Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Het grote schijfremmentopic

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 01 mar 2017 18:59

Ik ben voor om in een tour alle ploegen met schijfremmen uit te rusten.
Na 3 weken weet je dan of ze veilig zijn want er wordt veel gevallen.
De verwondingen door objectieve arts laten bekijken of het van schijf of van een ander onderdeel is

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 01 mar 2017 19:04

ridley orion schreef:Ik ben voor om in een tour alle ploegen met schijfremmen uit te rusten.
Na 3 weken weet je dan of ze veilig zijn want er wordt veel gevallen.
De verwondingen door objectieve arts laten bekijken of het van schijf of van een ander onderdeel is
Ik neem aan dat je een beetje de sarcastische tour opgaat.
I know myself like no one else
Nothing to defend

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 01 mar 2017 20:05

Nou nee hier zit alles in afdalen klimmen valpartijen sprinten weten we meteen of dit veilig is en beter is
Echte vooruitgang moet je niet tegenhouden
En na drie weken weet je of ze gevaarlijke zijn dan velgremmen of niet
Want zo lang niet idereen met schijven rijdt weet je niet of dit veilig of niet veilg is
Gewoon een aantal praktijk testen doen

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 01 mar 2017 20:16

Of je nou bewust een test gaat doen of gewoon afwacht hoe het uitpakt met een paar ploegen op schijfremmen, zou dat volgens jou nog verschil maken? :idea:
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

jakkel
Forum-lid

jakkel 01 mar 2017 20:42

53x11 schreef:De technology push van de industrie irriteert me bovendien.
Heb je gelijk in, de consumptiemolen moet uiteraard blijven draaien. De marketing doet de rest.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 01 mar 2017 21:12

Dat is de wereld waarin we leven....

Zo kun je je ook ergeren aan alles waarvoor geadverteerd wordt (supermarkten, auto's, parfums, noem maar op), of je kunt je schouders ervoor ophalen.

Wat ik erg grappig vind is dat dit opeens als een marketingmonster wordt afgedaan.
Dat is misschien ook wel zo, maar zo zit onze maatschappij nu eenmaal in elkaar.
Ik neem aan dat de meeste mensen die hier posten niet hun geld verdienen met/bij bedrijven of organisaties die alleen maar tbv de eerste levensbehoeften werken.
Courir c'est mourir un peu

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 01 mar 2017 21:27

Vervallen
Laatst gewijzigd door Keezx op 01 mar 2017 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 01 mar 2017 21:29

[quote="synapse"]Dat is de wereld waarin we leven....

Zo kun je je ook ergeren aan alles waarvoor geadverteerd wordt (supermarkten, auto's, parfums, noem maar op), of je kunt je schouders ervoor ophalen.
[quote]

Klopt.
Negeren kan ook, doe ik met (bijna) alles.
Herhaal dit niet onnodig

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 01 mar 2017 21:53

Ik probeer dat ook, maar soms lijkt het wel alsof de fietsfabrikanten voordat ze probeerden ons massaal aan de schijfrem te krijgen als een soort van liefdadigheidsinstellingen werden gezien.
Courir c'est mourir un peu

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 01 mar 2017 22:23

Nu is het met schijfrem wel weer zo dat het heel erg ingrijpend is voor de spullen die je nu hebt, namelijk frames, wielen en remmen /shifters moeten er aan geloven met ook aanzienlijke financiele consequenties, met zo ongeveer alle "innovaties"van de afgelopen 50 jaar was het zo dat je kon "overstappen"zonder het meeste nieuw te kopen.
In die zin is het een geschenk uit de hemel voor de industrie.
Ik bouw alles zelf op de frames na, maar ALS ik aan de schijfrem zou willen moet ik toch minimaal een paar disk vorken kopen en de wielen ombouwen, dat is nog te overzien (ik denk aan hybride met schijf voor en achter alles te laten zoals het is), maar ben je een confectiekoper dan kan je de aandrijving + aanbouwdelen houden en moet je flink investeren en dat allemaal alleen voor remmen......
Herhaal dit niet onnodig

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 01 mar 2017 23:14

Keezx schreef:Nu is het met schijfrem wel weer zo dat het heel erg ingrijpend is voor de spullen die je nu hebt, namelijk frames, wielen en remmen /shifters moeten er aan geloven met ook aanzienlijke financiele consequenties, met zo ongeveer alle "innovaties"van de afgelopen 50 jaar was het zo dat je kon "overstappen"zonder het meeste nieuw te kopen.
In die zin is het een geschenk uit de hemel voor de industrie.
Ik bouw alles zelf op de frames na, maar ALS ik aan de schijfrem zou willen moet ik toch minimaal een paar disk vorken kopen en de wielen ombouwen, dat is nog te overzien (ik denk aan hybride met schijf voor en achter alles te laten zoals het is), maar ben je een confectiekoper dan kan je de aandrijving + aanbouwdelen houden en moet je flink investeren en dat allemaal alleen voor remmen......
Goede post!

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 02 mar 2017 00:07

Hoe werd er eigenlijk gedacht over schijfremmen op de mtb toen dat net geintroduceerd werd?

Zagen meer mensen dit bij voorbaat al zitten? Of was er toen ook zoveel discussie?

Plaats reactie