Michelin Prorace 3
-
- Forum-lid
Goedenmiddag,
Ik rijd sinds oktober vorig jaar een TCR Advanced. Waar standaard Michelin Prorace 3 banden omheen zitten. Nu constateerde ik vanochtend dat er na 3200 km allemaal stukken rubber uit het loopvlak zijn. Is dit normale slijtage?
Ik bedoel te vragen: Is het normaal dat je zo'n band na dik 3k moet vervangen?
'k zal vnaaf eens een fotootje posten.
Ik rijd sinds oktober vorig jaar een TCR Advanced. Waar standaard Michelin Prorace 3 banden omheen zitten. Nu constateerde ik vanochtend dat er na 3200 km allemaal stukken rubber uit het loopvlak zijn. Is dit normale slijtage?
Ik bedoel te vragen: Is het normaal dat je zo'n band na dik 3k moet vervangen?
'k zal vnaaf eens een fotootje posten.
Toevallig heb ik gisteren nieuwe bandjes omgelegd en eens gekeken hoeveel km ik met de verschillende banden heb gereden:
Michelin Pro 2 Race: 3500 km
Vredestein Fortezza: 3100 km
Schwalbe Ultremo: 3200 km
Schwalbe Ultremo: 5000 km
Schwalbe Ultremo: 4200 km
Er liggen nu Conti GP's op, ben benieuwd of die langer mee gaan.
Alles bij elkaar slechts 4 x lek gereden, wat dat betreft had ik er misschien wel langer op kunnen doorrijden.
Ik heb dus geen ervaring met de Pro 3 maar de levensduur lijkt mij wel redelijk.
Michelin Pro 2 Race: 3500 km
Vredestein Fortezza: 3100 km
Schwalbe Ultremo: 3200 km
Schwalbe Ultremo: 5000 km
Schwalbe Ultremo: 4200 km
Er liggen nu Conti GP's op, ben benieuwd of die langer mee gaan.
Alles bij elkaar slechts 4 x lek gereden, wat dat betreft had ik er misschien wel langer op kunnen doorrijden.
Ik heb dus geen ervaring met de Pro 3 maar de levensduur lijkt mij wel redelijk.
-
- Forum-lid
Ik vindt 3K ook niet verkeerd.
-
- Forum-lid
- Contact
Ik heb met m'n Pro3 achterband zo'n 4000 km gedaan en de voorband na zo'n 4500 (?) km eraf gehaald. Die was nog niet echt versleten, maar wel wat vlak.
Scheurtjes worden wel zichtbaar na een paar 1000 km, maar ik heb slechts 2x lek gereden (en dat was in de eerste 2000 km).