in een S toevallig? en even serieus die korting is toch bizar of ben ik nou gek?
Giant Propel Advanced 1 of Canyon Ultimate cf sl?
Dat scheelt dan al weer een centimeter, op de Giant (en Canyon) zijn ze 11 cm.
Maar als je op de Bianchi alle spacers nog had zou ik wel wel even serieus gaan passen of de Giant lekker zit. Want je zit er echt wel lang en diep op, zeker ivm de Bianchi. Kan natuurlijk prima passen, maar wel iets om in je achterhoofd te houden.
Die heeft ie echt tientallen en in vele maten. Ben er 2x geweest de afgelopen weken en die dingen gaan zo hard, lijken wel broodjes. Even bellen en je weet het. Je moet bij Wim alleen niet teveel vragen stellen
tov jouw bianchi moet je bij de giant maat L een stuurpen hebben die 1cm korter is en 2cm meer spacers. Je stelt dat de Bianchi te lang was voor jou. er vanuitgaande dat je dan de reach bedoelt, kies je met zowel de canyon als de giant voor een fiets die nog langer is. Eea is wel makkelijk te corrigeren met stuurpenlengte, er vanuit gaande dat je op de Bianchi een stuurpen had van een 11-13 cm.
Langs de andere kant: waarom denk je dat de Bianchi te lang is?
Ik dacht ook dat ik te lang zat, tot ik een bikefit liet doen. Daar was de conclusie dat ik net langer moest gaan zitten, omdat ik mijn armen onvoldoende plooide door te rechtop te zitten. Nu zit ik langer en heb ik meer comfort op de fiets.
Vooral als anekdotaal bewijs van dat langer niet altijd oncomfortabeler moet zijn, maar misschien zijn er niet te veel mensen die in mijn startsituatie zitten.
Ik dacht ook dat ik te lang zat, tot ik een bikefit liet doen. Daar was de conclusie dat ik net langer moest gaan zitten, omdat ik mijn armen onvoldoende plooide door te rechtop te zitten. Nu zit ik langer en heb ik meer comfort op de fiets.
Vooral als anekdotaal bewijs van dat langer niet altijd oncomfortabeler moet zijn, maar misschien zijn er niet te veel mensen die in mijn startsituatie zitten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Let op dat dan ook je zit dieper zal worden.
Less is bore
Omdat de ML 4cm dieper is dan de Bianchi. Op de Bianchi had je ook nog je spacers zitten, dus dat verschil kun je al niet compenseren met spacers. Al met al is 4cm echt een groot verschil.
Als je liever iets korter wil zitten dan op de Bianchi maar wel ongeveer net zo hoog, dan is een Giant Propel wellicht niet de juiste fiets (aero, diep en lang). Terwijl je nu meer een endurance maar hebt (kort en hoog). Je zou dan misschien beter kunnen kijken naar een meer neutraler maat frame dan een aero fiets.
Als je liever iets korter wil zitten dan op de Bianchi maar wel ongeveer net zo hoog, dan is een Giant Propel wellicht niet de juiste fiets (aero, diep en lang). Terwijl je nu meer een endurance maar hebt (kort en hoog). Je zou dan misschien beter kunnen kijken naar een meer neutraler maat frame dan een aero fiets.
Waarbij je dus kunt spelen met de reach van de stuurpen en het stuur zelf ook. Met de stuurpenlengte echter opletten dat je niet te kort neemt want dan loop je de kans dat je met jouw kniëen tegen het stuur komt. In het stuur zelf is een reach van 80mm redelijk normaal maar er zijn dus ook sturen met een reach van 70mm. Daar kun je dus al 1 centimeter winnen.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
Exact vergeet het stuur niet! Daar kan heel veel inzitten.
Opzich heb je niet hele lange benen dus een ML zou wellicht kunnen. Even meten allemaal.
Opzich heb je niet hele lange benen dus een ML zou wellicht kunnen. Even meten allemaal.