Giant Propel Advanced 1 of Canyon Ultimate cf sl?
Ik ben weer in de markt voor een nieuwe fiets.
Ik heb mijn Bianchi Infinito xe weggedaan en het mag van mij nu iets sportiever.
Ik ben 186cm lang met een binnenbeen lengte van 88cm.
De Bianchi was een maat 59 en voor mijn gevoel was de fiets te lang voor mij.
Nu twijfel ik tussen deze 2 fietsen en tussen de verschillende maten.
Voordeel van de Giant is dat deze al op de goede wielen staat en Voordeel van de Canyon is dat deze al een powermeter heeft.
Wie kan mij helpen?
Ik heb mijn Bianchi Infinito xe weggedaan en het mag van mij nu iets sportiever.
Ik ben 186cm lang met een binnenbeen lengte van 88cm.
De Bianchi was een maat 59 en voor mijn gevoel was de fiets te lang voor mij.
Nu twijfel ik tussen deze 2 fietsen en tussen de verschillende maten.
Voordeel van de Giant is dat deze al op de goede wielen staat en Voordeel van de Canyon is dat deze al een powermeter heeft.
Wie kan mij helpen?
De Giant al wel? En met hoeveel spacers onder de stuurpen rijd je nu op je Bianchi?
Heb je de geometrie-tabellen al eens vergeleken? Voor praktisch dezelfde reach (2 mm langer bij de Giant in M/L en bij de Canyon in L) is de stack 37 repectievelijk 38 mm lager. Ik ben absoluut geen expert op dit gebied, maar dit is een wezenlijk verschil.
Ik zou eens 30/35 mm spacers onder de stuurpen van je Bianchi vandaan halen en zo een twee of drietal rondjes fietsen, dan krijg je een idee van de geometrie van de beoogde opvolgers van je Bianchi. Da's een stuk goedkoper dan duizenden euro's besteden aan een Canyon en er dan achteraf achterkomen dat dit model je misschien helemaal niet past.
Heb je de geometrie-tabellen al eens vergeleken? Voor praktisch dezelfde reach (2 mm langer bij de Giant in M/L en bij de Canyon in L) is de stack 37 repectievelijk 38 mm lager. Ik ben absoluut geen expert op dit gebied, maar dit is een wezenlijk verschil.
Ik zou eens 30/35 mm spacers onder de stuurpen van je Bianchi vandaan halen en zo een twee of drietal rondjes fietsen, dan krijg je een idee van de geometrie van de beoogde opvolgers van je Bianchi. Da's een stuk goedkoper dan duizenden euro's besteden aan een Canyon en er dan achteraf achterkomen dat dit model je misschien helemaal niet past.
Laatst gewijzigd door Chefske op 28 nov 2023 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Ik zou voor de Giant gaan. Dit omdat je bij een fysieke winkel kopen kunt. Carbon wielen heeft en de bidonhouders zitten er al op. Plus de garantie van Giant is prima. Plus voor de Sram Rival heb je voor een 200 euro een powermeter. En ik vind heel eerlijk de fiets ook mooier. Succes met jouw keuze.
Het zijn allebei prima fietsen waar je geen miskoop aan kunt doen, maar ik zou wel even goed naar de maten kijken.
Je geeft aan de Bianchi te lang was, welke maat stuurpen zat daar op? En hoeveel spacers had je eronder zitten? Dit is wel belangrijk om te weten bij het geven van advies.
De reach van de Giant in ML is 2 mm langer en in L 11cm langer. Het nadeel van de ML is dat die 36mm lager is.. En wanneer je op je Bianchi ook al spacers had is dat verschil echt heel groot,
Hetzelfde verhaal geldt voor de Canyon, (die ligt erg dicht tegen de Giant aan), met als extra punt dat er maar max 27mm aan spacers onder kan.
Je geeft aan de Bianchi te lang was, welke maat stuurpen zat daar op? En hoeveel spacers had je eronder zitten? Dit is wel belangrijk om te weten bij het geven van advies.
De reach van de Giant in ML is 2 mm langer en in L 11cm langer. Het nadeel van de ML is dat die 36mm lager is.. En wanneer je op je Bianchi ook al spacers had is dat verschil echt heel groot,
Hetzelfde verhaal geldt voor de Canyon, (die ligt erg dicht tegen de Giant aan), met als extra punt dat er maar max 27mm aan spacers onder kan.
Op de Bianchi heb ik nooit spacers verwijderd, dus deze staat op de hoogste stand.chris80 schreef: ↑28 nov 2023 12:44 Het zijn allebei prima fietsen waar je geen miskoop aan kunt doen, maar ik zou wel even goed naar de maten kijken.
Op de Bianchi zat een stuurpen van 120mm.