Powerpedalen of Crank
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Heb je nog een overweging dat pedalen om de zoveel tijd vervangen moeten worden omdat ze slijten? Of is dat met powerpedalen niet zo'n issue, kan je daar een deel van vervangen als er teveel slijtage is geweest?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb bewust gekozen voor drie dezelfde PM's nu begon dat 8 jaar geleden en toen was Quarq de beste en goedkoopste oplossing met de minste afwijking.
Op MTB,s en race een quarq. Als je bij opbouw meteen rekening mee houd is het ook een relatief voordelige oplossing.
Of een enkele waarde klopt hangt sterk af van je L/R verschil. Ik heb met een meeting op een volledig dubbelzijdige pm gezien dat de quarq slecht een half % afwijkt in links en rechts. Als ik bv last van mijn rug heb zie ik altijd dat rechts meteen circa 1% hoger is, dus ergens werkt het toch goed. Dan ga ik vaan naar 48/52, normaar is 49/51.
Mijn eerste quarq was na 7 seizoenen en circa 35K kapot.
Een van de strings was gebroken. Voor mij is dat aanvaardbaar.
Op MTB,s en race een quarq. Als je bij opbouw meteen rekening mee houd is het ook een relatief voordelige oplossing.
Of een enkele waarde klopt hangt sterk af van je L/R verschil. Ik heb met een meeting op een volledig dubbelzijdige pm gezien dat de quarq slecht een half % afwijkt in links en rechts. Als ik bv last van mijn rug heb zie ik altijd dat rechts meteen circa 1% hoger is, dus ergens werkt het toch goed. Dan ga ik vaan naar 48/52, normaar is 49/51.
Mijn eerste quarq was na 7 seizoenen en circa 35K kapot.
Een van de strings was gebroken. Voor mij is dat aanvaardbaar.
Op m'n race heb ik Assioma Duo zitten. Op de gravel een 4iiii grx crank. De gravel is meer voor de fun en wordt ook niet gebruikt voor intervallen. De data is meer voor load/TSS bij te houden, en omdat ik graag naar nummertjes kijk Ik weet dat de 4iiii bij mij nooit nauwkeurig gaat zijn omdat mijn balans anders is naarmate ik meer of minder inspanning lever. Bij hoge inspanning ben ik nagenoeg 50/50, maar in Z1 - Z2 is het ook wel eens 47/53 of andersom 53/47. Over een langere periode streept dat wel weg, maar ik weet gewoon dat het geen exacte nummers zijn.
Dan is de vraag: wil je exacte nummers: dubbelzijdige Assioma MX pedalen. Wil je vooral gewoon nummers, zou ik persoonlijk voor de crank gaan omdat het minder snel kapot kan Een gravel fiets heeft nu eenmaal meer te verduren dan een racefiets, zeker als je wat ruwere paden of trails gaat fietsen. Zouden de pedalen daar tegen moeten kunnen: waarschijnlijk wel, maar een crank kan daar beter tegen imho, en is ook nog eens goedkoper, dus als het kapot gaat doet het minder zeer.
Dan is de vraag: wil je exacte nummers: dubbelzijdige Assioma MX pedalen. Wil je vooral gewoon nummers, zou ik persoonlijk voor de crank gaan omdat het minder snel kapot kan Een gravel fiets heeft nu eenmaal meer te verduren dan een racefiets, zeker als je wat ruwere paden of trails gaat fietsen. Zouden de pedalen daar tegen moeten kunnen: waarschijnlijk wel, maar een crank kan daar beter tegen imho, en is ook nog eens goedkoper, dus als het kapot gaat doet het minder zeer.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Maar een 4iii gaat dus niet passen lees ik, dus crank met pod gaat voor ts niet lukken.
Blijft over Sram of Rotor, aangezien deze de meting in de as hebben.
Of natuurlijk een variant in de spider zoals Power2Max.
(Buiten de pedalen)
Blijft over Sram of Rotor, aangezien deze de meting in de as hebben.
Of natuurlijk een variant in de spider zoals Power2Max.
(Buiten de pedalen)
Ik heb de Favero's voor zowel de weg, als mtb. Ze zijn voor mij probleemloos; na een val eens een keer dat de linker pedaal niet goed registreerde, maar dat is met een spacertje tussen de pedaal en crank opgelost. Eigenlijk had ik dat spacerringetje al eerder moeten plaatsen.
ik heb een segeyi powermeter.
moet ik nog eens testen naast mijn taxc flux2 in hoevere er afwijkeing op zit
(minder fan om mijn stalen fiets op de rollen te zetten)
werkt goed, dcrainmaker en GpLama vonden die best wel ok.
moet ik nog eens testen naast mijn taxc flux2 in hoevere er afwijkeing op zit
(minder fan om mijn stalen fiets op de rollen te zetten)
werkt goed, dcrainmaker en GpLama vonden die best wel ok.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
Ik heb de startpost nog eens goed doorgelezen, en had over het hoofd gezien dat je het liefst pedalen hebt zodat je ze evt kunt wisselen tussen de gravel en MTB. Dan zou ik persoonlijk altijd voor de Assioma gaan (al dan niet dubbelzijdig naar eigen wens).
De Garmins hebben imho 2 nadelen:
- 1 DUUR
- 2 batterij ipv accu incl. een batterijklepje waarvan je moet hopen dat je afdichting goed blijft, en dat je het klepje niet verliest.
Over de accu's van de Assioma's kun je veel zeggen, maar na 3 jr gebruik zijn de accu's in mijn Assioma's nog als nieuw, iig wat betreft hoelang ze werken voordat ik moet laden. Shane van het YT kanaal GPLama heeft een tijd geleden ook nog een opmerking daarover gemaakt dat zijn originele Assioma's ook nog steeds een nagenoeg identieke accuduur hebben als origineel, en die zijn al iets van 5jr oud.
De Garmins hebben imho 2 nadelen:
- 1 DUUR
- 2 batterij ipv accu incl. een batterijklepje waarvan je moet hopen dat je afdichting goed blijft, en dat je het klepje niet verliest.
Over de accu's van de Assioma's kun je veel zeggen, maar na 3 jr gebruik zijn de accu's in mijn Assioma's nog als nieuw, iig wat betreft hoelang ze werken voordat ik moet laden. Shane van het YT kanaal GPLama heeft een tijd geleden ook nog een opmerking daarover gemaakt dat zijn originele Assioma's ook nog steeds een nagenoeg identieke accuduur hebben als origineel, en die zijn al iets van 5jr oud.