Michelin Prorace 3
-
- Forum-lid
tsja... wat is waar?
Lapierre Xelius 200
Sweat is weakness leaving my body!
Sweat is weakness leaving my body!
@Niek: Na 3 a 4k vervang ik meestal ook mijn bandjes (pro race 2 of 3 meestal), maar dat moet dan omdat er veel sneetjes in zitten en/of de banden 'vierkant' zijn geworden. Zulke plekken als op jouw band heb ik eigenlijk alleen maar gehad als ik keihard 'in de ankers' moest en mijn achterwiel ging slippen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
@ 53x11: Tuurlijk heb ik wel eens hard geremd. Maar hij is ook meer alsof het rubber afbrokkelt. Heb wel woensdagochtend paar kilometer kasseien gereden. Dus daar zal't ook niet echt beter van zijn geworden. Mja.. heb nu eerst ff setje GP4000s gemonteerd.
dat zijn echte racebanden, die zijn niet gemaakt om heel lang mee te gaan, want hoe langer ze meegaan, hoe harder de rubbercompount is, en hoe slechter de grip in de bochten.
vele fabricanten beloven goeie grip en duurzaamheid, maar geloof dat maar niet
vele fabricanten beloven goeie grip en duurzaamheid, maar geloof dat maar niet
-
- Forum-lid
Oke, had verwacht dat ze wel langer dan 3k mee gingen. Mja, dan maar setje GP4000s om m'n trainingswielen.
Hmm curieus, kennelijk zijn er nogal wat twijfels. :O
Nou, m'n logboek liegt niet, hoor. Ook de ingestelde wielomtrek 210cm bij een 25mm bandje is niet overdreven veel.
Overigens rijd ik er weinig mee in regenachtige omstandigheden. (Dan pak ik meestal de mountainbike.) Wat wellicht ook meespeelt: Er wordt altijd smooth geremd, en alle bochten worden strak en netjes aangesneden. Alles volgens het boekje dus. Bovendien zijn de meeste wegen hier in Noord-Holland voorzien van een schoon en egaal asfalttapijtje. Eveneens volgens het boekje. )
Nog wat bewijsmateriaal...
Nou, m'n logboek liegt niet, hoor. Ook de ingestelde wielomtrek 210cm bij een 25mm bandje is niet overdreven veel.
Overigens rijd ik er weinig mee in regenachtige omstandigheden. (Dan pak ik meestal de mountainbike.) Wat wellicht ook meespeelt: Er wordt altijd smooth geremd, en alle bochten worden strak en netjes aangesneden. Alles volgens het boekje dus. Bovendien zijn de meeste wegen hier in Noord-Holland voorzien van een schoon en egaal asfalttapijtje. Eveneens volgens het boekje. )
Nog wat bewijsmateriaal...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sorry, maar 20.000 gaat er bij mij ook niet in hoor.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb daar geen reden voor, maar ik denk toch wel genoeg ervaring te hebben met fiets(material)en om te durven roepen dat 20.000 echt niet serieus haalbaar is met een band als de PR.
Het rubber is veel te zacht, de band is niet bedoeld als ultra-kilometervreter.
Het rubber is veel te zacht, de band is niet bedoeld als ultra-kilometervreter.
Less is bore
-
- Forum-lid
Ik rij ook altijd op de prima gladde wegen in NH. Maar ik kom toch echt niet verder dan een goede 3K!