tijdje fietsen zere oorschelpen oplevert. Bovendien staat mijn helm (in dit geval een Bell Gage) op de minimale stand maar ik heb het gevoel dat ie gemaakt is voor iemand met een veel groter hoofd. De M pas echter voor geen meter...

Sugesties?

wroosmalen
Forum-lid

wroosmalen 30 apr 2014 11:39

Ekoi is te bestellen op de Ekoi site zelf
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

wroosmalen
Forum-lid

wroosmalen 30 apr 2014 11:41

Mijn Lazer O2 heeft een zeer grote omtrek bereik (of hoe ik dat ook moet formuleren). Je zou naar zo iets kunnen kijken.
Il Grillo schreef:Een vraag:

Weet iemand een helm van een gerenommeerd merk waarbij je er met maat L er niet uitziet als Darth Vader?

Ik zit bij Giro, Bell en Catlike een beetje tussen M en L in. Een M zit net te strak en een L zakt dusdanig over mijn hoofd heen dat ie mijn bril op mijn oren drukt en daardoor na een tijdje fietsen zere oorschelpen oplevert. Bovendien staat mijn helm (in dit geval een Bell Gage) op de minimale stand maar ik heb het gevoel dat ie gemaakt is voor iemand met een veel groter hoofd. De M pas echter voor geen meter...

Sugesties?
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

eajouden
Forum-lid

eajouden 30 apr 2014 12:38

Il Grillo schreef:Een vraag:

Sugesties?
Kijk eens naar de helmen van Kask. Ik heb de Kask Mojito, dit is een erg fijne compacte helm.

zaaf
Forum-lid

zaaf 30 apr 2014 13:20

Als je tussen 2 maten in valt zou je eens een specialized prevail kunnen proberen. De maten daarvan overlappen elkaar een paar cm.

rendier410
Forum-lid

rendier410 30 apr 2014 13:45

+1 voor de kask ik vond helmen altijd lijken of je een paddestoel op het hoofd had staan en daar totaal geen last van met de kask.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 30 apr 2014 20:42

BMCSLX01 schreef:On topic maar weer inderdaad :)

Weet iemand waar je deze helm kunt krijgen? Ik heb me rot gezocht, het lukt gewoon niet. Het gaat om de eKoi Ekcel helm (de helm die AG2R draagt). Een in mijn ogen mooie compact helm die er goed uitziet.

Afbeelding
Voor wat betreft die Ekoi helm, die valt ook vrij slank in maatje L. Die Ekoi is volgens mij hetzelfde als de ZeroRH+ ZW.
Precies dezelfde cover heb je er voor... ;). http://www.ekoi.fr/fr/casques-velo-rout ... blanc.html

Bij Correct in Rotterdam verkopen ze ZeroRH+, maar omdat ik 2 maanden moest wachten voordat er weer een nieuwe levering kwam heb ik mijn ZW op internet gekocht bij Radklamotte. Het ZeroRH+ model dat ze wel hadden in mijn maat bij Correct was me 50,- euro te duur en daar viel niet op af te dingen...

Maargoed een ZeroRH+ ZW is geen AG2R helm... http://www.fiets.nl/2012/09/07/review-zerorh-zw-helm/ Ook is het sluitingssysteem van de ZeroRH+ anders dan op de Ekoi, maar volgens mij komt de schaal uit dezelfde mal...

Plaats reactie