Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

JOUW eerste racefiets

petje891
Forum-lid

petje891 11 aug 2010 14:52

Ik begon eigenlijk op de mooiste fiets die ik tot nu in mijn bezit heb gehad, heb er nog steeds spijt van dat ik hem uiteindelijk weg heb gedaan. Het was een Pinarello asolo met een shimano 600 groep, chromen voor en achtervork, mooie lichtblauw met paarse lak, als nieuw was die. Ergens op de kop getikt en er jaren plezier van gehad.
Daarna ingeruild op een batavus :S, ik was te groot geworden, wel meer voor terug gekregen dan ik er voor betaald heb :)
Giant TCR Advanced - 7.3 kg

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 11 aug 2010 16:27

13 jaar geleden mijn eerste "echte" fiets gekocht. Ik was 18 en had vakantie werk gedaan en wilde altijd al een mountainbike, maar omdat mijn ouders niet genoeg geld hadden ben ik op mijn 17de begonnen met sparen.

Het werd een Gary Fisher Aquila een zandkleurig frame met Shimano SLX en 3x8 versnellingen, net geen geveerde voorvork dat werd net even te duur. Hiermee heb ik ruim vier jaar gereden, en ja, ook ik heb spijt dat ik deze toen heb weggedaan, het stalen frame was eigenlijk beter dan alle alu fietsen die ik erna heb gehad. Mijn eerste Carbon mountainbike deed de Gary Fisher eindelijk een beetje vergeten.

Gelukkig heb ik de catalogus van dat jaar 1997 bewaard! Nog een mooie ouderwetse met alle info

Afgelopen april heb ik mijn eerste Carbon racer gekocht.

raciac
Forum-lid
Contact

raciac 11 aug 2010 18:51

Mijn eerste fiets, tevens ook mijn huidige fiets, heb ik gekocht in Januari dit jaar. Ik heb hem tweedehands overgekocht van Bertil (ook van dit forum). Het is een Ridley Pegasus uit 2007, afgemonteerd met Shimano 105, alleen de ketting is Ultegra. Ik heb er een aantal weken geleden Fulcrum Racing 7's ondergezet, hiervoor waren het Shimano WHR-550's (en dat verschil merk je wel! (: ), en als laatste nog een Ritchey WCS Seem zadel, waar ik erg over te spreken ben!
[img=http://www.fileden.com/files/2007/12/2/1620657//Ridley 01.jpg]
Dit is trouwens mijn eerste bericht op het forum van Fiets, dus ik zal me even voorstellen. Ik ben René Sondermeijer, 16 jaar en woon in Oud-Beijerland (vlak onder Rotterdam). Ik fiets dus sinds januari dit jaar, en rijdt tussen de 100 en 200 km in de week. Per week rijdt ik tussen de 2 en 4 keer.

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 11 aug 2010 22:49

Me zoon van 11 zit naast me en zegt woohhhh mooie fiets Pa

En als hij dat zegt is het zo
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

raciac
Forum-lid
Contact

raciac 11 aug 2010 23:25

Hahaha dankje, heeft je zoon een goede smaak ^^ (vind ik dan he (: ) Ik ben er zelf moet ik zeggen ook best wel trots op!

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 11 aug 2010 23:43

Mijn eerste racefiets was in 1974 een mercier met 5 versnellingen simplex. Was opgebouwd door de plaatselijke FM en al een paar jaar oud.
Een tijdje niets en daarna is het pas echt begonnen met een Koga Miyata Gents Racer.
Had ik die maar bewaard.
people are strange when you\'re a stranger

dave73nl
Forum-lid

dave73nl 12 aug 2010 00:35

Mijn eerste pffff In mijn echte jongere jaren heb ik ooit wedstrijden meegedaan (rijden kon ik het niet noemen lag er steeds als eerste af) en deed dat 21 jaar geleden op een Peugeot Mont Blanc frame en dat was zwaar staal en lek in niets op de toen onwijs populaire Gazelles AA frames hahahaha. Afmontage kan ik me niet echt goed meer herinneren, geloof shimano 600 sis onderdelen gecombineerd met het waanzinnig goede suntour hahahaha WEL genoten ervan tot ik mijn frame brak... Deze werd toen vervangen door nog zo'n topper die het jaaaaaaaaaren uit heeft gehouden jaja Diamant :)
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

