Canyon Grizl of Grail? (Of toch iets anders)
Ik vind de kleuren van de grail 7 (de 2 kleuren combi) niet mooi. Ik heb liever de fiets in 1 kleur.
Met de maatbepaling was ik zelf wel verrast dat ik op een S uit kwam. Vallen de fietsen van Canyon zo groot?
Overigens zou ik ook open staan voor andere fietsen met vierkante buizen. Ik heb er alleen nog geen gevonden.
Met de maatbepaling was ik zelf wel verrast dat ik op een S uit kwam. Vallen de fietsen van Canyon zo groot?
Overigens zou ik ook open staan voor andere fietsen met vierkante buizen. Ik heb er alleen nog geen gevonden.
Giant Contend SL1 Disc 2017 | Ride Life. Ride Giant.
En wat is je binnenbeen lengte of zadelhoogte hart trapas bovenzijde zadel?ND12 schreef: ↑16 aug 2024 10:12 Ik heb zelf een nieuwe Grail Gen 2 gekocht afgelopen december. De fiets bevalt uitstekend (valt wel wat groot - heb een M met 1.84m) en rijdt erg lekker. Nadeel is natuurlijk wel dat je iets minder bevestigingspunten hebt voor bikepacken, zo heeft de Grizl bevestigingspunten bij de voorvork en moet je voor de Grail er onder andere nog sleeves voor kopen. Daarnaast kun je bredere banden monteren op de Grizl, dat is al eerder gezegd, en kan je die fiets iets breder inzetten. Mijn gevoel zegt dat jij beter voor een Grizl kan gaan. Daarnaast heb je met de Grizl meer speelruimte met het stuur vanwege een losse stuurpen. Ik had geluk dat ik mijn Grail goed afgesteld kreeg. Had de reach korter of langer gemoeten, dan had ik 300+ euro extra kunnen neerleggen voor een stuur omdat de cockpit een geheel is.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Binnenbeenlengte is 91 cm, zadelhoogte na een bikefit 78/79 cm. Door mijn relatief korte bovenlichaam moet het zadel wel redelijk ver naar voren, maar ik fiets er heerlijk op.nijkie schreef: ↑16 aug 2024 18:18En wat is je binnenbeen lengte of zadelhoogte hart trapas bovenzijde zadel?ND12 schreef: ↑16 aug 2024 10:12 Ik heb zelf een nieuwe Grail Gen 2 gekocht afgelopen december. De fiets bevalt uitstekend (valt wel wat groot - heb een M met 1.84m) en rijdt erg lekker. Nadeel is natuurlijk wel dat je iets minder bevestigingspunten hebt voor bikepacken, zo heeft de Grizl bevestigingspunten bij de voorvork en moet je voor de Grail er onder andere nog sleeves voor kopen. Daarnaast kun je bredere banden monteren op de Grizl, dat is al eerder gezegd, en kan je die fiets iets breder inzetten. Mijn gevoel zegt dat jij beter voor een Grizl kan gaan. Daarnaast heb je met de Grizl meer speelruimte met het stuur vanwege een losse stuurpen. Ik had geluk dat ik mijn Grail goed afgesteld kreeg. Had de reach korter of langer gemoeten, dan had ik 300+ euro extra kunnen neerleggen voor een stuur omdat de cockpit een geheel is.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik denk dat je dan teveel richting een racer denkt. Ik vind 90mm behoorlijk voor een S.jakkel schreef: ↑16 aug 2024 10:33 Ik ben er vrij zeker van dat Canyon eventuele kandidaat kopers doet afhaken op hun vaste configuraties van hun modellen met geïntegreerde cockpit en interne kabels, en die modellen zullen enkel maar gaan toenemen in de toekomst. Ik ben geïnteresseerd in een Ultimate, maat S is mijn maat. Maar die worden geleverd met een stuur(pen) van amper 90 mm. No go voor mij.
Heb je niet gewoon een M nodig, zo lang is de reach ook weer niet van die fiets.
Een Ultimate is ook een racer, hé.wasbeer2006 schreef: ↑16 aug 2024 21:17
Ik denk dat je dan teveel richting een racer denkt. Ik vind 90mm behoorlijk voor een S.
Heb je niet gewoon een M nodig, zo lang is de reach ook weer niet van die fiets.
Met een M kan ik niet de nodige drop verkrijgen.
