Dat redt ‘ie bij mij niet. Ondanks regelmatig onderhoud: schoonmaken nieuw vet en extra laag marine grease voelde ik vandaag speling na 5.000km. Ik heb met name goede ervaring met het UT systeem van Campa, ook al zou je verwachten dat de lagers in dat systeem meer kwetsbaar zijn (geperst op crank). Zal binnenkort weer een trapas bestellen en er in persen. Is ook het werk en de kosten niet.
eTap AXS ervaringen?
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Het ziet ernaar uit dat Rival AXS zijn opwachting gaat maken ergens in de toekomst.
https://www.cyclingnews.com/news/sram-r ... s-suggest/
https://www.cyclingnews.com/news/sram-r ... s-suggest/
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dat is exact wat ik dacht!
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Dan gaan de prijzen van de "instap" fietsen met "slechts" 105 afmontage meteen ook 200 a 300 euro omhoog. Wat procentueel gezien natuurlijk een groter effect is dan in de hoge segmenten
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Volgens mij wordt Rival niet meer aangeboden en zijn ze gestopt met mechanische groepen voor de weg?
Op mijn AXS crank zit aan de drive side onderstaand dopje. Vandaag tijdens het rijden zag ik dat deze er grotendeels uit was gedraaid. Kon hem er inderdaad zo afpakken. Ik kan deze er terig opdraaien maar echt goed vastzetten lukt niet. Ik heb niet echt grip. Kan er natuurlijk wat locktite op doen maar ik wil hem ook goed vast kunnen draaien. Lijkt er op dat er een soort tooltje voor zou moeten zijn met 2 of 4 pinnetjes die in de gaten valken. Bij mij groepset zat zo’n tool er echter niet bij. Iemand bekend met deze tool?
o'7o
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Met een circlips tang kun je dit wel vast genoeg aandraaien.
Ik denk dat deze ring enkel dient om de crank te verwijderen.
De eigenlijke crankbout draai je tegen de ring en zo wordt de crank dan losgehaald.
Ik denk dat deze ring enkel dient om de crank te verwijderen.
De eigenlijke crankbout draai je tegen de ring en zo wordt de crank dan losgehaald.
Mede fietsers,
Denk er aan om van Sram Etap 11 Sp over te stappen naar Sram red AXS 12 Sp.
Buiten alle prijzige niet uitwisselbare onderdelen had ik nog het volgende:
Ik heb nu 50/34 met een 11/28 casette (11-30 voor de heuvels), nu adviseert SRAM via de website 46/33 met een 11/26 of 11/28 casette.
Nu ben ik geen zeker geen stoemper, maar de 46/33 lijkt me meer een bergverzet.
Hebben jullie ervaringen met het omzetten van de verzetten naar Sram 12 speed?
De powercrank is behoorlijk duur, vandaar dat ik het meteen goed wil doen
Groeten Rolf
Denk er aan om van Sram Etap 11 Sp over te stappen naar Sram red AXS 12 Sp.
Buiten alle prijzige niet uitwisselbare onderdelen had ik nog het volgende:
Ik heb nu 50/34 met een 11/28 casette (11-30 voor de heuvels), nu adviseert SRAM via de website 46/33 met een 11/26 of 11/28 casette.
Nu ben ik geen zeker geen stoemper, maar de 46/33 lijkt me meer een bergverzet.
Hebben jullie ervaringen met het omzetten van de verzetten naar Sram 12 speed?
De powercrank is behoorlijk duur, vandaar dat ik het meteen goed wil doen
Groeten Rolf
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
SRAM kijkt vooral naar bereik. Doordat het kleinste kransje achter nu een 10t is, is je zwaarste verzet 46x10. Doordat je binnenblad nu kleiner is (34>33), hoef je grootste kransje achter niet zo groot meer te zijn (34<33).
Je kunt dus wel een grotere crankset kiezen, maar daar heb je aan de uiteinden van de range niets aan (50x10 is zwaarder dan 53x11) en je behoudt de grote gaps op je cassette. Beter is dus gewoon een 46/33 crankset met een kleinere cassette (10-26?). Een 46/33 crankset staat in principe gelijk aan 50/34 omdat je vast zit aan die 10t.
Ik heb het ook niet bedacht.
Je kunt dus wel een grotere crankset kiezen, maar daar heb je aan de uiteinden van de range niets aan (50x10 is zwaarder dan 53x11) en je behoudt de grote gaps op je cassette. Beter is dus gewoon een 46/33 crankset met een kleinere cassette (10-26?). Een 46/33 crankset staat in principe gelijk aan 50/34 omdat je vast zit aan die 10t.
Ik heb het ook niet bedacht.