Michelin Prorace 3
-
- Forum-lid
Goedenmiddag,
Ik rijd sinds oktober vorig jaar een TCR Advanced. Waar standaard Michelin Prorace 3 banden omheen zitten. Nu constateerde ik vanochtend dat er na 3200 km allemaal stukken rubber uit het loopvlak zijn. Is dit normale slijtage?
Ik bedoel te vragen: Is het normaal dat je zo'n band na dik 3k moet vervangen?
'k zal vnaaf eens een fotootje posten.
Ik rijd sinds oktober vorig jaar een TCR Advanced. Waar standaard Michelin Prorace 3 banden omheen zitten. Nu constateerde ik vanochtend dat er na 3200 km allemaal stukken rubber uit het loopvlak zijn. Is dit normale slijtage?
Ik bedoel te vragen: Is het normaal dat je zo'n band na dik 3k moet vervangen?
'k zal vnaaf eens een fotootje posten.
Toevallig heb ik gisteren nieuwe bandjes omgelegd en eens gekeken hoeveel km ik met de verschillende banden heb gereden:
Michelin Pro 2 Race: 3500 km
Vredestein Fortezza: 3100 km
Schwalbe Ultremo: 3200 km
Schwalbe Ultremo: 5000 km
Schwalbe Ultremo: 4200 km
Er liggen nu Conti GP's op, ben benieuwd of die langer mee gaan.
Alles bij elkaar slechts 4 x lek gereden, wat dat betreft had ik er misschien wel langer op kunnen doorrijden.
Ik heb dus geen ervaring met de Pro 3 maar de levensduur lijkt mij wel redelijk.
Michelin Pro 2 Race: 3500 km
Vredestein Fortezza: 3100 km
Schwalbe Ultremo: 3200 km
Schwalbe Ultremo: 5000 km
Schwalbe Ultremo: 4200 km
Er liggen nu Conti GP's op, ben benieuwd of die langer mee gaan.
Alles bij elkaar slechts 4 x lek gereden, wat dat betreft had ik er misschien wel langer op kunnen doorrijden.
Ik heb dus geen ervaring met de Pro 3 maar de levensduur lijkt mij wel redelijk.
-
- Forum-lid
Ik vindt 3K ook niet verkeerd.
-
- Forum-lid
- Contact
Ik heb met m'n Pro3 achterband zo'n 4000 km gedaan en de voorband na zo'n 4500 (?) km eraf gehaald. Die was nog niet echt versleten, maar wel wat vlak.
Scheurtjes worden wel zichtbaar na een paar 1000 km, maar ik heb slechts 2x lek gereden (en dat was in de eerste 2000 km).
Scheurtjes worden wel zichtbaar na een paar 1000 km, maar ik heb slechts 2x lek gereden (en dat was in de eerste 2000 km).
Veel meer dan 3500km (achter) krijg ik er ook niet uit. Het dieptepunt was 2200km. Ik doel dan niet op sneetjes / gaten maar dat simpelweg het canvas erdoorheen komt.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Of 3200km redelijk is, zou ik niet weten. Wat ik wel weet, is dat mijn Michelin Pro2-banden inmiddels al 20.000km meegaan. En geen ene keer lek gereden! (Ook niet onlangs tijdens een regenachtig weekend in Limburg en de Ardennen, toen al m'n fietsmaten minimaal 1 of meerdere keren een binnenbandje moesten vernieuwen.)
Moet er wel bij vertellen dat het de 25mm-versie van de Pro2 betreft, en dat dat bandje destijds in een grote Fiets-bandentest op de 2e plek terecht kwam, net na de testwinnaar... de 23mm-versie van de Pro2.
Toevallig heb ik afgelopen weekend de voor- en achterband eens verwisseld, omdat de achterband (uiteraard) ietsje meer slijtage vertoonde, maar er verders nog prima uitzag, zo zei ook m'n local-FM.
Moet er wel bij vertellen dat het de 25mm-versie van de Pro2 betreft, en dat dat bandje destijds in een grote Fiets-bandentest op de 2e plek terecht kwam, net na de testwinnaar... de 23mm-versie van de Pro2.
Toevallig heb ik afgelopen weekend de voor- en achterband eens verwisseld, omdat de achterband (uiteraard) ietsje meer slijtage vertoonde, maar er verders nog prima uitzag, zo zei ook m'n local-FM.
Eerst zien, dan geloven. 5000 kilometer is de max voor dat soort wedstrijdgerichte banden. Een setje zwaardere banden kan vast 10.000 km of meer aan, maar een bandje van 200 gram vast niet. De mijne in ieder geval niet.
Buzz, eeuuh, 20.000 km met de pro race 2? Jij moet cabaretier worden
Die pro 2 doen het inderdaad wat langer dan de pro 3, maar meer dan 20.000km??? Dezelfde??? Wellicht als je 35 kilo weegt (incl fiets) en op de sneeuw rijdt Ik bedoel het niet verkeerd hoor maar dat kan gewoon niet. Voorband wellicht maar dan heb je een sneetjeskaas maar achterband van z'n nooit niet.
Maar oh, wacht, ik zie de 25mm versie, daar heb ik geen ervaring mee, ik rijd alleen de 23mm versie, wellicht moeten we het dan toch geloven...
Die pro 2 doen het inderdaad wat langer dan de pro 3, maar meer dan 20.000km??? Dezelfde??? Wellicht als je 35 kilo weegt (incl fiets) en op de sneeuw rijdt Ik bedoel het niet verkeerd hoor maar dat kan gewoon niet. Voorband wellicht maar dan heb je een sneetjeskaas maar achterband van z'n nooit niet.
Maar oh, wacht, ik zie de 25mm versie, daar heb ik geen ervaring mee, ik rijd alleen de 23mm versie, wellicht moeten we het dan toch geloven...
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
De banden hebben 20.000 km in de kofferbak van de auto gelegen(?) ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid