Veldrijden 2014/2015
Eerste wereldbekercross van het seizoen in Valkensburg:
Ik denk niet dat er nog een topper is die enkel maar fietsen met canti's heeft. Op parcoursen als Valkenburg of vandaag heeft de extra remkracht zeker zijn voordelen, daar twijfelt niemand aan. In Loenhout kon je bij wijze van spreken zonder remmen vertrekken dus dan kies je de lichtste fiets.
VdP is voor zover ik zie de enige die enkel maar met schijfremmen rijd. Wat maakt die 500gr voor hem hé . Geef het nog een seizoen of 2 en alles is schijfremmen.
Ik denk niet dat er nog een topper is die enkel maar fietsen met canti's heeft. Op parcoursen als Valkenburg of vandaag heeft de extra remkracht zeker zijn voordelen, daar twijfelt niemand aan. In Loenhout kon je bij wijze van spreken zonder remmen vertrekken dus dan kies je de lichtste fiets.
VdP is voor zover ik zie de enige die enkel maar met schijfremmen rijd. Wat maakt die 500gr voor hem hé . Geef het nog een seizoen of 2 en alles is schijfremmen.
Beter laat dan nooit, ook ik was in Loenhout om te kijken en te fotograferen:
Azencross 2014 001 by hans905, on Flickr
Azencross 2014 076 by hans905, on Flickr
(hele set: https://flic.kr/s/aHsk3KfMo1)
En de week daarvoor in Essen:
Cyclocross_Essen_2014_034 by hans905, on Flickr
Cyclocross_Essen_2014_110 by hans905, on Flickr
(hele set: https://flic.kr/s/aHsk6pAeym)
Vooral Loenhout was erg zwaar. Heel veel modder met hier en daar nog ijsschotsen. Petje af voor alle renners en rensters.
Azencross 2014 001 by hans905, on Flickr
Azencross 2014 076 by hans905, on Flickr
(hele set: https://flic.kr/s/aHsk3KfMo1)
En de week daarvoor in Essen:
Cyclocross_Essen_2014_034 by hans905, on Flickr
Cyclocross_Essen_2014_110 by hans905, on Flickr
(hele set: https://flic.kr/s/aHsk6pAeym)
Vooral Loenhout was erg zwaar. Heel veel modder met hier en daar nog ijsschotsen. Petje af voor alle renners en rensters.
Dank je! Belichting ligt een beetje aan de omstandigheden, Loenhout bij de elite heren werd al snel een beetje aan de donkere kant qua licht (hoewel het niet zo erg was als vorig jaar, toen het ook nog eens begon te regenen) en als alles ook nog eens dik onder de modder zit helpt dat ook niet mee. Ik wil m'n iso bewust laag houden om zo min mogelijk ruis te houden en overbelicht op de camera (en vaak later bij de nabewerking), maar dat is altijd een beetje uit de losse pols dus dat wil wel eens aan de donkere kant blijven hangen. Ik trek vaak de curve ook nog een beetje omlaag om wat meer contrast te krijgen, maar dat maakt het geheel ook weer wat donkerder natuurlijk. Flitsen doe ik liever niet.
Persoonlijk vind ik het ook wel kunnen trouwens, een donkere foto als de omstandigheden ook donker waren, dus ja, dat is wel een beetje mijn stijl zou je kunnen zeggen.
Essen was daarentegen weer prachtig licht, pas tegen het einde van de elite heren begon de zon achter de huizen te zakken. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Voor een lokale amateur competitie heb ik dit seizoen ook lopen fotograferen en als je dan op een bewolkte dag een cross in het bos hebt wordt het erg lastig om er mooie foto's uit te krijgen.
Persoonlijk vind ik het ook wel kunnen trouwens, een donkere foto als de omstandigheden ook donker waren, dus ja, dat is wel een beetje mijn stijl zou je kunnen zeggen.
Essen was daarentegen weer prachtig licht, pas tegen het einde van de elite heren begon de zon achter de huizen te zakken. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Voor een lokale amateur competitie heb ik dit seizoen ook lopen fotograferen en als je dan op een bewolkte dag een cross in het bos hebt wordt het erg lastig om er mooie foto's uit te krijgen.
Zal afhangen van het verloop van de wedstrijd. De broers v.d.Poel kunnen zeker in het begin natuurlijk samenwerken. Daarnaast zal vooral v.Kessel gaan volgen omdat hij geen favoriet is. Lars zal moeten reageren op de aanvallen van zowel David als Mathieu die geheid om en om gaan aanvallen om hem te slopen.
Zaak zal zijn om de wedstrijd hard te maken zodat ze samen voorop komen zodat het man tegen man wordt. In dat geval geef ik Lars het voordeel van de twijfel bij een redelijk droog en fietsbaar parcours en Mathieu het voordeel bij een natte blubber koers.
Zaak zal zijn om de wedstrijd hard te maken zodat ze samen voorop komen zodat het man tegen man wordt. In dat geval geef ik Lars het voordeel van de twijfel bij een redelijk droog en fietsbaar parcours en Mathieu het voordeel bij een natte blubber koers.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het wordt een grote blubberpartij (gezien de regenverwachting voor de komende dagen). Het parcours ligt bovendien tussen twee riviertjes, nabij een ven).
Zondag dus twee paar sokken en de kaplaarzen aan (ook nog wel kleding hoor), want ik ga lekker de hele dag kijken.
Zondag dus twee paar sokken en de kaplaarzen aan (ook nog wel kleding hoor), want ik ga lekker de hele dag kijken.