Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietskleding voor min 0°C

Gebruikersavatar
Ro_Mo
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 feb 2012 00:37

Gebruikersavatar Ro_Mo 03 dec 2014 22:41

De northwave celcius arctic heb ik vorig jaar aangeschaft, wat een heerlijk pantoffels zijn dat.
Ook bij boven nul goed te gebruiken . Ik heb snel last van koude tenen, nu veel minder snel ;-)

Robert

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 04 dec 2014 08:45

Heeft er iemand, in verband hiermee, nog een advies voor een goed jack? Mijn huidige jack is zijn winddichtheid aan het verliezen, dus er moet wat nieuws komen...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 04 dec 2014 09:15

Misschien vind je deze interessant http://www.vaneycksports.be/nl/p/vermar ... ex-jacket#

Gisteren bij 0°C mee gereden (windtemperatuur -4°C)

(Heb ook een Castelli Gabba maar deze Vermarc vest is beduidend warmer)

Dirk

buddo
Forum-lid
Berichten: 1974
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 04 dec 2014 10:46

Zoiets wel, maar heb zelf het vorige model van deze. Voordeel is dat die nog van die bandjes onder je voeten door heeft. Overigens denk ik dat andere merken ook wel zulk soort broeken hebben, zelf vind ik het prettig dat deze bandjes onder de voeten heeft, windstopper, softshell en nog een rits tot de navel of nog iets hoger.

Voor de jas heb ik een Castelli Senza. Bevalt mij prima.

Enige nadeel van al deze mooie spulletjes en warm rondrijden in de winter... het is een dure grap! Daar waar ik in de zomer verschillende broeken en shirtjes heb, blijft het aantal setjes in de winter beperkt. Maar gelukkig is het met 1 keer per week buiten rijden ook wel goed te doen.

ripoo82
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 sep 2014 12:35

ripoo82 04 dec 2014 12:23

buddo schreef:
Zoiets wel, maar heb zelf het vorige model van deze. Voordeel is dat die nog van die bandjes onder je voeten door heeft. Overigens denk ik dat andere merken ook wel zulk soort broeken hebben, zelf vind ik het prettig dat deze bandjes onder de voeten heeft, windstopper, softshell en nog een rits tot de navel of nog iets hoger.

Voor de jas heb ik een Castelli Senza. Bevalt mij prima.

Enige nadeel van al deze mooie spulletjes en warm rondrijden in de winter... het is een dure grap! Daar waar ik in de zomer verschillende broeken en shirtjes heb, blijft het aantal setjes in de winter beperkt. Maar gelukkig is het met 1 keer per week buiten rijden ook wel goed te doen.
Het is wel duur ja, maar een auto is ook duur, en die blijft nu gewoon thuis.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 dec 2014 13:19

Ik heb volgende kledij aan voor winterritten tegen of onder het vriespunt
- Specialized Defroster schoenen (zowel de race- als de mtb versie) en als het echt heel koud is daar nog overschoenen in Roubaix stof over.
- Een lange broek in Roubaix stof en als het heel erg koud is (<0°) kan het zijn dat ik er nog een extra korte broek onder doe om de edele delen warm te houden :) )
- Een ondershirt met lange mouwen en daarover een winterjack van Doltcini of Ultima of Vermarc, en als het heel koud is nog een 2e onderhemd en een wind body.
- Een ondermuts
- Winterhandschoenen van Roekcl met eventueel als extra nog dunne onderhandschoentjes.

Ik heb ook een baklava maar die doe ik heel zelden aan omdat dan mijn zicht links/rechts toch een beetje belemmerd kan worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 04 dec 2014 13:21

Het is zeker duur, maar het maakt het leven wel veel comfortabeler. :-) Castelli ga ik zeker naar kijken, Vermarc wordt hier in de buurt helaas niet verkocht...

Ik heb ook gekeken naar de Northwave Evolution Tech en de Assos IJ.ShaqUno. Heeft iemand hier ervaring mee?
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5244
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 04 dec 2014 19:36

Erik schreef:Heeft er iemand, in verband hiermee, nog een advies voor een goed jack? Mijn huidige jack is zijn winddichtheid aan het verliezen, dus er moet wat nieuws komen...
Castelli Alpha, gisteren gewoon met korte mouwen ondershirt aangehad en armen/bovenlijf geen moment koud gehad. (bij -3 en windkracht 4/5)
Net zo waterdicht als de Gabba, maar stuk warmer.

Handschoenen ging wel mis, dus ik heb vandaag de Castelli Estromo's besteld.

Schoenen had ik Shimano SH-WH80 (winterschoenen) icm Castelli Venti sokken, hielden het ook prima.
Broek de Castelli Sorpasso aan. (niet Wind versie, die is nog iets warmer)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 dec 2014 19:51

Erik schreef:Heeft er iemand, in verband hiermee, nog een advies voor een goed jack? Mijn huidige jack is zijn winddichtheid aan het verliezen, dus er moet wat nieuws komen...
Ik heb vorige winter de Ultima Jack Performance 3 (black-black) gekocht voor net geen 60 Euro inclusief verzending.
Ben er heel tevreden over en ziet er nog eens mooi uit ook (maar dat is dan weer persoonlijk)
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 dec 2014 20:29

MarkVeenstra schreef:@tumtumtum, ik heb een setje craft handschoenen, met een winddichte flap --> Dan lijkt het een want.
Als het koud is, vertrekken met de flappen over je vingers. Begin je warme vingers te krijgen (klam), klap je de flapjes terug (kunnen heel netjes onder een elastiekje gefrommeld worden). En heb je handschoenen die niet te dik zijn voor tijdens inspanning.
Bedankt voor de tip, zijn ook niet zo duur. Moeite waard het te proberen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 dec 2014 20:38

Belangrijkste als het koud is juist om te zorgen dat je warmte kwijt kan en daar gaat 't bij velen mis. Als je te veel (met name winddichte kleding) aantrekt dan krijg je het veel te warm, het moment dat je het warm hebt is echter kort. Omdat je dan in korte tijd zeiknat van 't zweet wordt koel je daarna vreselijk af en ga je het echt niet meer warm krijgen.

Als je maar een uurtje gaat dan kan je nog wel voor de optie 'te warm' gaan, maar wil je een lange duurtraining afwerken dan zal je toch genoeg moeten ventileren om je temperatuur constant te houden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

i-mac

i-mac 04 dec 2014 20:48

DDX schreef:
Erik schreef:Heeft er iemand, in verband hiermee, nog een advies voor een goed jack? Mijn huidige jack is zijn winddichtheid aan het verliezen, dus er moet wat nieuws komen...
Castelli Alpha, gisteren gewoon met korte mouwen ondershirt aangehad en armen/bovenlijf geen moment koud gehad. (bij -3 en windkracht 4/5)
Net zo waterdicht als de Gabba, maar stuk warmer.

Handschoenen ging wel mis, dus ik heb vandaag de Castelli Estromo's besteld.

Schoenen had ik Shimano SH-WH80 (winterschoenen) icm Castelli Venti sokken, hielden het ook prima.
Broek de Castelli Sorpasso aan. (niet Wind versie, die is nog iets warmer)
Die Estremo handschoenen zijn zeer warm. Alleen zijn ze niet geschikt om in natte omstandigheden te fietsen.

Plaats reactie