Remmen zijn nogal "fiddly" met ontluchten.
Mogelijk door de tijd of door onjuist ontluchten wat lucht onder de bladder of het reservoir niet maximaal gevuld.
Als alles juist is, en je knijp de hendel niet in moet dat gewoon kunnen.
Daarbij zou ik ook zeker adviseren de vloeistof af en toe te (laten) vervangen als je in de bergen gaat fietsen.
Ook lijken remmen op hoogte wat eerder problemen te geven.
remmen vol lucht tijdens autorit
Dat lijkt me dan weer onzin*. Mijn fietsen hangen vrijwel allemaal aan het achterwiel aan een haak als ik ze niet gebruik, met de handles een stuk lager dan de klauwen dus, en die remmen grijpen meteen goed aan.
*wat ik me nog een beetje kan voorstellen is dat bij een slecht ontlucht systeem een luchtbel "op reis gaat" in je leiding en er daardoor niet zo snel weer uit gaat bij je remhandle reservoir.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Je weet toch dat je fiets ook verkouden wordt als je hem op zijn hoods en zadel zet wanneer je een bandje moet wisselen langs de kant van de weg..., dit is net zo iets53x11 schreef: ↑06 aug 2024 09:08Dat lijkt me dan weer onzin*. Mijn fietsen hangen vrijwel allemaal aan het achterwiel aan een haak als ik ze niet gebruik, met de handles een stuk lager dan de klauwen dus, en die remmen grijpen meteen goed aan.
*wat ik me nog een beetje kan voorstellen is dat bij een slecht ontlucht systeem een luchtbel "op reis gaat" in je leiding en er daardoor niet zo snel weer uit gaat bij je remhandle reservoir.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Nou ja, ergens ging er toch iets mis bij TS.
@Ivo: was dat bij beide remmen, of één van de twee?
@Ivo: was dat bij beide remmen, of één van de twee?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?