FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
- thestudent
- Forum-lid HC
Ah, dat wist ik dan weer niet. Trouwens voor de meeste toerfietser is dat ook met een 11 cassette een meer dan prima crank.
Ik lees nu al bakken kritiek online, vooral op de looks van de derailleurs.
Ik lees nu al bakken kritiek online, vooral op de looks van de derailleurs.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
van bikerumor.com
Of course, new small chainrings means a new bolt circle diameter. #groan. This one is now an all-new asymmetric 121/88mm BCD meaning only Campagnolo chainrings for the time being.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Had er zelf ook veel / meer van verwacht, looks kunnen mij niet bekoren. Misschien IRL is het beter maar ben er bang voor, prijs technisch wordt het stukken duurder dan de concurrenten ben bang dat dit geen succes gaat worden.thestudent schreef: ↑30 mei 2023 19:06 Ik lees nu al bakken kritiek online, vooral op de looks van de derailleurs.
YFood !!!
- thestudent
- Forum-lid HC
De huidige super record groep is ook al geen grote verkooptopper. De prijs is te hoog voor de meeste fietsers. Uiteraard ook voor mij, dus hoef ik me ook helemaal niet druk te maken of ik die derailleurs wel of niet mooi vind. Ik denk dat logische keuzes niet meer te maken waren door alle patenten die er rondzweven bij SRAM, shimano en zelfs FSA.
Je ziet vooral dat de batterij er een soort van vreemd onder hangt. En van achter is het een vreemd ding. Maar op de eerste foto zonder batterij is hij niet eens zo anders als de huidige serie.
zonder batterij
met batterij
Je ziet vooral dat de batterij er een soort van vreemd onder hangt. En van achter is het een vreemd ding. Maar op de eerste foto zonder batterij is hij niet eens zo anders als de huidige serie.
zonder batterij
met batterij
-
- Forum-lid HC
Max 1000km op een accu. Dat lijkt mij een heel groot nadeel.
Wat vaker laden vind ik niet eens een probleem. Mijn telefoon hangt elke dag aan de lader....
Maar inderdaad, die looks van die derailleurs.... Dat heeft Shimano toch beter voor elkaar bij de 12spd Ultegra en DA. Daar is de voorderailleur echt super compact te noemen.
Maar inderdaad, die looks van die derailleurs.... Dat heeft Shimano toch beter voor elkaar bij de 12spd Ultegra en DA. Daar is de voorderailleur echt super compact te noemen.
Ride bikes, not tanks!
- thestudent
- Forum-lid HC
AXS is niet veel beter.
-
- Forum-lid
€5200 voor een groepsset, man,man,man, hoe krijg je het bedacht.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Is al verkrijgbaar voor 3800€ exuninvitedguest schreef: ↑30 mei 2023 21:13 €5200 voor een groepsset, man,man,man, hoe krijg je het bedacht.
YFood !!!
-
- Forum-lid
Because you're special friend zeker???
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
3 groepen nog maar… Nu zullen waarschijnlijk binnenkort(?) ook wel de electronische versies van Record en Chorus verschijnen, maar ik ben bang dat Campagnolo het niet gaat redden. Ik zie werkelijk geen enkele nieuwe fiets afgemonteerd met Campa, ook niet bij diegenen die hun fiets vanaf frame zelf opbouwen/samenstellen.
En het design is ook dramatisch, vooral dat crankstel. Ik koester mijn mechanische 11-spd Chorus van 15 jaar geleden nog maar even met die mooie vloeiende vormen en combinatie van gepolijst aluminium en glossy carbon. Een eventuele nieuwe fiets wordt waarschijnlijk met Sram afgemonteerd.
En het design is ook dramatisch, vooral dat crankstel. Ik koester mijn mechanische 11-spd Chorus van 15 jaar geleden nog maar even met die mooie vloeiende vormen en combinatie van gepolijst aluminium en glossy carbon. Een eventuele nieuwe fiets wordt waarschijnlijk met Sram afgemonteerd.
Laatst gewijzigd door nespresso op 30 mei 2023 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.