Zeker een fraaie. 5 sterren rondje is voor mij Ventoux vanuit Bedoin, Sault (lunch), Gorges de la Nesque, Bedoin.
Je mooiste afdaling
Hier ook een grote voorkeur voor de afdaling van de Ventoux richting Malaucene, echt prachtig, met goed asfalt en mooie bochten. In die afdaling zitten ook echt fantastische vergezichten. Als je ff de moeite neemt ze te bekijken
En de Gorges du Nesque natuurlijk. Beide (o.a) in juni weer op het programma.
En ik noem toch ook de afdaling van de Alp d’Huez. Deze vooral omdat dit m’n eerste echte beklimming én afdaling was.
En de Gorges du Nesque natuurlijk. Beide (o.a) in juni weer op het programma.
En ik noem toch ook de afdaling van de Alp d’Huez. Deze vooral omdat dit m’n eerste echte beklimming én afdaling was.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Oz-en-Oisans is niet meteen de mooiste, wel een heel leuke. Brede weg, heel weinig verkeer en in het begin van de afdaling kan je heel hard gaan. Alpe d'Huez is zowat de meest beroerde afdaling naar mijn mening (heb die ook al meer dan 100 keer ofzo gereden). Ventoux naar Malaucene is ook wel een mooie.
-
- Forum-lid
Drieërweg ri Ermelo.
Omdat ik dan normaal gezien bijna thuis ben.
Omdat ik dan normaal gezien bijna thuis ben.
Ik ben zo'n "goede" klimmer dat ik alle afdalingen even leuk vind .
Eerlijk gezegd kijk ik niet zoveel naar het landschap als ik daal en de weg moet wel heel slecht zijn wil het mijn humeur verpesten, zeker omdat ik bij voorkeur de gravelracer meeneem op vakantie.
Als ik dan toch een favoriet moet kiezen: de Bramont richting Wildestein. Die heb ik zo vaak gereden, ik kende echt iedere cm2 asfalt en ik stond daar op de duur top 10 op Strava. Nu is het al weer lang geleden dat ik in de Vogezen ben geweest.
Eerlijk gezegd kijk ik niet zoveel naar het landschap als ik daal en de weg moet wel heel slecht zijn wil het mijn humeur verpesten, zeker omdat ik bij voorkeur de gravelracer meeneem op vakantie.
Als ik dan toch een favoriet moet kiezen: de Bramont richting Wildestein. Die heb ik zo vaak gereden, ik kende echt iedere cm2 asfalt en ik stond daar op de duur top 10 op Strava. Nu is het al weer lang geleden dat ik in de Vogezen ben geweest.
Campagnolo Ultra Dork