Marginal gains qua licht. Mijn G1.0 heeft 3000 of 3200lm, dus 400 of 600lm winst. Redelijk schamele winst voor een hoge prijs.mimoza schreef: ↑12 nov 2024 20:20 De ‘nieuwe’ Gloworm XSV?
USB C connectors
3600 lumens
2 uur runtime op Max power
< €400
https://www.glowormlites.co.nz/product/ ... tset-g2-0/
Ik heb zelf (ook) een gloworm X2, nog maar zelden licht te kort gehad, en indien ik licht te kort had, reed ik iets te snel en vertraagde ik, dan was alles weer in orde
Met welke verlichting de winter in?
Dogma F
Nogmaals https://sigma.bike/nl/product/buster-2000/
Is nu overal in de aanbieding. Licht is prima in te stellen qua sterkte en accu gaat erg lang mee. Prijs/kwaliteit niet te verslaan.
Is nu overal in de aanbieding. Licht is prima in te stellen qua sterkte en accu gaat erg lang mee. Prijs/kwaliteit niet te verslaan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40019
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mwa, ik vind het overkill. Zelfs met een Stromer op volle snelheid (45km/u) heb ik meer dan genoeg aan 1800lm.
De koplamp van Stromer staat dan gewoon altijd op dimlicht en de rest stuur ik met een losse Lezyne. Koplamp van de standaard Stromers is teleurstellend.
De koplamp van Stromer staat dan gewoon altijd op dimlicht en de rest stuur ik met een losse Lezyne. Koplamp van de standaard Stromers is teleurstellend.
Less is bore
Eén van de onverwachte neveneffecten van die goedkope LED-licht revolutie, is dat het op pijnlijke wijze aantoont hoe weinig mensen met elkaar rekening willen houden. Ik heb deze zomer op verschillende campings aan verschillende mensen gaan vragen of ze a.u.b. hun koplampen konden afzetten zodat ik ook nog iets aan mijn avond had. Op een gegeven moment op een trekkersveld brandde er voor iedere tent een kampvuurtje en had iedereen tegelijkertijd een koplamp op die zo sterk was dat je geen vlammen meer zag. WTF?
Op zich kan het me niet veel schelen hoe sterk je fietslicht is als het naar beneden schijnt en mij niet verblindt. De lampen die hier besproken worden, zijn een hel voor brildragers in mistige omstandigheden zoals de laatste weken. Als mijn bril vol condens hangt, zie ik echt niets meer als zo'n onafgeschermde lamp mijn richting uit komt. Spijtig genoeg is de belgische wetgeving hierin zeer vaag, er staat alleen in dat "een licht niet mag verblinden". Maar wat mij betreft, moesten alle fietslichten aan de STZVO-norm voldoen.
Op zich kan het me niet veel schelen hoe sterk je fietslicht is als het naar beneden schijnt en mij niet verblindt. De lampen die hier besproken worden, zijn een hel voor brildragers in mistige omstandigheden zoals de laatste weken. Als mijn bril vol condens hangt, zie ik echt niets meer als zo'n onafgeschermde lamp mijn richting uit komt. Spijtig genoeg is de belgische wetgeving hierin zeer vaag, er staat alleen in dat "een licht niet mag verblinden". Maar wat mij betreft, moesten alle fietslichten aan de STZVO-norm voldoen.
Goeie lichten schijnen niet naar boven. Tenzij de eigenaar een absolute **** is en hem slecht richt.
Ik passeer er dagelijks wel eentje met een knaller van een LED licht op z'n helm. Iedere keer ik hem passeer, zeg ik luid dat ik niets meer zie.
Twee jaar later nog steeds hetzelfde k*tlicht waarmee hij dan vrolijk rond kijkt.
Ik ben ook brildrager en herken wel wat je zegt. Maar dat ligt aan de gebruiker, niet aan het licht.
Iedere fietser die ik passeer , draai ik m'n licht wat meer naar beneden.
Maar een natte bril zal altijd problemen geven. Alle lichten van auto's, straatlichten,... zorgen voor 'rays of light'.
Weinig aan te doen vrees ik?
Ik passeer er dagelijks wel eentje met een knaller van een LED licht op z'n helm. Iedere keer ik hem passeer, zeg ik luid dat ik niets meer zie.
Twee jaar later nog steeds hetzelfde k*tlicht waarmee hij dan vrolijk rond kijkt.
Ik ben ook brildrager en herken wel wat je zegt. Maar dat ligt aan de gebruiker, niet aan het licht.
Iedere fietser die ik passeer , draai ik m'n licht wat meer naar beneden.
Maar een natte bril zal altijd problemen geven. Alle lichten van auto's, straatlichten,... zorgen voor 'rays of light'.
Weinig aan te doen vrees ik?
Al die lampen met open face LED's hebben geen cut-off, geen scherpe aflijning, want daar heb je spiegels en/of lenzen voor nodig. Als je per sé zo'n lamp wil gebruiken en je medeweggebruikers niet wil storen, dat moet je die op ongeveer 2m voor je fiets richten, wat natuurlijk niemand doet.
Ik heb veel meer last van die krachtige goedkope, al dan niet chinese, fietslampen dan van koplampen van auto's en moto's, want die zijn wel fatsoenlijk ontworpen met een scherpe cut-off, verplicht door wetgeving. In Duitsland is gelijkaardige wetgeving van toepassing voor fietsverlichting, de eerder genoemde STZVO-goedkeuring. Het kan dus wel, maar uit eigen beweging kopen maar weinigen zo'n lamp.
Overigens ben ik van mening dat je beter je fietsverlichting aanpast aan de omgeving zodat je ogen aan het donker kunnen wennen en je niet al je perifeer zicht verliest, maar dat is een andere verhaal.
Ik heb veel meer last van die krachtige goedkope, al dan niet chinese, fietslampen dan van koplampen van auto's en moto's, want die zijn wel fatsoenlijk ontworpen met een scherpe cut-off, verplicht door wetgeving. In Duitsland is gelijkaardige wetgeving van toepassing voor fietsverlichting, de eerder genoemde STZVO-goedkeuring. Het kan dus wel, maar uit eigen beweging kopen maar weinigen zo'n lamp.
Overigens ben ik van mening dat je beter je fietsverlichting aanpast aan de omgeving zodat je ogen aan het donker kunnen wennen en je niet al je perifeer zicht verliest, maar dat is een andere verhaal.