Ernie C. schreef: ↑16 aug 2024 12:10 "Gevaarlijke bocht over 200 meter"
"Gevaarlijke bocht? Wat wil je daarmee zeggen? Bedoel je dat dubbelzinnig? Vind je me te dik, heb je iemand anders of is er iets anders dat je me wil zeggen? En nu we het toch over gevaarlijke bochten hebben, je sokken lagen vanmorgen naast de wasmand i.p.v. erin!
De zoveelste “oortjes” discussie
-
- Forum-lid
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
BrilliantErnie C. schreef: ↑16 aug 2024 12:10 "Gevaarlijke bocht over 200 meter"
"Gevaarlijke bocht? Wat wil je daarmee zeggen? Bedoel je dat dubbelzinnig? Vind je me te dik, heb je iemand anders of is er iets anders dat je me wil zeggen? En nu we het toch over gevaarlijke bochten hebben, je sokken lagen vanmorgen naast de wasmand i.p.v. erin!
Zou zo mijn vrouw kunnen zijn als ze zou wielrennen
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40075
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Ik heb trouwens bijzonder veel bewondering voor sokken! Waar ik ze ook uittrek, ze vinden altijd zelfstandig de weg naar de wasmand om daarna weer fris in de kast te kruipen
Qua veiligheid heeft niet alleen de UCI, maar de hele wielerwereld boter op zijn hoofd. Het veiliger maken van de sport vraagt drakonische maatregelen en een compleet andere mindset van alle partijen.
Hoe is het bijvoorbeeld mogelijk dat renners met 100 km/u afdalen en alleen een lichtgewicht helm hebben als bescherming?
Vergelijk het met de formule 1. Bij elke maatregel wordt eerst gekeken naar de veiligheid, als tweede naar de veiligheid en dan naar de veiligheid. Dan een hele tijd niets en uiteindelijk naar de maatregel zelf. Een totaal andere benadering en m.i. veel professioneler. In een ander topic wordt smalend gedaan over de impact van aërodynamica bij atletiek, maar ik vind wielrennen op het gebied van veiligheid echt niveau 0. Puur amateurisme.
Oortjes kunnen daarbij horen. Denk dat de ploegen er idd veel meer belang bij hebben om de koers ermee te controleren en dat het veiligheidsaspect een gelegenheidsargument is. Beetje vergelijkbaar met schijfremmen een aantal jaar geleden. Renners zouden bij bosjes snijwonden oplopen.
Zolang de wielrennerij in dit soort micromaatregelen blijft geloven blijft het op veiligheidsgebied een derderangs amateursport.
Hoe is het bijvoorbeeld mogelijk dat renners met 100 km/u afdalen en alleen een lichtgewicht helm hebben als bescherming?
Vergelijk het met de formule 1. Bij elke maatregel wordt eerst gekeken naar de veiligheid, als tweede naar de veiligheid en dan naar de veiligheid. Dan een hele tijd niets en uiteindelijk naar de maatregel zelf. Een totaal andere benadering en m.i. veel professioneler. In een ander topic wordt smalend gedaan over de impact van aërodynamica bij atletiek, maar ik vind wielrennen op het gebied van veiligheid echt niveau 0. Puur amateurisme.
Oortjes kunnen daarbij horen. Denk dat de ploegen er idd veel meer belang bij hebben om de koers ermee te controleren en dat het veiligheidsaspect een gelegenheidsargument is. Beetje vergelijkbaar met schijfremmen een aantal jaar geleden. Renners zouden bij bosjes snijwonden oplopen.
Zolang de wielrennerij in dit soort micromaatregelen blijft geloven blijft het op veiligheidsgebied een derderangs amateursport.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Oortjes weg, brullende ploegleiders die half uit hun raam hangen en een deuk in de auto proberen slaan terug. Nah, einde discussie
Ik geloof er ook niks van dat ze die oortjes inzetten voor de veiligheid. Net voor het tegenovergestelde van veiligheid: "nu gas geven tot aan dat gevaarlijk punt, want daar moeten we vooraan zitten". Dat, maar dan in drukletters.
Ik geloof er ook niks van dat ze die oortjes inzetten voor de veiligheid. Net voor het tegenovergestelde van veiligheid: "nu gas geven tot aan dat gevaarlijk punt, want daar moeten we vooraan zitten". Dat, maar dan in drukletters.