koelekiller
Forum-lid

koelekiller 12 aug 2010 00:52

Mijn eerste racefiets was een gekregen kader in 1987 waarmee ik de eerste wedstrijd gevallen ben en mijn kader heb gebroken. Dan maar een nieuwe gekocht een "Giacomelli" met chromee voorvork en halve chromee achterbrug en kabels in de bovenbuis was toen mode en zelfs voorzien om fotofinish plaatje aan vast te hechten. Weet nog dat die bestond vooral uit Campagnolo Record onderdelen. Na een aantal jaar vooral cyclocross gedaan te hebben ben ik een aantal jaren gestopt en heeft de fiets meer dan 10 jaar enkel maar stof vergaard. 7 jaar geleden dan fiets eens binnen gestoken bij FM om alles eraf te gooien en er Campagnolo Veloce op te zetten. Toen 2 keer mee gereden en door omstandigheden dan terug gestopt en de fiets dan maar aan mijn schoonvader gegeven. Nu staat hij terug bij mij om te gaan fietsen aangezien ik na 20 jaar korfballen zeker wat sport moet doen om mijn gewicht ergens normaal te houden.

Heb ondertussen ook een 2e hands time carbon kader gekocht om daarvan een nieuwe fiets op te bouwen.

De foto is genomen en hier zijn de updates al aan gebeurt maar kader is nog steeds origineel.

cdale
Forum-lid

cdale 12 aug 2010 01:37

Mijn eerste racefiets kocht ik in 1987: een tweedehands DDR-racer voor 125 gulden.
Al snel bleek, dat ik op mijn Romein of oma-fiets net zo snel was. ;)

Dus na een halfjaar doorverkocht aan een vriendje...

Mijn eerste echte racer kocht ik pas in oktober 2008: een Scott CR1 Pro.

In de tussen liggende jaren was ik vooral een (hard)loper geworden, die best veel op de (crosshybride etc) fiets zat; soms wel 7000km per jaar.

Inmiddels ook sinds ruim een jaar aan de MTB geraakt. Na een maand of twee rijden op een Cube LTD, kreeg ik een enorm 'tractor-gevoel'. Dus nu stuiter ik regelmatig met een Reaction over de Veluwe (Posbank e.d.).

Mijn Scott staat al weer ff geparkeerd, omdat hij wat onderhoud nodig heeft: ik heb wat dat betreft twee linker handen. Beetje jammer.

Cdale

competer
Forum-lid

competer 12 aug 2010 13:28

Martijnnnn schreef:
[img=http://img651.imageshack.us/img651/9646/eerstefiets.jpg]

Aan de kleurstelling te zien is het een Intersens frame, mijn eerste racefiets was er zo 1, alleen dan grijs met zwart.

[img=http://farm4.static.flickr.com/3630/344 ... 77b2_b.jpg]

Aan dit plaatje herken ik mijn eigen oude frame, balhoofd enz, ik heb de fiets zo vaak gepoets dat je dat gaat herkennen
Hier ben ik blij mee, eindelijk heeft mijn merkloze frame een naam gekregen
Ik had al wel ontdekt dat Gossini (Goossens) dezelfde frames gebruikt.
http://i.imgur.com/ec7s13Y.jpg
Giant TCR Advanced 1

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 12 aug 2010 15:21

chrissiewizzie schreef:
chrissiewizzie schreef:Mijn eerste "racefiets" was een witte Triumph met rode letters. Het was een sportfiets met 26" wielen,
spatborden en profielbanden. Mijn vader heeft hem toen omgebouwd naar een racefiets en ik heb daar met
veel plezier in 1985 op gereden.
Mijn eerste echte racefiets was een tweedehands Gazelle Champion Mondial AB frame met de toen net nieuwe
Shimano 105 groep met aerogrepen en index schakeling (SIS). Parelmoerwit met middenblauwe accenten, een
mooi Turbo zadel erop en zwarte Mavic velgen.

[img=http://img198.imageshack.us/img198/4175 ... ndiala.jpg]

En morgen ga ik eindelijk zo'n zelfde ophalen! Ik had al een zilvergrijze AB van Sunitram gekocht, maar ik heb m'n oude liefde weer terug ;) Nu hoef ik ook Ciclista niet meer aan zijn hoofd te zeuren of hij die van hem wil verkopen.....

Helemaal top zo een fiets
Je had toen Rolls of Turbo zadels
Daar begon het mee en blijf dit soort fietsen zo mooi vinden

veel plezier
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

siebe
Forum-lid

siebe 12 aug 2010 22:15

frank s schreef:de eerste waar ik een paar maanden op gereden heb is ééntje van mijn pa, een stalen fiets van 10 jaar oud ofzo maar sinds paar dagen heb ik zelf een tweedehands gekocht :)

[img=http://img717.imageshack.us/img717/7708/dscf2855.jpg]

ziet er best tricky uit zo met al die spacers, of ligt t aan mij?
als t geen pijn doet train je niet hard genoeg!!

Plaats reactie