How-To: vervangen lager voorwiel Fulcrum R7
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Super zo,n HOW TO, zou een apart deel van het forum voor moeten zijn waar deze worden gearchiveerd, Zou mooi zijn als dit navolging zou vinden. Is bij sommige motormerkforums vaak het geval dat iedereen die iets zelf doet dit zo documenteert en plaatst. Zou een mooie aanvulling voor dit forum zijn.
Ach, ik zeg ook maar wat
- cyclisticfun
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20 okt 2013 11:12
- Contact
Dank je voor de heldere uitleg, wat wil je ook van een "musicus".
Dit is precies wat we nodig hebben, duidelijk beeld en uitleg . Mijn persoonlijke dank nog!
Overigens is er geen sprake van een perspassing dus het lager in de vriezer moet voldoende zijn... dun olie op de buiten kant van lager en onder gelijkmatige druk in de passing (met 12mm draadeind en aan beide zijde dikke 2mm revet) heb zelf wel iets beter kwaliteit lagers teruggeplaatst SKF 6001-2RSL deze zijn aan beide zijde spatwaterdicht afgesloten. Het viel me namelijk op dat het vet behoorlijk was ingedroogd op de oude lagers.

Dit is precies wat we nodig hebben, duidelijk beeld en uitleg . Mijn persoonlijke dank nog!
Overigens is er geen sprake van een perspassing dus het lager in de vriezer moet voldoende zijn... dun olie op de buiten kant van lager en onder gelijkmatige druk in de passing (met 12mm draadeind en aan beide zijde dikke 2mm revet) heb zelf wel iets beter kwaliteit lagers teruggeplaatst SKF 6001-2RSL deze zijn aan beide zijde spatwaterdicht afgesloten. Het viel me namelijk op dat het vet behoorlijk was ingedroogd op de oude lagers.
"liever mijn handen op mijn stuur dan mijn Pinnarello aan de muur"
Geweldige how-to. Mijn F7's hebben nieuwe lagers nodig, zowel voor als achter.
Iemand een beschrijving voor het achtwiel?
Klopt het dat dit de juiste maat lagers is?
Heb ik goed begrepen dat ik er 2+3 nodig heb voor de complete set?
Iemand een beschrijving voor het achtwiel?
Klopt het dat dit de juiste maat lagers is?
Heb ik goed begrepen dat ik er 2+3 nodig heb voor de complete set?
Eindkap(jes) eraf schroeven met 2x inbus 5.
Body van de as trekken.
As uit de naaf trekken of drukken, let op volgorde van vulstukken.
Vulstuk in de naaf opzij drukken en met schroevedraaier of zoiets van binnenuit lagers uit de naaf tikken (steeds om en om tikken om niet scheef te tikken)
Nieuwe lagers halfuurtje in vriesvak...erin tikken met passende dop op de buitenring.
Lagers zijn de goede maat, maar de bodylagers anders (2 stuks, de maat is hier een paar weken geleden nog voorbij gekomen)
Als de bodylagers goed zijn gewoon laten zitten, beetje niet te stug vet op de pallen smeren.
Body van de as trekken.
As uit de naaf trekken of drukken, let op volgorde van vulstukken.
Vulstuk in de naaf opzij drukken en met schroevedraaier of zoiets van binnenuit lagers uit de naaf tikken (steeds om en om tikken om niet scheef te tikken)
Nieuwe lagers halfuurtje in vriesvak...erin tikken met passende dop op de buitenring.
Lagers zijn de goede maat, maar de bodylagers anders (2 stuks, de maat is hier een paar weken geleden nog voorbij gekomen)
Als de bodylagers goed zijn gewoon laten zitten, beetje niet te stug vet op de pallen smeren.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dank voor de beschrijving. Houd me aanbevolen voor de maat van de lagers van de body.