Als ik de geometrie van een L zo bekijk (ik zelf 186/91cm dan is de top tube bv 62cm en stuurpen is 7 cm,waarbij het overeenkomt met een top tupe van 58 cm en een stuurpen van 11cm.ND12 schreef: ↑16 aug 2024 19:28Binnenbeenlengte is 91 cm, zadelhoogte na een bikefit 78/79 cm. Door mijn relatief korte bovenlichaam moet het zadel wel redelijk ver naar voren, maar ik fiets er heerlijk op.nijkie schreef: ↑16 aug 2024 18:18En wat is je binnenbeen lengte of zadelhoogte hart trapas bovenzijde zadel?ND12 schreef: ↑16 aug 2024 10:12 Ik heb zelf een nieuwe Grail Gen 2 gekocht afgelopen december. De fiets bevalt uitstekend (valt wel wat groot - heb een M met 1.84m) en rijdt erg lekker. Nadeel is natuurlijk wel dat je iets minder bevestigingspunten hebt voor bikepacken, zo heeft de Grizl bevestigingspunten bij de voorvork en moet je voor de Grail er onder andere nog sleeves voor kopen. Daarnaast kun je bredere banden monteren op de Grizl, dat is al eerder gezegd, en kan je die fiets iets breder inzetten. Mijn gevoel zegt dat jij beter voor een Grizl kan gaan. Daarnaast heb je met de Grizl meer speelruimte met het stuur vanwege een losse stuurpen. Ik had geluk dat ik mijn Grail goed afgesteld kreeg. Had de reach korter of langer gemoeten, dan had ik 300+ euro extra kunnen neerleggen voor een stuur omdat de cockpit een geheel is.
Ben wel benieuwd wat dit betekend voor het rijgedrag met name in het terrein.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Fiets met vierkante buizen: Factor LS...dutcharjo schreef: ↑16 aug 2024 16:52 Ik vind de kleuren van de grail 7 (de 2 kleuren combi) niet mooi. Ik heb liever de fiets in 1 kleur.
Met de maatbepaling was ik zelf wel verrast dat ik op een S uit kwam. Vallen de fietsen van Canyon zo groot?
Overigens zou ik ook open staan voor andere fietsen met vierkante buizen. Ik heb er alleen nog geen gevonden.
Ik snap je punt, want hier had ik ook mijn twijfels over. Toch is het rijgedrag op zowel de weg als in het bos stabiel. Dit komt wellicht ook door de bredere banden, maar ik vind niet dat hij heel wiebelig/wendbaar is.nijkie schreef: ↑16 aug 2024 22:19Als ik de geometrie van een L zo bekijk (ik zelf 186/91cm dan is de top tube bv 62cm en stuurpen is 7 cm,waarbij het overeenkomt met een top tupe van 58 cm en een stuurpen van 11cm.
Ben wel benieuwd wat dit betekend voor het rijgedrag met name in het terrein.
Veel directer stuurgedrag geeft het als ook je balhoofd hoek luier is dan op een racefiets. Het rechtuit fietsen zonder handen bv is zenuwachtiger, maar de fiets gaat op singletracks zoveel makkelijker de bocht om !!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Juist niet: luie stuurhoek geeft stabieler gedrag. Je moet meer inzetten in de bocht.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Goh dat zou ik ook wel eens willen . Ik zit op de MTB al met 8cm en 1cm spacer en een riser van 10mm.jakkel schreef: ↑16 aug 2024 21:29Een Ultimate is ook een racer, hé.wasbeer2006 schreef: ↑16 aug 2024 21:17
Ik denk dat je dan teveel richting een racer denkt. Ik vind 90mm behoorlijk voor een S.
Heb je niet gewoon een M nodig, zo lang is de reach ook weer niet van die fiets.
Met een M kan ik niet de nodige drop verkrijgen.
Met de dropper omlaag kom ik pas op -2.
Soms denk ik dat ze beter de helft van de maten kunnen doen en de andere helft in stack maten.
Die lengte is heel makkelijk op te vangen met een stuur(pen) de hoogte veel lastiger en gaat vaak met centimeters tegelijk.
Balhoofdhoek:
Die luiere balhoek, als je stuurt is het logger als je kantelt/je gewicht inzet is het veel stabieler.
Ik denk dat het voor een racer ook best wat luier mag. Ik zie heel veel mensen meer klooien met de scherpte dan dat het ze wat oplevert.